koude start na vernieuwen PCV
koude start na vernieuwen PCV
Goedemiddag,
Ik had voorheen de PCV fix van forge op mijn auto maar wilde toch weer terug naar origineel. Dus heb de voorste en achterste PCV nieuw gekocht (laatste revisie van de dealer). Alleen nu heb ik een probleem met de koude start.
Zoals je in het filmpje kan zien gaat ie eerst ontzettend schokken en na een seconde of 30 loopt hij weer netjes rustig. Af en toe krijg ik dan de melding P2187 system too lean at idle.
Heeft iemand een idee?
Denk zelf aan :
- Kleppendeksel stuk (omdat ik hiervoor geen problemen had... wel de melding 1x in de zoveel maanden)
- of injector die lekt ( had ie dan niet al eerder moeten schokken?)
Filmpje 1 : https://youtu.be/K2DM82D6qOQ
Filmpje 2: https://youtu.be/vRPiRj0YofM
Ik had voorheen de PCV fix van forge op mijn auto maar wilde toch weer terug naar origineel. Dus heb de voorste en achterste PCV nieuw gekocht (laatste revisie van de dealer). Alleen nu heb ik een probleem met de koude start.
Zoals je in het filmpje kan zien gaat ie eerst ontzettend schokken en na een seconde of 30 loopt hij weer netjes rustig. Af en toe krijg ik dan de melding P2187 system too lean at idle.
Heeft iemand een idee?
Denk zelf aan :
- Kleppendeksel stuk (omdat ik hiervoor geen problemen had... wel de melding 1x in de zoveel maanden)
- of injector die lekt ( had ie dan niet al eerder moeten schokken?)
Filmpje 1 : https://youtu.be/K2DM82D6qOQ
Filmpje 2: https://youtu.be/vRPiRj0YofM
Laatst gewijzigd door ominous op 01 aug 2017, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Just asking :p
Re: koude start na vernieuwen PCV
Zit alles wel vast..? Als je dit met je fix niet had en nu wel.. Filmpje van motorruimte is makkelijker, dan kunnen we het geluid bij een onderdeel plaatsen.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: koude start na vernieuwen PCV
Ben je niet toevallig de pakking vergeten van de PCV klep ofzo? Klinkt echt als valse lucht.. Of is het o-ringetje van de slang vanaf de PCV naar het inlaatspruitstuk kapot/weg? Ik denk dat je die richting in moet zoeken..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: koude start na vernieuwen PCV
Dat was ook mijn eerste gedachte
maar heb alles nog een keer dubbel gechecked. Ik had ook alles nieuw gekocht nadat ik het oude eerst had terug geplaatst en ik dacht dat misschien de PCV stuk was, want hij deed precies t zelfde met de oude en nieuwe PCV.
https://youtu.be/vRPiRj0YofM
Als het de PCV zou zijn... dan moet het toch ook blijven aanhouden als ie warm is??

https://youtu.be/vRPiRj0YofM
Als het de PCV zou zijn... dan moet het toch ook blijven aanhouden als ie warm is??
Just asking :p
Re: koude start na vernieuwen PCV
Dit klinkt echt als valse lucht/cilinderoverslag. Hij bonkt goed. Controleer even of er niets is gescheurd bij het vastzetten. Als je het met de PCV fix ook heb ligt het dus niet aan je PCV. Evt storingen uitlezen? Kan ook cilinderoverslag zijn aan het bonken te horen.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Re: koude start na vernieuwen PCV
Heb het net even opgezocht. De koolstofklep/ontluchtingsklep (06E 906 517A) komt ook nog wel eens voor, die even nalopen op lekkages.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Re: koude start na vernieuwen PCV
De n80 klep had ik vorig jaar al vervangen dus dat lijkt mij niet het issue. Ook heb ik geen misfires.
Vanavond ga ik alles nog een keer loshalen en goed checken.
Vanavond ga ik alles nog een keer loshalen en goed checken.
Just asking :p
- Crocky
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
- Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
- Locatie: België
Re: koude start na vernieuwen PCV
Off-topic, waarom terug naar origineel i.p.v. met afblokplaat?
Re: koude start na vernieuwen PCV
Ik had de PCV fix plate gedaan samen met achterste PCV verwijderd. Deze had ik afgedopt op de inlaat en van de carterontluchting naar de buitenlucht. Dit om zo het inlaat traject olie en damp vrij te houden. Na verloop van tijd merkte ik toch meer olie verbruik en merkte ik dat er veel olie door het (rode kanaal op de foto) inlaat begon te gaan (scheur intern in de kleppendeskel ?)

Daarvoor heb ik dan fix uitgevoerd wat al hoop scheelde. Nu wil ik nog denk ik binnenkort ook de de kleppendeksel gaan vervangen.
Zie ook :
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... c=100885.0
Just asking :p
Re: koude start na vernieuwen PCV
Weekend alles nogmaals na gekeken en opnieuw vast gezet. Maar probleem blijft zich aanhouden.
Kan iemand mij bevestigen dat :
1. Als de PCV stuk zou zijn hij het ook bij een warme motor zou moeten doen? Evenals er een lek zou zitten hij bij warme motor ook problemen zou moeten geven?
2. Het misschien een lekkende injector kan zijn?
3. Of als jullie nog meer gouden tips hebben hoor ik die ook graag
Kan iemand mij bevestigen dat :
1. Als de PCV stuk zou zijn hij het ook bij een warme motor zou moeten doen? Evenals er een lek zou zitten hij bij warme motor ook problemen zou moeten geven?
2. Het misschien een lekkende injector kan zijn?
3. Of als jullie nog meer gouden tips hebben hoor ik die ook graag

Just asking :p
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten