Goedemorgen Allen,
gister heb ik om eens te kijken of alles nog wel oke is in de auto geprobeerd een log te maken van de MAF en de MAP.
het gekke is als ik ga kijken in VCDS dan staan er op kanaal 3 en 11 hele andere waarde aangegeven als die er zouden moeten staan.
later heb ik in het hele lijstje de boost pressure terug gevonden in kanaal 115 maar ik kan nergens de actuele en de gevraagde waardes terug vinden van de LMM.
is iemand hier bekend mee, doe ik wat fout?
de rede dat ik het wil controleren is omdat ik het idee had dat de turbo niet de druk leverde die hij zou moeten leveren, en na gister een logje gemaakt te hebben van de turbo druk klopt dat ook wel. de ECU vraagt op zijn piek 2300 mbar en de turbo levert niet meer als 1900 met als opmerking daarbij dat de turbo niet op een constante lijn zit maar dat er enorm veel spikes in zitten.
ik hoor het graag.
groet, Benny
Log maken van MAF en MAP in VCDS
Re: Log maken van MAF en MAP in VCDS
Dit had NielsEd30 mij ´s een keer gestuurd had het toen nodig voor mijn Audi Rs3.
Ik pakte bij mk5 gti altijd 20 - 31 en 115
20 is hoeveel graden de ontsteking terugregelt i.v.m. pingelen
31 is de lambda (kan je zien of die te rijk/arm is)
115 is turbodruk gevraagd en geleverd
118 is turbodruk met aansturing wastegate
230 is hogedruk van de brandstof
231 is lage druk van de brandstof
Dat zijn een beetje de belangrijkste
Alstu.
Ik pakte bij mk5 gti altijd 20 - 31 en 115
20 is hoeveel graden de ontsteking terugregelt i.v.m. pingelen
31 is de lambda (kan je zien of die te rijk/arm is)
115 is turbodruk gevraagd en geleverd
118 is turbodruk met aansturing wastegate
230 is hogedruk van de brandstof
231 is lage druk van de brandstof
Dat zijn een beetje de belangrijkste
Alstu.

Re: Log maken van MAF en MAP in VCDS
Bedankt Henniej,Henniej schreef:Dit had NielsEd30 mij ´s een keer gestuurd had het toen nodig voor mijn Audi Rs3.
Ik pakte bij mk5 gti altijd 20 - 31 en 115
20 is hoeveel graden de ontsteking terugregelt i.v.m. pingelen
31 is de lambda (kan je zien of die te rijk/arm is)
115 is turbodruk gevraagd en geleverd
118 is turbodruk met aansturing wastegate
230 is hogedruk van de brandstof
231 is lage druk van de brandstof
Dat zijn een beetje de belangrijkste
Alstu.
Ik heb waarschijnlijk het probleem gevonden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten