ESP error
-
- Type auto: Golf MKVI R20
ESP error
Bij deze even de vraag aan de kenners die mij wellicht kunnen helpen...
Sinds een week of 3 heb ik op mijn MK6 r20 een ESP error, welke gepaard gaat met het bandenspanningssymbooltje op het dashboard... ESP en bandenspanningslampje zijn beide niet uit te krijgen via de bekende knopjes.
Banden zijn op spanning, auto rijd zonder problemen en kan niet echt zeggen dat ik wielspin heb (zelfs niet met nat weer). Uiteraard laten uitlezen, hier kwam als enige tevoorschijn uit dat de 'Steering adjust sensor' storing gaf, welke ook niet te wissen viel...
Nu zit deze verwerkt in het stuurhuis, dus zou dit betekenen dat er een compleet nieuw stuurhuis in zou moeten, zat ik nou niet op te wachten om dit even te proberen (monteur was niet 100% zeker dat dit het probleem zou zijn, had er wel mee te maken)
Dus wie oh wie heeft eventueel het zelfde mee gemaakt en zou mij eventueel verder kunnen helpen??
Sinds een week of 3 heb ik op mijn MK6 r20 een ESP error, welke gepaard gaat met het bandenspanningssymbooltje op het dashboard... ESP en bandenspanningslampje zijn beide niet uit te krijgen via de bekende knopjes.
Banden zijn op spanning, auto rijd zonder problemen en kan niet echt zeggen dat ik wielspin heb (zelfs niet met nat weer). Uiteraard laten uitlezen, hier kwam als enige tevoorschijn uit dat de 'Steering adjust sensor' storing gaf, welke ook niet te wissen viel...
Nu zit deze verwerkt in het stuurhuis, dus zou dit betekenen dat er een compleet nieuw stuurhuis in zou moeten, zat ik nou niet op te wachten om dit even te proberen (monteur was niet 100% zeker dat dit het probleem zou zijn, had er wel mee te maken)
Dus wie oh wie heeft eventueel het zelfde mee gemaakt en zou mij eventueel verder kunnen helpen??
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
344pk ~ 457nm
Re: ESP error
Bandenspanningslampje kun je wegcoderen met vcds bij mij bleef die ook branden voor no reason. ESP weet ik niet, maar wellicht dat het er mee te maken heeft.
Iets wegcoderen is lekker makkelijk. Je bandenspanningslampje is niets mis mee, deze gaat namelijk ALTIJD branden als je ESP in storing staat. Bedoel je met Steering adjust sensor je stuurhoeksensor (deze zit niet in je stuurhuis) toevallig? Heb je een storingscode en is deze permanent of sporadisch?
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Dit had ik weleens bij een klant, de stekker van de wiellager was geoxideerd.
-
Dit kan wel even na gekeken worden!
Deze is permanent, ik durf erzelf het fijne niet van te zeggen, een bevriende vw monteur heeft hem uitgelezen, heb voorderest ook geen storingscode bij de hand, hij zei in ieder geval dat het in het stuurhuis zat, welke niet los te vervangen is.MK5GTI08 schreef: ↑11 dec 2017, 18:41 Iets wegcoderen is lekker makkelijk. Je bandenspanningslampje is niets mis mee, deze gaat namelijk ALTIJD branden als je ESP in storing staat. Bedoel je met Steering adjust sensor je stuurhoeksensor (deze zit niet in je stuurhuis) toevallig? Heb je een storingscode en is deze permanent of sporadisch?
Bedacht mij gister avond, auto is nog niet uitgelijnd en trekt aardig naar rechts bij het loslaten van het stuur.. gezien de code met steering adjust sensor te maken heeft, kan dit in combinatie staat met het niet uitlijnen, en dus scheef staan van de wielen? (kalibreren en opnieuw inleren?)
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
344pk ~ 457nm
Ja, als jou auto extreem slecht is uitgelijnd en de stuurhoeksensor GEEN basisafstelling heeft van de scheve afstelling kan deze in storing gaan ja.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
-
Dan gaan we is even dat heel snel proberen te verhelpen / uitsluiten, ik dank u voor het meedenken
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
344pk ~ 457nm