Goedemorgen beste mensen,
Sinds eergisteren bemerkte ik in de avond dat mijn rechter dimlicht af en toe begon te knipperen.
Nou krijg ik sinds gisteren ook de melding "dimlicht rechts controleren'' en de lamp brand ook niet meer, je ziet hem bij het starten van de auto wel een paar keer knipperen en dan houd het op.
Okey, de lamp heeft het begeven zou je zeggen...maaaaarrrr....als ik de stekker een minuutje loskoppel van de koplamp (auto volledig uit en gesloten) en vervolgens weer aansluit, dan brand de lamp weer gewoon en is de melding verdwenen.
Ook tijdens het rijden blijft hij het gewoon doen, tot dat ik de auto uitzet en afsluit, de volgende keer dat ik de auto start verschijnt de melding wel weer en is de lamp weer uit.
De lampen verschillen ook niet van kleur.
Wie heeft er enig idee??
Groetjes
VW Golf VII 2013
probleem xenon verlichting
Re: probleem xenon verlichting
Ik denk de ballast defect / slecht van het Xenon. De lamp lijkt mij in dit geval het niet te zijn, die doet het wel of niet, en als die het niet meer doet is die ook gelijk permanent defect.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
bedankt voor je reactie,
iemand een idee of deze zelf te vervangen is?
Ik hem inmiddels een filmpje gevonden waar uitgelegd word hoe de bumper te demonteren en de koplamp.
Dit lijkt me niet erg moeilijk, alleen veel werk voor het vervangen voor een lampje of ballast.
Voor dat ik hier mee begin zou ik graag jullie mening horen.
Denken jullie de ballast of de lamp, of kunnen er nog andere dingen zijn.
Er is verder niet geknoeid aan de auto.
Groet,
iemand een idee of deze zelf te vervangen is?
Ik hem inmiddels een filmpje gevonden waar uitgelegd word hoe de bumper te demonteren en de koplamp.
Dit lijkt me niet erg moeilijk, alleen veel werk voor het vervangen voor een lampje of ballast.
Voor dat ik hier mee begin zou ik graag jullie mening horen.
Denken jullie de ballast of de lamp, of kunnen er nog andere dingen zijn.
Er is verder niet geknoeid aan de auto.
Groet,
- andreversteeg
- Type auto: golf 6 2009
probleem xenon verlichting
Ter info de ballast zit onder de xenonkoplamp gemonteerd met een paar schroeven. Dit valt goed zelf te wisselen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Live your life if its your last day
Eerst fatsoenlijk diagnose stellen (of ik vermoed in jouw geval laten stellen) en dan pas gaan vervangen. Hoelang heb je de auto? Geen garantie meer op?
goedemiddag
Afgelopen zaterdag zelf aan de gang geweest.
Bumper er gedeeltelijk afgehaald en de koplampen er uit gehaald.
Ballasten even omgewisseld, hier lag het niet aan.
Het bleek toch de lamp zelf te zijn, gelukkig had ik er hier nog 2 van liggen, al dan niet origineel.
Probleem opgelost.
Bedankt.
Afgelopen zaterdag zelf aan de gang geweest.
Bumper er gedeeltelijk afgehaald en de koplampen er uit gehaald.
Ballasten even omgewisseld, hier lag het niet aan.
Het bleek toch de lamp zelf te zijn, gelukkig had ik er hier nog 2 van liggen, al dan niet origineel.
Probleem opgelost.
Bedankt.
Eventjes iets anders nog,
Heeft iemand misschien ook een linkje van een filmpje hoe je de instapverlichting aan sluit bij een vw golf 7?
Of weet iemand hoe dit precies moet?
Alvast bedankt.
Heeft iemand misschien ook een linkje van een filmpje hoe je de instapverlichting aan sluit bij een vw golf 7?
Of weet iemand hoe dit precies moet?
Alvast bedankt.