Ik ben Sander Bruins en kom uit Rijssen en sinds vandaag nieuw op dit forum. Vorig jaar (2016) eind januari heb ik een VW Golf 5 gti tfsi gekocht bij van Renselaar Cars in Zwolle. Bij het zien van de auto, maar vooral na het rijden (proefrit) ermee was ik er helemaal aan verkocht.
De auto is voor dat ik hem kocht al eens getuned (ik weet niet waar), maar hij had 220pk. Dus 10% is bovenop de standaard pk's gekomen.
Na verloop van tijd heb ik mijn auto (verder) laten tunen bij van Heek Motorsport in combinatie met Meijers Tuning in Rijssen.
Hierbij is de software aangepast, heb er een andere downpipe onder laten zetten en hierbij is de kat verwijdert onder de auto en deze is geplaatst bij de turbo. Mij werd verteld dat er dan meer vermogen uit te halen viel en dit beter voor de turbo/turbodruk zou zijn.
Hij levert nu 308pk en 408nm.
Een paar maanden na de tuning heb ik wel de complete koppelingsset moeten laten vervangen en dit heb ik laten doen bij JB Autoservice in Dieverbrug. Deze werken ook samen met JD Engineering zo ik op de site heb gelezen van JB Autoservice. Verder zijn 2 weken geleden de remschijven en blokken, zowel voor als achter vervangen. De remklauwen zijn achter ook gereviseerd.
Al met al nu wel redelijk wat kosten gemaakt. Natuurlijk een auto gaat op een gegeven moment zich op bepaalde plekken wel begeven en moet er eens wat gerepareerd/vervangen worden.. daar kom je niet onder uit.
Mijn vraag is nu, kan ik er nog meer vermogen uit halen zonder dat het me teveel kost of andere kosten bijkomen? Welke opties heb ik dan?
Achteraf gezien was ik meteen liever gelijk naar JD Engineering gegaan, want ik lees er alleen maar positieve en goede verhalen over (ook nadat er is getuned en de auto's allemaal goed blijven rijden). Helaas ben ik geen miljonair, anders wist ik allang wat ik had gedaan

Iemand suggesties/ideeën?
Groeten Sander