Ik ben nu 2 jaar in bezit van een golf 5 gti 2007, toendertijd overgenomen van een familielid.
Ik had de auto een kort jaar daarna 3 maanden niet gebruikt ivm werk. Wat ik merkte ( in de winterperiode )
En nu nog steeds merk bij koud weer, dus de afgelopen winterperiode, dat de turbo die normaal gesproken vanaf 2500 toeren ongeveer erin sprinkt regelmatig pas veel later inkomt vanaf 4k/5k toeren, en een enkele keer zelfs helemaal niet. Er is hier destijds een nieuwe turbodruk regelventiel voor vervangen, maar dat is helaas de oplossing niet geweest. Ben een paar maanden geleden hiervoor naar hbt gegaan, de diverter valve leek er goed uit te zien, Tom gaf aan om 98 te tanken, om te kijken of dit het zou oplossen, maar dit is helaas niet de oplossing geweest. Tijdens de warme periode heb ik er eigenlijk geen last van, maar fijn is het niet. Nu nog een probleem:
Sinds een week geleden hoor ik vooral in versnelling 1/3/5 een best grauw geluid als ik rustig gas geef, een bepaald geluid wat er zeker niet wezen moet.
Ik ga mn auto ergens na laten kijken, het liefst bij tom (HBT) maar hij heeft het ontzettend druk. Iemand enig idee uit ervaring wat deze 2 dingen zouden kunnen zijn?
En heeft er iemand naast HBT nog een ander adres met goede ervaringen?
Naar de VW dealer ga ik niet, wat de meeste hier niet doen lijkt mij en naar een garage op de hoek van het industrie terrein hierachter ga ik ook niet

Alvast bedankt voor het meedenken
Grtz Jordy