Onderhoud golf6 R 90k beurt
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 28 apr 2016, 20:53
- Type auto: Golf MK6 R20
- Locatie: Roosendaal
Onderhoud golf6 R 90k beurt
Binnenkort moet mijn golf 6 R naar de 90k beurt. Zijn er nog dingen die ik extra kan laten uitvoeren zoals bijvoorbeeld andere bougies of inlaat traject wel of niet laten reinigen? Ik lees ook veel over blokkeer plaat carter ventilatie pcv fix wel of niet doen? Of andere dingen?
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
is de nokkenas volger voor je hoge druk pomp al een keer vervangen ? nee, dan zou ik daar zeker naar laten kijken en desnoods mee vervangen.
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Ook mijn 6R moet de 90k beurt... wat MOET er allemaal gedaan worden?
-= Powered by EMService =-
-=JD Engineering Stage 3=-
387Hp - 514Nm
-=JD Engineering Stage 3=-
387Hp - 514Nm
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Heb je oude facturen van onderhoud? Kun je bepalen wat er wel of niet moet gebeuren.
Olie 5W30LL, DSG olie, Haldex olie, Getande riem met waterpomp vervangen, bougies, filters, remolie....
Wat er MOET gebeuren hangt natuurlijk helemaal af hoe de vorige eigenaar (eigenaren) het allemaal onderhouden hebben. Hetgeen ik bovenstaand noem is niet perse nodig, mits gebeurt is.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Ja ik heb de onderhoudshistorie. Olie is 2 weken geleden gedaan en dsg olie 30k km geleden (die wordt dus zoiezo vervangen). Verder is alleen het "normale" onderhoud (remmen filters etc) gedaan op de distributieriem na.
Nu lees ik dingen over de nokkenasversteller en ketting en spanner, moeten die vervangen worden?
Nu lees ik dingen over de nokkenasversteller en ketting en spanner, moeten die vervangen worden?
-= Powered by EMService =-
-=JD Engineering Stage 3=-
387Hp - 514Nm
-=JD Engineering Stage 3=-
387Hp - 514Nm
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Nou ja het "moet" niet vervangen worden. In ieder geval zou ik de distributieriem vervangen met 5 jaar of 80.000km. Better safe than sorry. Pak hierbij ook meteen de waterpomp mee, alles ligt toch los en die kost een paar tientjes dacht ik.
De nokkenasketting is bij mij toen ook mee vervangen. Als je de auto start en hij klinkt als een diesel (heb ik me laten vertellen) dan moet je wel gaan vervangen. Persoonlijk ben ik wel van het preventief vervangen van onderdelen.
De nokkenasketting is bij mij toen ook mee vervangen. Als je de auto start en hij klinkt als een diesel (heb ik me laten vertellen) dan moet je wel gaan vervangen. Persoonlijk ben ik wel van het preventief vervangen van onderdelen.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Bedankt, ik laat denk ik de nokkenas ketting en spanner meevervangen en de distributieriem en waterpomp zoiezo.
De nokkenasversteller laat ik zitten, deze is erg duur en hoeft dus alleen als er storing mee is.
Nog meer dingen waar ik op moet letten? Het hoedje van de brandstofpomp schijnt een kwaaltje te zijn?
De nokkenasversteller laat ik zitten, deze is erg duur en hoeft dus alleen als er storing mee is.
Nog meer dingen waar ik op moet letten? Het hoedje van de brandstofpomp schijnt een kwaaltje te zijn?
-= Powered by EMService =-
-=JD Engineering Stage 3=-
387Hp - 514Nm
-=JD Engineering Stage 3=-
387Hp - 514Nm
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Hoedje van de brandstofpomp heb ik nog niet eerder gelezen of gehoord als kwaal, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
mag dan wel een sterk blok zijn maar der zit flink wat extra onderhoud aan als ik het zo lees
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.
En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI

New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Het onderhoud is niet meer dan een ander gelijkwaardig merk. Zijn gewoon de ¨standaard¨ dingen.
Alleen ik hoor van wat mensen dat dat hoedje van de brst pomp toch een kwaal is. Kreeg er foto's van doorgestuurd afgelopen week (de 2e kapotte die hun in een maand binnenkregen)


Alleen ik hoor van wat mensen dat dat hoedje van de brst pomp toch een kwaal is. Kreeg er foto's van doorgestuurd afgelopen week (de 2e kapotte die hun in een maand binnenkregen)


-= Powered by EMService =-
-=JD Engineering Stage 3=-
387Hp - 514Nm
-=JD Engineering Stage 3=-
387Hp - 514Nm
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangenChielED35 schreef: ↑25 aug 2017, 14:25Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.
En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI![]()
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Is dat wenselijk joh dat dit nooit vervangen wordt met deze vermogens?...zal toch wel een keer aan de beurt komen?bzb schreef: ↑26 aug 2017, 18:58op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangenChielED35 schreef: ↑25 aug 2017, 14:25Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.
En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI![]()
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Zou het zelf inderdaad ook wel doen.ChielED35 schreef:Is dat wenselijk joh dat dit nooit vervangen wordt met deze vermogens?...zal toch wel een keer aan de beurt komen?bzb schreef: ↑26 aug 2017, 18:58op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangenChielED35 schreef: ↑25 aug 2017, 14:25 Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.
En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI![]()
Niet bij 150k maar bij 250/300k toch wel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Ze riepen bij de vr6 motoren al dat die ketting en geleiders 'onderhoudsvrij' zouden zijn, maar de meesten waren met 150k toch echt al wel opgerekt en geleiders versleten/gebroken..
Onderhoudsvrij bij bewegende delen bestaat gewoon niet... misschien wel uitgestelde onderhoud(zoals men nu al de distributieriem pas bij 120 of 150k adviseerd, terwijl dat vroeger toch echt elke 60k moest gebeuren..)
Onderhoudsvrij bij bewegende delen bestaat gewoon niet... misschien wel uitgestelde onderhoud(zoals men nu al de distributieriem pas bij 120 of 150k adviseerd, terwijl dat vroeger toch echt elke 60k moest gebeuren..)
-
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
- Type auto: MK6 Edition 35
- Locatie: Veluwe
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Ik denk dat hierbij de stoter word bedoeld onder de hoge druk pomp en die gaan nog wel eens stuk.
Heb hem bij mezelf ook vervangen bij de 90.000km beurt.
DSG is standaard 60.000km maar na tuning word geadviseert om de 30.000km.
Alle andere filters en bougies zou ik ook lekker elke 30.000km doen en olie elk jaar of max 15.000km.
Bij mezelf doe ik elk jaar de olie en om de 2 jaar bougies en de rest(+-10.000km per jaar).
Onderhouden is uiteindelijk overhouden
Iets stuk gaan kan natuurlijk altijd een keer

MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
dat vermogen komt niet op de kettingChielED35 schreef: ↑26 aug 2017, 21:40Is dat wenselijk joh dat dit nooit vervangen wordt met deze vermogens?...zal toch wel een keer aan de beurt komen?bzb schreef: ↑26 aug 2017, 18:58op een normale 6 gti hoeft de ketting juist nooit vervangenChielED35 schreef: ↑25 aug 2017, 14:25 Valt in mijn ogen best mee hoor. Remvloeistof, DSG olie, een bougie en gewone olie vervang je altijd toch? Als je DSG gaat tunen moet die interval van 60K kilometers naar 30K kilometers, maar dat weet je als je gaat tunen, is een keuze.
Een distributieriem met dit soort vermogens moet je ook tijdig doen vind ik, maar zoiets vervang je op de meeste auto's wel eens. Dus echt anders is dit niet volgens mij.
En daarbij vind ik...als je geen geld aan (preventief) onderhoud wilt besteden moet je een Clio gaan rijden, geen R of GTI![]()

Re: Onderhoud golf6 R 90k beurt
Nee inderdaad en ook niet op de distributieriem

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], WILIAMGTI en 5 gasten