Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Hallo allemaal,
Bezig met een project golf 2 gti (ev)
Koppeling zat wat aan de hoge kant dus ik dacht nieuwe setje erin (plaat, druklager, stift en drukgroep)
Echter nu hou ik veel vrije slag over. Het lijkt net of de stift te kort is dat gevoel zeg maar. Wat niet kan want alles is nieuw.
Iemand goede ideeen?
Hoor het graag.
Bezig met een project golf 2 gti (ev)
Koppeling zat wat aan de hoge kant dus ik dacht nieuwe setje erin (plaat, druklager, stift en drukgroep)
Echter nu hou ik veel vrije slag over. Het lijkt net of de stift te kort is dat gevoel zeg maar. Wat niet kan want alles is nieuw.
Iemand goede ideeen?
Hoor het graag.
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Druklager in het uiteinde van de bak heb je ook vervangen dus?
De koppelingskabel heb je ook al vervangen? Anders afstellen. Een gti van 84 heeft (als het goed is) nog geen zelfstellende kabel. Zit er wel een zelfstellende op dan is deze ook vrijwel zeker je probleem. Mijn ervaring is ook dat de handmatig verstelbare kabels veel fijner af te stellen zijn.
Succes!
De koppelingskabel heb je ook al vervangen? Anders afstellen. Een gti van 84 heeft (als het goed is) nog geen zelfstellende kabel. Zit er wel een zelfstellende op dan is deze ook vrijwel zeker je probleem. Mijn ervaring is ook dat de handmatig verstelbare kabels veel fijner af te stellen zijn.
Succes!
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Nee geen zelfstellende inderdaad. Ik heb hem proberen afctecstellen maar dan moet ik hem max stellen en dan voelt het pedaal nog niet lekker aan. Ik heb het nu proberen op te lossen met 2 extra plaatjes van het oude druklager voor de gaffel er nog bij te doen. Maar ook dit werkt niet optimaal....
Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Waarschijnlijk verkeerde koppeling set gemonteerd , hetzelfde gehad met mijn KR 16v met 2y bak.
Welke stift heb je het over , in de schotel die met de ronde veer vast gehaakt zit?
Grt Yal
Welke stift heb je het over , in de schotel die met de ronde veer vast gehaakt zit?
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Ik denk de stift die door de hoofdas heen loopt van de schotel naar het druklager?
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Zou kunnen , maar waarom zou je die vervangen?
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Ik heb ook een keer gezien dat die ingesleten was door een kapot druklager, maar ik heb er tientallen los gehad en het maar een keer gezien.
En dan nog kun je de vrije slag die hier op zit afstellen met de kabel. De hele boel moet toch onder een voorspanning komen om goed te werken.
En dan nog kun je de vrije slag die hier op zit afstellen met de kabel. De hele boel moet toch onder een voorspanning komen om goed te werken.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Koppelingset is goed, op kenteken besteld en ook hetzelfde als de oude. Het is inderdaad de stift door de as. Opgemeten en toch een paar mm verschil
In oud en nieuw. Maar zelfs al stel ik de kabelmop
Max dan blijft ie raar aanvoelen, het lijkt echt met of dat ik een stukje stift te kort kom.
In oud en nieuw. Maar zelfs al stel ik de kabelmop
Max dan blijft ie raar aanvoelen, het lijkt echt met of dat ik een stukje stift te kort kom.
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
- Type auto: Golf 5 GTI DSG
- Locatie: Omgeving Nijmegen
Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Was de oude langer dan?
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG
Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof.

Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Nee oude was iets korter.
Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Ik heb precies hetzelfde met mijn 86'er EV. Na een nieuwe koppeling en druklager bleek de koppelingskabel te lang. Na deze vervangen te hebben nog steeds hetzelfde probleem. Opgelost door een plaatje van 1 cm dik, hard rubber tussen de gaffel en het uiteinde van de kabel. Op een heel kleine loze slag na kan ik weer goed (ont)koppelen.
Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Ok, das toch raar dan? Iemand enig idee hoe dit kan?
Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Bij mijn 2y bak lag het aan de schotel/drukgroep die te diep lag , andere koppelingset erin en probleem was opgelost.
Overigens dient er wel er ca. 10mm speling op de koppelingskabel te zitten.
Grt Yal
Overigens dient er wel er ca. 10mm speling op de koppelingskabel te zitten.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Vrije slag koppeling gti 84 ev motor
Lag inderdaad toch aan de koppelingset...
Bedankt aan iedereen voor de hulp!
Bedankt aan iedereen voor de hulp!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten