Ik heb afgelopen weekend een standaard GTI aangeschaft, en ben van plan deze te chippen.
Ik heb de afgelopen 10 jaar drie auto’s bij JD laten chippen, twee Ibiza TDI FR’s en een Audi 2.0 TDI.
De eerste Ibiza heb ik op maat laten chippen op een forummeetting, de anderen zijn met een standaardchip van JD gedaan.
Overigens over beide manieren en JD zelf niets dan lof, ik heb de afgelopen jaren altijd met een glimlach in de auto gezeten.
Ik denk dat ik deze auto 1 a 2 jaar zal rijden, en dat hij dan weer plaats moet maken voor wat nieuwers, maar dat hangt een beetje van de werksituatie af. Overigens rij ik de auto zelf alleen in het weekend, door de week zal mijn vriendin er boodschappen in doen.
Ik twijfel enorm wat de beste optie is. Aan de ene kant is JD natuurlijk bewezen, en heb ik daar de afgelopen 10jaar een hoop plezier van gehad. De prijs voor een chip op maat bij JD is voor deze auto echter 790 euro, dat is ruim meer dan 10% van de aanschafwaarde van de auto zelf.
Aan de andere kant heeft dvx momenteel een aanbieding lopen voor de golf 5 gti, 439 euro voor chippen op maat. Dit is zo’n beetje de helft!
Wie heeft er ervaring met dvx of beide, en kan me vertellen of ik hier ten opzichte van JD spijt van ga krijgen. Ik zou altijd ver van tunex ziptuning en al dat soort brol vandaan blijven, maar het gaat hier ook om een gerenommeerde tuner toch?
Overigens gaat het me niet echt om de cijfers, maar meer om de driveability. Ik heb de afgelopen jaren natuurlijk alleen maar diesels met vrachtladingen koppel onderin gereden, en daarin komt de GTI nu net even wat te kort