koude start na vernieuwen PCV

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

koude start na vernieuwen PCV

Bericht door ominous »

Goedemiddag,

Ik had voorheen de PCV fix van forge op mijn auto maar wilde toch weer terug naar origineel. Dus heb de voorste en achterste PCV nieuw gekocht (laatste revisie van de dealer). Alleen nu heb ik een probleem met de koude start.

Zoals je in het filmpje kan zien gaat ie eerst ontzettend schokken en na een seconde of 30 loopt hij weer netjes rustig. Af en toe krijg ik dan de melding P2187 system too lean at idle.

Heeft iemand een idee?

Denk zelf aan :
- Kleppendeksel stuk (omdat ik hiervoor geen problemen had... wel de melding 1x in de zoveel maanden)
- of injector die lekt ( had ie dan niet al eerder moeten schokken?)

Filmpje 1 : https://youtu.be/K2DM82D6qOQ

Filmpje 2: https://youtu.be/vRPiRj0YofM
Laatst gewijzigd door ominous op 01 aug 2017, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Just asking :p
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: koude start na vernieuwen PCV

Bericht door MK5GTI08 »

Zit alles wel vast..? Als je dit met je fix niet had en nu wel.. Filmpje van motorruimte is makkelijker, dan kunnen we het geluid bij een onderdeel plaatsen.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: koude start na vernieuwen PCV

Bericht door NielsED30 »

Ben je niet toevallig de pakking vergeten van de PCV klep ofzo? Klinkt echt als valse lucht.. Of is het o-ringetje van de slang vanaf de PCV naar het inlaatspruitstuk kapot/weg? Ik denk dat je die richting in moet zoeken..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: koude start na vernieuwen PCV

Bericht door ominous »

Dat was ook mijn eerste gedachte :) maar heb alles nog een keer dubbel gechecked. Ik had ook alles nieuw gekocht nadat ik het oude eerst had terug geplaatst en ik dacht dat misschien de PCV stuk was, want hij deed precies t zelfde met de oude en nieuwe PCV.

https://youtu.be/vRPiRj0YofM

Als het de PCV zou zijn... dan moet het toch ook blijven aanhouden als ie warm is??
Just asking :p
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: koude start na vernieuwen PCV

Bericht door MK5GTI08 »

Dit klinkt echt als valse lucht/cilinderoverslag. Hij bonkt goed. Controleer even of er niets is gescheurd bij het vastzetten. Als je het met de PCV fix ook heb ligt het dus niet aan je PCV. Evt storingen uitlezen? Kan ook cilinderoverslag zijn aan het bonken te horen.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: koude start na vernieuwen PCV

Bericht door MK5GTI08 »

Heb het net even opgezocht. De koolstofklep/ontluchtingsklep (06E 906 517A) komt ook nog wel eens voor, die even nalopen op lekkages.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: koude start na vernieuwen PCV

Bericht door ominous »

De n80 klep had ik vorig jaar al vervangen dus dat lijkt mij niet het issue. Ook heb ik geen misfires.

Vanavond ga ik alles nog een keer loshalen en goed checken.
Just asking :p
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: koude start na vernieuwen PCV

Bericht door Crocky »

Off-topic, waarom terug naar origineel i.p.v. met afblokplaat?
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: koude start na vernieuwen PCV

Bericht door ominous »

Crocky schreef: 04 aug 2017, 04:01 Off-topic, waarom terug naar origineel i.p.v. met afblokplaat?
Ik had de PCV fix plate gedaan samen met achterste PCV verwijderd. Deze had ik afgedopt op de inlaat en van de carterontluchting naar de buitenlucht. Dit om zo het inlaat traject olie en damp vrij te houden. Na verloop van tijd merkte ik toch meer olie verbruik en merkte ik dat er veel olie door het (rode kanaal op de foto) inlaat begon te gaan (scheur intern in de kleppendeskel ?)

Afbeelding

Daarvoor heb ik dan fix uitgevoerd wat al hoop scheelde. Nu wil ik nog denk ik binnenkort ook de de kleppendeksel gaan vervangen.

Zie ook :

http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... c=100885.0
Just asking :p
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: koude start na vernieuwen PCV

Bericht door ominous »

Weekend alles nogmaals na gekeken en opnieuw vast gezet. Maar probleem blijft zich aanhouden.

Kan iemand mij bevestigen dat :

1. Als de PCV stuk zou zijn hij het ook bij een warme motor zou moeten doen? Evenals er een lek zou zitten hij bij warme motor ook problemen zou moeten geven?

2. Het misschien een lekkende injector kan zijn?

3. Of als jullie nog meer gouden tips hebben hoor ik die ook graag :)
Just asking :p
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: koude start na vernieuwen PCV

Bericht door ominous »

bump :roll:
Just asking :p
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten