Goedenavond,
Zijn we weer
Net weer even het zelfde rondje gereden en was er wel maar niet zo aanwezig als het rondje ervoor
Ik hoop dat iedereen het nog kan volgen en geef even een kleine uitleg voor de nieuwe meelezers maar ik kom tot een aantal conclusies m.b.t. het stotteren/inhouden bij 2500 tot 3200 toeren:
1. Het is aanwezig wanneer hij warm en koud is.
2. Het lijkt erop dat het niet constant aanwezig is aangezien ik vorige week nergens last van had en dacht dat het vuil of iets was. De weken daarvoor was het wel ineens aanwezig daarom heb ik dit topic geopend. Nadat ik 2 weken de auto in bezit had is dit begonnen dus er moet iets stuk zijn gegaan.
3. Als het aanwezig is is het altijd tussen de 2500 en 3200 toeren. Soms een flinke haper/stotter, soms een lichte. Het lijkt in alle versnellingen aanwezig te zijn.
4. Het lijkt voornamelijk aanwezig te zijn bij zeer licht gas geven, al heb ik het ook licht gevoeld bij vol gas en launch controle doet dus ook raar. Ik heb launch controle nu 6 keer uitgeprobeerd en er gingen er 2 mis met een soort haper/freezzz, zal ongetwijfeld met elkaar te maken hebben.
5. Bij normaal rijden, dus het niet opzoeken lijkt er niets aan de hand te zijn aangezien je door de dsg in de stad eigenlijk nooit bij de 2500 a 3000 toeren in de buurt komt, totdat je op de snelweg gaat rijden en tussen de 120 en 135 gaat rijden, hem op snelheid houd en zeer licht gas geeft, dan voel je de stotter/haper, maar ook weer niet elke keer bij constant uitproberen/testen. Bij vol gas van een stoplicht of gewoon ineens volgas lijkt er ook niets aan de hand!
Pfff ik hoop dat we er snel achter zijn

Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.