Pops and crackles

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
YutiMK7
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2018, 17:08
Type auto: MK7 GTI Performance

Pops and crackles

Bericht door YutiMK7 »

Iemand die dit heeft laten installeren? Ik vind t namelijk steeds aantrekkelijker om het te laten doen..

Nog een vraag. Met of zonder downpipe doen?

Met een downpipe heb je blijkbaar een luider geluid.

Maar de vraag is of ik dat uberhaupt wel wil zoveel herrie.
Lijkt alsof iemand met een ak47 loopt te schieten xD

Hoe ze het zijn met de standaart uitlaat?

Middendemper is inmiddels al eruit
Gebruikersavatar
martn
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 dec 2017, 14:05
Type auto: Golf 7 GTD

Re: Pops and crackles

Bericht door martn »

Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt op een Golf. Ik kom vanaf een Abarth, daar werd het aan en door iedereen afgeraden omdat je je turbo ermee kan slopen. Ik weet niet hoe dat bij Golf zit.
Golf 7 GTD - JD Stage 2
Vissa
Berichten: 918
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Pops and crackles

Bericht door Vissa »

Het is persoonlijk maar de ingeprogrameerde pops en crackles vind ik echt mega overdreven. Mijn Clubsport doet het standaard, maar in vele mate minder, dat is een heel ander soort pops en crackles. Je vist er zo de ,,echte'' en de ,,neppe'' uit.

Een goede chipper/tuner raad je het ten sterkste af om dit in te programmeren met de standaard katalysator op zijn plek. Deze gaat geheid smelten en problemen opleveren. Als je het echt wilt, neem dan het liefst een lege downpipe als je voor de pops en crackles wilt gaan.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Pops and crackles

Bericht door Zluytr »

Als je dit wil doen, kan je dit het beste “katloos” doen.

Het is een gimmick en je moet er van houden.

Je turbo zal er zeker niet langer van leven ;)
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Pops and crackles

Bericht door ChielED35 »

En je einddemper vind dit ook niet fijn. Die kan je ook binnen afzienbare tijd afschrijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
YutiMK7
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2018, 17:08
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Pops and crackles

Bericht door YutiMK7 »

Bedankt voor de info! Ik denk dat ik het inderdaad niet ga doen..
Gebruikersavatar
MK6 Jt-Head GTI
Berichten: 419
Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
Type auto: Golf MK7 GTI CS

Re: Pops and crackles

Bericht door MK6 Jt-Head GTI »

YutiMK7 schreef:Bedankt voor de info! Ik denk dat ik het inderdaad niet ga doen..
https://youtu.be/9GzoLyyAlI4

Heb je katloos, middendemper delete (enkel einddemper(s) dan krijg je dit

JD software >2500 rpm.

Het doorklapperen regel ik zelf met mijn rechtervoet door met het gas los te laten wanneer de toeren naar beneden zakken lichtjes het gas in te trappen zodat die benzine inspuit zo creeer je zelf dat ak47 effect doe ik dit niet zijn het 3 klappen en thats it, des te hoger de toeren des te heftiger de klappen! De klappen alleen is al leuk maar het gegrom (gurgle) is ook een verslaving!

Wil je echt harde klappen en vlammen uit de uitlaat neem dan software van vag techniek of dvx!

Groeten Joey

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered :twisted:
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Gebruikersavatar
MK6 Jt-Head GTI
Berichten: 419
Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
Type auto: Golf MK7 GTI CS

Re: Pops and crackles

Bericht door MK6 Jt-Head GTI »

Ligt eraan of je schotten heb ja of nee bij mij namelijk geen probleem...

@zluytr rij al 18000km zo, waar basseer jij het op dat turbo's naar de klote gaan van die software?
Kan nergens iets vinden namelijk, daarbij lijkt het mij dat de explosies die je veroorzaakt in de uitlaat maar een kant opgaan de weg met de minste weerstand.
Er zijn vandaag de dag meerdere auto merken die het standaard programmeren in de software.

Groeten Joey

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered :twisted:
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
YutiMK7
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2018, 17:08
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Pops and crackles

Bericht door YutiMK7 »

MK6 Jt-Head GTI schreef: 27 jan 2018, 22:32 Ligt eraan of je schotten heb ja of nee bij mij namelijk geen probleem...

@zluytr rij al 18000km zo, waar basseer jij het op dat turbo's naar de klote gaan van die software?
Kan nergens iets vinden namelijk, daarbij lijkt het mij dat de explosies die je veroorzaakt in de uitlaat maar een kant opgaan de weg met de minste weerstand.
Er zijn vandaag de dag meerdere auto merken die het standaard programmeren in de software.

Groeten Joey

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Vooral bij amg's komt t vaak voor. Bijna altijd zelfs
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Pops and crackles

Bericht door Zluytr »

Joey,

Ik heb niet gezegd dat de turbo stuk gaat, en naar de klote is al zeker niet iets wat uit mijn mond komt.

Pops and bangs geven toch een enorme belasting op de onderdelen. Niet alleen de uitlaat en kleppen krijgen te maken met enorme temperaturen en krachten, maar ook de turbo krijgt veel krachten te verduren.

Ik ben blij dat dat het bij jou goed gaat, ik zeg alleen dat de turbo er niet beter van word.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
MK6 Jt-Head GTI
Berichten: 419
Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
Type auto: Golf MK7 GTI CS

Re: Pops and crackles

Bericht door MK6 Jt-Head GTI »

Mmm je uitlaat wordt sowieso tegen de 900°c zolang je katloos rijdt met een catback zonder schotten is er niks aan de hand :) 3" dp + katloos zorgt er sowieso ook voor dat de boel sneller afkoelt.
Je turbo blijft simpelweg draaien na het gas los laten in die zin ja wordt die zwaarder belast en je benzine wordt vertraagd ontstoken, maar ook dat heb je zelf in de hand want met de software van bijv. JD kun je met je eigen voet spelen hoeveel klappen jij wilt, er staat zelf al 150k op mijn teller het is ook puur hoe je er zelf mee omgaat. De explosies (de pops) die ontstaan na mijn weten pas na de turbo in het uitlaat traject door de hete temperaturen... dus ik denk dat je kleppen er geen last van ondervinden tenzij jij een uitlaatklep bedoelt :p. Je moet dus zorgen dat je een katloze downpipe hebt, catback dat ligt er puur aan welke. Ik ken erbij waarbij de schotten idd kapot gingen.
Wat ik bij mij zie is het volgende
- verbruik wordt iets meer
- olie temp stijgt iet sneller dan bedoel ik van 90°c naar 100°c
- uitlaat temp (lambda) stijgt sneller

Groeten Joey




Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered :twisted:
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten