MK5 gti ratelent geluid: nokkenas versteller?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
yelti
Type auto: MK5 GTI

MK5 gti ratelent geluid: nokkenas versteller?

Bericht door yelti »

Als vervolg op mijn andere thread: [Golf V]stop Oil presure Engine off wsl fout garage?
Ik heb dus last van ferm ratelent geluid van het blok.

Korte historiek:
- een kleine 2 maand geleden was er na onderhoud te veel olie op het blok.
eerst werd gedacht aan een lekkende brandstofpomp, maar na olie overtollige afgelaten te hebben bleef het peil goed of daalde het.
- nu is er de ratel
Bij controle van de olie blijkt dat deze geen smering meer gaf, dus er komt nog altijd benzine bij de olie, enkel weet de garage niet waarom.

Eerst dachten ze hydraulische klepstoters, probleem van versleten nokkenas doordat de olie geen smering meer gaf.

Ze hebben dan het kleppendeksel erafgehaald en alles blijkt er goed uit te zien, nokkenassen ok, nergens geen schade te bespeuren.
De garage vertelde me dat het de nokkenas versteller zou zijn waar er speling op zit en daardoor de ratel geeft.

Nu heb ik een prijs gekregen voor het te vervangen onderdeel en ik mag rekenen op ongeveer 1000€ werk inclusief.
Heeft er iemand van jullie dit ook al gehad?
Enig idee of het hiermee zou kunnen opgelost zijn, want heb eerlijk gezegd bij deze garage de nodige bedenkingen en twijfel om ergens een 2de opinie te vragen.
Laatst gewijzigd door yelti op 25 apr 2013, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Re: MK5 gti ratelent geluid: nokkenas versteller?

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb deze reparatie ook gehad, En het is idd een kwaal van de 2.0 Tfsi dat de nokkenas versteller gaat rammelen, Dat de kettingspanner wat slecht word en er wat rek op de ketting kan zitten. Dus mocht je de nokkenas versteller laten vervangen vervang dan ook het huis er omheen en de ketting met spanner. Hier is meer over te lezen op het Forum probeer de zoekfuctie even.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
yelti

Bericht door yelti »

MkVI Nmgn schreef:Ik heb deze reparatie ook gehad, En het is idd een kwaal van de 2.0 Tfsi dat de nokkenas versteller gaat rammelen, Dat de kettingspanner wat slecht word en er wat rek op de ketting kan zitten. Dus mocht je de nokkenas versteller laten vervangen vervang dan ook het huis er omheen en de ketting met spanner. Hier is meer over te lezen op het Forum probeer de zoekfuctie even.
Ik heb de zoekfunctie nu gebruikt en idd een en ander gevonden.
Heb wel de indruk dat het meestal zich voordoet bij AXX motoren, terwijl het bij mij een BWA blok is.
Ga ook even na laten zien of de behuizing al het extra oliekanaal heeft of niet.
Bas91
Type auto: Golf 5 GTI

Bericht door Bas91 »

Ik ben erg benieuwd wat exact het verschil is tussen beide motors met de codes axx en bwa. Gewoon uit interesse. Bedankt en succes.

Gr bas
Maxn

Bericht door Maxn »

Heeft er hier iemand dit toevallig al laten uitvoeren op een AXX blok? Ik zit ook met een ratelend geluid en dit is zeer irritant.
Ik zou dit graag herstellen, en na veel zoeken zie ik dat ik de kettingspanner, ketting, tandwiel en nieuw type behuizing moet plaatsen.
Heeft iemand die dit al laten doen heeft, daar toevallig onderdeel nummers van? ik werk bij vw en vind wel de onderdelen maar ik weet niet over welke nieuwe behuizing dit dan effectief gaat.

Alvast bedankt.
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Maxn schreef:Heeft er hier iemand dit toevallig al laten uitvoeren op een AXX blok? Ik zit ook met een ratelend geluid en dit is zeer irritant.
Ik zou dit graag herstellen, en na veel zoeken zie ik dat ik de kettingspanner, ketting, tandwiel en nieuw type behuizing moet plaatsen.
Heeft iemand die dit al laten doen heeft, daar toevallig onderdeel nummers van? ik werk bij vw en vind wel de onderdelen maar ik weet niet over welke nieuwe behuizing dit dan effectief gaat.

Alvast bedankt.
Je hebt PB
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
AJGTI
Type auto: MK5 GTI DSG

Bericht door AJGTI »

Oud topic, maar wat was nou het probleem?
Vincent
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door Vincent »

Ik ben ook benieuwd naar de uiteindelijke oorzaak. Iemand die dit weet?
Vtrik
Type auto: Golf V GTI

Bericht door Vtrik »

Ik ben ook benieuwd, de mijne heeft dit ook. Lijkt met de tijd erger te worden. Boven de 2800 rpm is het overigens weg.

Verstuurd vanaf mijn mobiel met Tapatalk
G®oeten, Rik

"All animals are equal. But some animals are more equal than others."
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”