Advies nodig.
Advies nodig.
Langzaam maar zeker komt er gang in de zoektocht naar een GTi.
Heb 2 x Gti in Duitsland gevonden, maar was benieuwd wat jullie ervan vinden.
Nummer 1:
De Auto:
Golf 7 Gti 4 deurs dsg
Wit- metallic
BJ: 12/2013 km stand: 55000
schadevrij
Aantal eigenaren:
1. volkswagen zelf
2. de verkoper
Extra's:
Volledig leer
Grote nav
Dynaudio
trekhaak
lane-assist
parkassistent
Dcc
19 inch wielen
etc etc
Alles extra's behalve, zover ik het kan beoordelen:
Schuif/kantel dak
camera
De prijs:
23000eu en nog een rest Bpm van 2200eu.
Afgerond incl keuring, transport etc dus 25.500eu.
Wat mij opviel bij de bezichtiging:
Hij ziet er natuurlijk netjes uit, 19inch wielen wel flink beschadigd.
Het is niet bepaald een liefhebber!
Betrokkene gaf aan dat er geen onderhoudsboekje bij de auto zat, alles digitaal?!
Op de het laatste onderhoud na heeft hij alles bij vw laten doen, de laatste bij een vakgarage. Geen boekje???
DSG onderhoud zit er aan te komen, wat ik hier tot zover heb kunnen lezen.
Nummer 2:
De Auto:
Golf 7 Gti 4 deurs dsg
Zwart- metallic
BJ: 05/2013 km stand: 99000
Schade vrij
Aantal eigenaren:
1. de verkoper
Extra's:
Zo een beetje alles wat je erop kan krijgen, nog meer dan nummer 1.
De prijs:
20500eu en 2000 eu rest BPM'
Afgerond incl keuring, transport etc dus 23.000eu.
Wat viel me op, vanaf de advertentie:
Relatief hoge km stand
Al het onderhoud in een boekje verwerkt en in het het vw systeem.
Onderhoudscontract bij aankoop aangeschaft, vandaar alles bij vw.
Remmen voor en achter nieuw, dsg onderhoud natuurlijk ook uitgevoerd.
Zegt u het maar, is 99000km teveel voor die prijs?
Graag feedback op bovenstaande!
Greetz
Dre
Heb 2 x Gti in Duitsland gevonden, maar was benieuwd wat jullie ervan vinden.
Nummer 1:
De Auto:
Golf 7 Gti 4 deurs dsg
Wit- metallic
BJ: 12/2013 km stand: 55000
schadevrij
Aantal eigenaren:
1. volkswagen zelf
2. de verkoper
Extra's:
Volledig leer
Grote nav
Dynaudio
trekhaak
lane-assist
parkassistent
Dcc
19 inch wielen
etc etc
Alles extra's behalve, zover ik het kan beoordelen:
Schuif/kantel dak
camera
De prijs:
23000eu en nog een rest Bpm van 2200eu.
Afgerond incl keuring, transport etc dus 25.500eu.
Wat mij opviel bij de bezichtiging:
Hij ziet er natuurlijk netjes uit, 19inch wielen wel flink beschadigd.
Het is niet bepaald een liefhebber!
Betrokkene gaf aan dat er geen onderhoudsboekje bij de auto zat, alles digitaal?!
Op de het laatste onderhoud na heeft hij alles bij vw laten doen, de laatste bij een vakgarage. Geen boekje???
DSG onderhoud zit er aan te komen, wat ik hier tot zover heb kunnen lezen.
Nummer 2:
De Auto:
Golf 7 Gti 4 deurs dsg
Zwart- metallic
BJ: 05/2013 km stand: 99000
Schade vrij
Aantal eigenaren:
1. de verkoper
Extra's:
Zo een beetje alles wat je erop kan krijgen, nog meer dan nummer 1.
De prijs:
20500eu en 2000 eu rest BPM'
Afgerond incl keuring, transport etc dus 23.000eu.
Wat viel me op, vanaf de advertentie:
Relatief hoge km stand
Al het onderhoud in een boekje verwerkt en in het het vw systeem.
Onderhoudscontract bij aankoop aangeschaft, vandaar alles bij vw.
Remmen voor en achter nieuw, dsg onderhoud natuurlijk ook uitgevoerd.
Zegt u het maar, is 99000km teveel voor die prijs?
Graag feedback op bovenstaande!
Greetz
Dre
- jwbakkenes
- Type auto: BMW 550i
Re: Advies nodig.
Onderhoudshistorie digitaal is voor mij nieuw, dus dat zou je moeten uitzoeken. Ik zou gelijk een grote twijfel hebben.
Bijna een ton op de teller voor een 4,5 jaar oude GTI is geen uitzondering, met een goed ingevuld én controleerbaar boekje. Dan zou ik kiezen voor de tweede.
Er staan er hier ook wel een paar te koop:
https://www.marktplaats.nl/z/auto-s/vol ... rom=always
Succes met je zoektocht.
Bijna een ton op de teller voor een 4,5 jaar oude GTI is geen uitzondering, met een goed ingevuld én controleerbaar boekje. Dan zou ik kiezen voor de tweede.
Er staan er hier ook wel een paar te koop:
https://www.marktplaats.nl/z/auto-s/vol ... rom=always
Succes met je zoektocht.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Jan Willem
Staan er niet meer GTI's te koop dan alleen die 2? Ik zou lekker verder kijken, optie 1 zou voor mij geen optie zijn. Optie 2 eigenlijk ook niet om de km stand, maar als je daar geen moeite mee hebt is dat imo de beste optie van de 2.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Dank voor de reacties tot zover.
Staan er genoeg te koop, ben wat betreft de uitrusting best kritisch.
Leer, grote nav en dynaudio vindt ik bijvoorbeeld wel belangrijk.
Ik probeer ook niet veel verder dan 4-500km vanaf Utrecht te kijken, anders wordt het me wat te gek.
Ook niet te vergeten het beperkte budget, zo rond de 26-27k (all-in) mag het maar worden.
Voor dit bedrag ben ik in Nederland nog niet veel fatsoenlijks tegen gekomen.
Staan er genoeg te koop, ben wat betreft de uitrusting best kritisch.
Leer, grote nav en dynaudio vindt ik bijvoorbeeld wel belangrijk.
Ik probeer ook niet veel verder dan 4-500km vanaf Utrecht te kijken, anders wordt het me wat te gek.
Ook niet te vergeten het beperkte budget, zo rond de 26-27k (all-in) mag het maar worden.
Voor dit bedrag ben ik in Nederland nog niet veel fatsoenlijks tegen gekomen.
Die van mij komt ook van Duitsland af, inmiddels ruim een jaar geleden. Ik zou dan wel voor een exemplaar gaan waarbij de historie bekend is. Dus incl boekjes die zijn ingevuld. Het digitale zet ik ook mijn vraagtekens bij, maar misschien is het iets nieuws? Boekjes hebben gewoon een meerwaarde.
Ik vind de km-stand van de tweede ook al wat hoger, maar dat is puur voor het gevoel omdat die stand geen probleem is voor zo'n auto.
Dsg onderhoud is bij 60dkm, maar ook dat stelt niet veel voor.
Ik heb anders wel een leuk adresje voor je van iemand die betrouwbare nette en luxe exemplaren in Duitsland en Belgie haalt. Kan ook in opdracht
Ik zou gewoon doen wat jouw gevoel je zegt. Zelf hou ik ook van de wat lagere km standen. Ik ben benieuwd en hou ons op de hoogte. Je zult zeker veel plezier gaan beleven in zo'n mk7. Zeker als deze nog een kuurtje heeft gehad bij bijv JD of DVX
Ik vind de km-stand van de tweede ook al wat hoger, maar dat is puur voor het gevoel omdat die stand geen probleem is voor zo'n auto.
Ik heb anders wel een leuk adresje voor je van iemand die betrouwbare nette en luxe exemplaren in Duitsland en Belgie haalt. Kan ook in opdracht

Ik zou gewoon doen wat jouw gevoel je zegt. Zelf hou ik ook van de wat lagere km standen. Ik ben benieuwd en hou ons op de hoogte. Je zult zeker veel plezier gaan beleven in zo'n mk7. Zeker als deze nog een kuurtje heeft gehad bij bijv JD of DVX

Golf 7.5 R, 2019. VAG-techniek stage 2 395 pk en 530Nm.
als ik jou was zou ik zeker ene zoeken vanaf 2014
2013 was het gekende turbo probleem heb een 2013 gehad en had hem ook laten tunen
tijdens de tunning is de boel helaas stuk gegaan met als volgt dikke kosten
waar de tuner helaas niet tussen kwam
2013 was het gekende turbo probleem heb een 2013 gehad en had hem ook laten tunen
tijdens de tunning is de boel helaas stuk gegaan met als volgt dikke kosten
waar de tuner helaas niet tussen kwam

mk7 gti 325 pk 525nm
kuurtje dvxalexgti schreef: ↑12 nov 2017, 09:58 Die van mij komt ook van Duitsland af, inmiddels ruim een jaar geleden. Ik zou dan wel voor een exemplaar gaan waarbij de historie bekend is. Dus incl boekjes die zijn ingevuld. Het digitale zet ik ook mijn vraagtekens bij, maar misschien is het iets nieuws? Boekjes hebben gewoon een meerwaarde.
Ik zou gewoon doen wat jouw gevoel je zegt. Zelf hou ik ook van de wat lagere km standen. Ik ben benieuwd en hou ons op de hoogte. Je zult zeker veel plezier gaan beleven in zo'n mk7. Zeker als deze nog een kuurtje heeft gehad bij bijv JD of DVX![]()

mk7 gti 325 pk 525nm
Ah, goede tip.
Dat met die turbo is nieuw voor mij.
Mijn huidige St is ook gekuurd door mountune en miltek downpipe en uitlaat.
Dit gaat bij de gti ook gebeuren, in ieder geval de software en uitlaat.
Langzaam kom ik verder.
Dat met die turbo is nieuw voor mij.
Mijn huidige St is ook gekuurd door mountune en miltek downpipe en uitlaat.
Dit gaat bij de gti ook gebeuren, in ieder geval de software en uitlaat.
Langzaam kom ik verder.
Kan zijn dat de turbo vervangen is.
Misschien is het wel de moeite om even te checken. Zeker als je hem wil tunen.
De turbo’s die eindigen met 702 T, zijn na mijn weten de beste turbo’s.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey
Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey
Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Zie PB.
Via mobile.de heb ikzelf dit jaar net over de Nederlandse grens een vrij complete Performance uitvoering van dec 2014 gevonden, met een lage KM-stand, een complete historie(!) en een wat andere kleur als gebruikelijk (Limestone Grey).
Er zit ook lane-assist op (dure optie!), maar dat heb ik vrijwel meteen uitgezet, vond het uitermate irritant dat je continu het stuur voelt "bijsturen" terwijl er niets aan de hand is.
Je kan op de site een "zoek opdracht" instellen, zodat je een mailtje ontvangt bij een type dat voldoet aan je voorkeuren (Performance, xenon, pano, DSG, camera, kleur, KM-stand, prijs, etc.)
Voordeel van eind 2014; redelijke BPM (berekening jaar 2014) maar wel een GTI modeljaar 2015. Je moet er wel snel bij zijn, want de interesse is groot en de verkoop gaat snel. Enige is dat 2014 de Discover Pro MIB1 heeft; wel een groot scherm, maar minder functies als de MIB2 die volgens mij vanaf 2015 werd geleverd.
Er zit ook lane-assist op (dure optie!), maar dat heb ik vrijwel meteen uitgezet, vond het uitermate irritant dat je continu het stuur voelt "bijsturen" terwijl er niets aan de hand is.
Je kan op de site een "zoek opdracht" instellen, zodat je een mailtje ontvangt bij een type dat voldoet aan je voorkeuren (Performance, xenon, pano, DSG, camera, kleur, KM-stand, prijs, etc.)
Voordeel van eind 2014; redelijke BPM (berekening jaar 2014) maar wel een GTI modeljaar 2015. Je moet er wel snel bij zijn, want de interesse is groot en de verkoop gaat snel. Enige is dat 2014 de Discover Pro MIB1 heeft; wel een groot scherm, maar minder functies als de MIB2 die volgens mij vanaf 2015 werd geleverd.
VW gaat ( net als Skoda al een hele poos) inderdaad over op digitale onderhoud. MAAR, momenteel is dat nog in een begin stadium. Ze combineren nu beide, een boekje en digitaal. Buiten dat, ik zou deze 2 lekker laten staan en op je gemakkie verder zoeken. Voor 26k zijn er echt wel complete en nette GTI's te verkrijgen..
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake