GFB DV+ en stock DV
GFB DV+ en stock DV
Hoi Allemaal,
Ik laat binnenkort een DV+ monteren op mijn mk6 gti.
Ik weet dat er verschillende revisies zijn van de standaard dv (03C 145 710 A,B,C,D).
Ik verwacht dat onder mijn gti een oudere variant ligt. Maar als ik het goed begrepen heb, is het het binnenwerk dat kan scheuren.
Nu vroeg ik mij af of ik het goed begrijp als ik stel dat de DV+ het binnenwerk vervangt, dus daarmee de mogelijkheid tot scheuren wegneemt.
Dus het geen zin heeft om met de DV+ ook een nieuwere variant te monteren, omdat je het binnenwerk toch vervangt.
Ik laat binnenkort een DV+ monteren op mijn mk6 gti.
Ik weet dat er verschillende revisies zijn van de standaard dv (03C 145 710 A,B,C,D).
Ik verwacht dat onder mijn gti een oudere variant ligt. Maar als ik het goed begrepen heb, is het het binnenwerk dat kan scheuren.
Nu vroeg ik mij af of ik het goed begrijp als ik stel dat de DV+ het binnenwerk vervangt, dus daarmee de mogelijkheid tot scheuren wegneemt.
Dus het geen zin heeft om met de DV+ ook een nieuwere variant te monteren, omdat je het binnenwerk toch vervangt.
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
- Type auto: Golf 7 GTI PP
- Locatie: Zeeuwsvlaanderen
Re: GFB DV+ en stock DV
Hoi,
De kans bestaat dat het membraam kan scheuren, je hoort dan soms een sisssss geluid.
Als ik jou was zou ik de GFB DV+ aanschaffen, kost je 120 euro, ben je uit de brand.
Meerdere forumleden zullen beamen dat dit een prima alternatief is. Heb hem zelf ook uit voorzorg gemonteerd.
De kans bestaat dat het membraam kan scheuren, je hoort dan soms een sisssss geluid.
Als ik jou was zou ik de GFB DV+ aanschaffen, kost je 120 euro, ben je uit de brand.
Meerdere forumleden zullen beamen dat dit een prima alternatief is. Heb hem zelf ook uit voorzorg gemonteerd.
Re: GFB DV+ en stock DV
Ja klopt. Ik heb al een DV+ aangeschaft. Maar wat ik me dus afvroeg, was of ik gelijk had als ik stelde dat het geen zin had om de oude diverter valve te vervangen voor een nieuwe. Beide in combinatie met de DV+ natuurlijk. Maar dat een nieuwe divertervalve aanschaffen, terwijl er een dv+ gemonteerd wordt, dan overbodig en geldverspilling is.
Re: GFB DV+ en stock DV
Een GFB DV+ is een aftermarket product. Deze gaat op de plek van de orgrinele omloopklep van je turbo. Dus je oude heb je niet meer nodig. Die van GFB is sterker vanbinnen. Maar de laatste revisie van VW is bijna gelijkwaardig als die van GFB.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Re: GFB DV+ en stock DV
Ja dat snap ik. Maar wat ik dus bedoelde is dat een gfb dv+ puur het binnenwerk vervangt. En het binnenwerk het fragiele deel is. Dus dat een buitenwerk nieuw of oud niets uitmaakt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: GFB DV+ en stock DV
Het gaat alleen om het binnenwerk.
Het heeft dus geen zin om een nieuw buitenwerk te bestellen.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Re: GFB DV+ en stock DV
Oke die bevestiging wilde ik. Thanks!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 22 mei 2016, 19:45
- Type auto: Golf 7 GTI PP
- Locatie: Zeeuwsvlaanderen
Re: GFB DV+ en stock DV
Het is puur het membraan wat wil falen.
Re: GFB DV+ en stock DV
Top alweer datgeen bevestigd waar ik over twijfelde. Ik weet genoeg! Topic kan wat mij betreft een slotje op!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: GFB DV+ en stock DV
Weet je wel hoe dat ding eruit ziet?
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Re: GFB DV+ en stock DV
Ja natuurlijk. Maar ik wilde gewoon 100 procent zeker weten dat er voor de rest niks anders was dan alleen een verandering aan het binnenwerk.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten