Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Dames und heren,
Ik heb een probleem waar ik echt niets van snap!
Als ik gas geef is er bij 4000 toeren een piep/fluit te horen ( vrij hard ! )
Ik heb nu een andere inlaat er op CTS verkocht nu een Forge Twintake erop met nog steeds het probleem.
Ik heb 36.000km de omschakel klep vervangen die op de turbo zit dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt?
Iemand tips word er schijt ziek van!
Ik heb een probleem waar ik echt niets van snap!
Als ik gas geef is er bij 4000 toeren een piep/fluit te horen ( vrij hard ! )
Ik heb nu een andere inlaat er op CTS verkocht nu een Forge Twintake erop met nog steeds het probleem.
Ik heb 36.000km de omschakel klep vervangen die op de turbo zit dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt?
Iemand tips word er schijt ziek van!
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Zit de originele DV er nog op?
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
En heeft ie al zijn vermogen nog? Onderin en bovenin?
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Ja klopt maar die is dus 36.000km geleden vervangen ivm uitscheuren van de plunje
Daar lijkt het wel op ja
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Het kan van je turbo af komen. Hoor je het enkel als het stil is binnen, dus je radio uit en zo, of is het zo luidt dat je het altijd hoort?
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Het is echt puur alleen bij de 4000 toeren dat het er in komt niet zo zeer bij het opspoelen zeg maar.
Dacht eerst dat het de lucht door me intake was maar dat is helaas uitsloten nu.
Het is alleen als de auto belast word ( rijdend ) als ik stil sta niet.
Auto verbruikt geen olie voldoende trekkracht etc.
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Sinds wanneer heb je er last van? Heb je iets veranderd aan de auto waarna het geluid zich openbaarde? Maakt niet uit wat, proberen dingen uit te sluiten komen we ook al een end. En heb je de originele luchtfilter en buis nog? Misschien die even monteren om dit ook uit te sluiten.
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Valt me op dat het gekomen was na een andere intake erop ( die heb ik nu niet meer )GTImarkie schreef: ↑24 aug 2017, 10:11 Sinds wanneer heb je er last van? Heb je iets veranderd aan de auto waarna het geluid zich openbaarde? Maakt niet uit wat, proberen dingen uit te sluiten komen we ook al een end. En heb je de originele luchtfilter en buis nog? Misschien die even monteren om dit ook uit te sluiten.
* tof dat je zo mee denkt man *
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Geen probleem man, is een forum toch voor , doe het graag.
Als je een andere intake erop gooit dan geeft deze meestal al wat meer geluid. Het kan zijn dat er op 4000 toeren iets mee gaat resoneren waardoor je het nog beter hoort. De originele luchtfilterbak en buis zijn van plastic, dit dempt veel meer dan wat je nu hebt. Wil je het echt uitsluiten, dan zou ik een originele luchtinlaat er op zetten, weet je het zeker.
Als je een andere intake erop gooit dan geeft deze meestal al wat meer geluid. Het kan zijn dat er op 4000 toeren iets mee gaat resoneren waardoor je het nog beter hoort. De originele luchtfilterbak en buis zijn van plastic, dit dempt veel meer dan wat je nu hebt. Wil je het echt uitsluiten, dan zou ik een originele luchtinlaat er op zetten, weet je het zeker.
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Ik denk idd dat ik dat gewoon ga proberen de hele zooi is terug bouwen.GTImarkie schreef: ↑24 aug 2017, 10:19 Geen probleem man, is een forum toch voor , doe het graag.
Als je een andere intake erop gooit dan geeft deze meestal al wat meer geluid. Het kan zijn dat er op 4000 toeren iets mee gaat resoneren waardoor je het nog beter hoort. De originele luchtfilterbak en buis zijn van plastic, dit dempt veel meer dan wat je nu hebt. Wil je het echt uitsluiten, dan zou ik een originele luchtinlaat er op zetten, weet je het zeker.
De CTS intake stond hier ok wel iets bekend om vandaar de twintake ( en betere prestaties )
Had verwacht dat het wel weg zou zijn nu maar helaas.
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Tja, beide intakes geven nou eenmaal wat meer geluiden door. de 1 vindt dat gaaf, de andere vindt het irritant
En als je, zoals jij, een iets luidruchtigere turbo hebt dan........in jou geval pech. Als je die twintake wegdoet overigens, heb ik misschien wel interesse.
Laat maar weten. Succes met de originele zooi terugbouwen en ik hoop voor je dat het dan is opgelost. Zo niet, dan zie ik hier wel weer een berichtje verschijnen, gaan we weer verder
En als je, zoals jij, een iets luidruchtigere turbo hebt dan........in jou geval pech. Als je die twintake wegdoet overigens, heb ik misschien wel interesse.
Laat maar weten. Succes met de originele zooi terugbouwen en ik hoop voor je dat het dan is opgelost. Zo niet, dan zie ik hier wel weer een berichtje verschijnen, gaan we weer verder
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
haha deze zal niet weg gaan.GTImarkie schreef: ↑24 aug 2017, 10:26 Tja, beide intakes geven nou eenmaal wat meer geluiden door. de 1 vindt dat gaaf, de andere vindt het irritant
En als je, zoals jij, een iets luidruchtigere turbo hebt dan........in jou geval pech. Als je die twintake wegdoet overigens, heb ik misschien wel interesse.
Laat maar weten. Succes met de originele zooi terugbouwen en ik hoop voor je dat het dan is opgelost. Zo niet, dan zie ik hier wel weer een berichtje verschijnen, gaan we weer verder
Ik denk dat het wel moet zoeken in het turbo druk gebied.
Zat zelfs te denken om een RS4 rail druk valve te monteren
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Dat ken ik dan weer niet. Wat doet dat?
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Just asking :p
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Laatst gewijzigd door RutgerGTI op 24 aug 2017, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
klinkt mij meer als een intake geluid...
Heb je originele luchtinlaat nog?
Heb je originele luchtinlaat nog?
Just asking :p
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
ja zeker die heb ik nog.
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
ik zou die eerst is proberen!
Welke uitlaat heb je trouwens? KLinkt goed
Welke uitlaat heb je trouwens? KLinkt goed
Just asking :p
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
jaa idd kan dat is proberen ja.
Word ook gesproken over een andere raildrukklep van een RS4 die gemonteerd zou moeten worden.
Echter zou dat geloof ik een geluid geven bij lage toeren en niet bij hoge.
* milltek zit er onder loopt heerlijk!
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Ik meen dat ik gelezen had dat je bij het plaatsen van een cold air intake ook je dv moet vervangen voor een upgrade versie, een dv+ bijv.
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Dit geluid maakte mijne toen de RS4 ventiel stuk was.... https://youtu.be/MdB2G_RuN8s
Dat deed hij alleen bij acceleratie in een versnelling, verder niet.
Heb je de resonated of non resonated versie van Milltek?
Just asking :p
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Lastig te horen maar lijkt mij iets heel anders.ominous schreef: ↑24 aug 2017, 12:23Dit geluid maakte mijne toen de RS4 ventiel stuk was.... https://youtu.be/MdB2G_RuN8s
Dat deed hij alleen bij acceleratie in een versnelling, verder niet.
Heb je de resonated of non resonated versie van Milltek?
De Non versie
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Hoeft niet bij het plaatsen van een andere intake, word sowieso aangeraden gezien de versie van VW nog wel eens kapot wil gaan.Bosino schreef:Ik meen dat ik gelezen had dat je bij het plaatsen van een cold air intake ook je dv moet vervangen voor een upgrade versie, een dv+ bijv.
De fluit zou ik niet durven te plaatsen.
Het lijkt mij niet een probleem van de intake. Dat is eerder een aanzuig geluid.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
Klopt inderdaad echter is deze pas 36.000km oud en is het nieuwe type gemonteerd '' wat niet stuk mag gaan haha "'Famous1303 schreef: ↑24 aug 2017, 13:53Hoeft niet bij het plaatsen van een andere intake, word sowieso aangeraden gezien de versie van VW nog wel eens kapot wil gaan.Bosino schreef:Ik meen dat ik gelezen had dat je bij het plaatsen van een cold air intake ook je dv moet vervangen voor een upgrade versie, een dv+ bijv.
De fluit zou ik niet durven te plaatsen.
Het lijkt mij niet een probleem van de intake. Dat is eerder een aanzuig geluid.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Re: Fluit bijgeluid bij 4000 toeren
zelf beetje weze klote met de intake maar lijkt een heel stuk minder!
Daily: Golf MK5 GTI DSG
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Hobby: Golf MK2 GTI Wolfsburg Edition 16V PL
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten