Inhouden / stotteren bij kickdown HELP

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Boygti6
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2017, 19:28
Type auto: Golf 6 GTI

Inhouden / stotteren bij kickdown HELP

Bericht door Boygti6 »

Beste golf liefhebbers,

Ik heb een golf 6 GTI uit 2009 en heb hier sinds een tijdje een probleem mee en de garage's waar ik tot nu toe ben geweest komen er niet uit.

Ik zal het even uitleggen, als ik eenmaal ben warm gereden zo rond de 90 graden en kickdown geef begint hij te haperen / stotteren / inhouden maar net hoe je het wilt noemen. Er branden dan geen epc of motor lampje.
Het vreemde is op het begin doet die het goed alleen na een half uurtje begint het en het wordt steeds erger.
Gasklephuis is vervangen, brandstof filter en brandstofpomp. Relais en zekeringkast is nagekeken maar hierna deed hij het nog steeds.
Hij is stage 1 gechipt en ik ben ook teruggegaan naar deze mensen die dachten toch dat het met de brandstof druk te maken had.

Heb veel op internet gezocht maar kon een probleem als dit niet echt vinden.
Iemand van jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn ? Ik ben ten einde raad.


Alvast bedankt
Groet bueno
Cornelis
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 feb 2012, 09:53
Type auto: Golf IV GTD

Re: Inhouden / stotteren bij kickdown HELP

Bericht door Cornelis »

Probeer eens een rijdende log te laten maken bij iemand met Vagcom. Manier waarop is te vinden op de site van Gerrit Speek. Nu is het lastig zoeken, maar klinkt als een brandstof / lucht probleem.
Volkswagen Golf IV .:R32 “03
Volkswagen Caddy 3GP 2.0 TDI DSG “12
Audi A3 Sportback 2.0 TDI S-Tronic “15
Boygti6
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2017, 19:28
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Inhouden / stotteren bij kickdown HELP

Bericht door Boygti6 »

Ik heb hem op de testbank gehad, toen viel het op dat de brandstof druk af en toe ineens helemaal weg viel met het hardere rijden. Kan het misschien iets te maken hebben met de brandstofpomp module ?
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Inhouden / stotteren bij kickdown HELP

Bericht door MK5GTI08 »

Als je brandstofdruk wegvalt zijn het eigenlijk 2 dingen. Je opvoerpomp of je hogedrukpomp kunnen niet de benodigde brandstof leveren die je auto op dat moment vraagt. Iemand met vagcom of wat anders moois opzoeken om je benzinedruk in de gaten te houden tijdens het hard accelereren. En vervolgens verder zoeken.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Gebruikersavatar
Gti-Jeroen
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2015, 17:12
Type auto: Golf Gti Ed35

Re: Inhouden / stotteren bij kickdown HELP

Bericht door Gti-Jeroen »

Goedenavond Boy,

Is je klacht al opgelost, misschien kan ik je nog wat adviseren aan de hand van je informatie.

Gr. Jeroen
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten