GOLF 7 | 8 R GTI Upgrade Turbos
GOLF 7 | 8 R GTI Upgrade Turbos
Testrit in de Cupra (Golf 7R-motor, CJX, 2.0 TSI Gen.3, Year 2013 - 2019)
Premium SOFTWARE: TVS + JD + DVX
Premium SOFTWARE: TVS + JD + DVX
Laatst gewijzigd door GTI7pijl op 21 mei 2021, 01:15, 12 keer totaal gewijzigd.
G7, 3" HJS Downpipe, Forge FrontMount IC , Stage 2 (304pk)
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Welkom op het forum. En jij verkoopt wat?
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
- Type auto: Cupra Formentor 310
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
BAN!
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
G7, 3" HJS Downpipe, Forge FrontMount IC , Stage 2 (304pk)
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Welkom hier. Ik hou van ervaringen delen, maar nog meer van mensen die zichzelf en hun auto netjes voorstellen in het “voorstellen” topic zoals het hoort
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Account niet in gebruik!
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Ervaringen posten met upgrade lobben Loba, TTE, PnP, TTH ... tussen 400-500 pk.GTI7pijl schreef: ↑18 jul 2018, 18:03 Testrit in de Cupra (Golf 7R-motor)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=idoo7SZc_WU[/youtube]
G7, 3" HJS Downpipe, Forge FrontMount IC , Stage 2 (304pk)
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
- Type auto: Cupra Formentor 310
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Gaat wel echt achterlijk hard. <7 sec 100-200 is echt insane.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
- Peter R20 2014
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:12
- Type auto: Golf MK7 R
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
6.40 sec van 100 naar 200 Das zeker snel! Zal ook wat kosten denk?
Golf mk7 2.0 R.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
Golf mk4 2.8 V6 Motion.
Golf mk3 1.6 1994.
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Ik zal het JD Engineering vragen. Je kunt de grote loader zeker installeren en afstemmen in de Polo GTI 6C. Als ze dat kunnen (ze beheren altijd alles), zal er ook een upgrade-turbo worden geïnstalleerd in de Golf 7 GTI. 450 pk zou genoeg zijn voor mij. Misschien neem ik ook nog een turbo. Ik kijk wat wordt aanbevolen.
G7, 3" HJS Downpipe, Forge FrontMount IC , Stage 2 (304pk)
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Kan een golf 7 gti blok dat vermogen wel aan?
Tiss geen R blok
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tiss geen R blok
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Het G7 GTI-blok lijkt stabieler te zijn dan het / R-blok, vanwege de veel minder motorschade die het heeft veroorzaakt in de GTI.JeroenGTIed35 schreef: ↑18 jul 2018, 22:07 Kan een golf 7 gti blok dat vermogen wel aan?
Tiss geen R blok
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
G7, 3" HJS Downpipe, Forge FrontMount IC , Stage 2 (304pk)
- jaco
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
- Type auto: Golf GTI Clubsport
- Locatie: Achterhoek
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Tekst onder video:JeroenGTIed35 schreef: ↑18 jul 2018, 22:07 Kan een golf 7 gti blok dat vermogen wel aan?
Tiss geen R blok
gesmede zuigers (ca. €300 per stuk, goed genoeg voor ca. 700 PK).
en in 1 van de antwoorden:
gesmede zuigers met "Pleuel". Kan ingebouwd zonder motor uit te bouwen.
Wat er bedoeld wordt met Pleuel? google kent
pleuelstange = krukas
pleuellager = drijfstanglager
Denk dat motortechnisch meer onderlegden hier wel een antwoord op weten wat deze heeft.
Dus er is zeker wel wat aan het blok gedaan ja.
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
- Type auto: Cupra Formentor 310
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
De 400pk grens is vrij gemakkelijk en relatief goedkoop te breken. Richting 500pk gaat je wel vrij veel geld kosten. Dan moet je toch al denken aan:
Intake: 400
Downpipe: 400(catless) 800(sportcat)
Intercooler: 900
Turbo: 2600
Internals: 2000? (Zuigers + drijfstangen)
DSG upgrade: 2000 (tot 650nm)
Software: 1500+ (DSG/ECU)
Intake: 400
Downpipe: 400(catless) 800(sportcat)
Intercooler: 900
Turbo: 2600
Internals: 2000? (Zuigers + drijfstangen)
DSG upgrade: 2000 (tot 650nm)
Software: 1500+ (DSG/ECU)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
de tekst bij de video had ik niet eens gezien. Volgende keer wat beter kijken.jaco schreef:Tekst onder video:JeroenGTIed35 schreef: ↑18 jul 2018, 22:07 Kan een golf 7 gti blok dat vermogen wel aan?
Tiss geen R blok
gesmede zuigers (ca. €300 per stuk, goed genoeg voor ca. 700 PK).
en in 1 van de antwoorden:
gesmede zuigers met "Pleuel". Kan ingebouwd zonder motor uit te bouwen.
Wat er bedoeld wordt met Pleuel? google kent
pleuelstange = krukas
pleuellager = drijfstanglager
Denk dat motortechnisch meer onderlegden hier wel een antwoord op weten wat deze heeft.
Dus er is zeker wel wat aan het blok gedaan ja.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Vroeg ik. Er is specifiek een kleinere turbo, waarbij men niet in de motor hoeft te versterken, maar alles origineel kan laten: het wordt PnP LM440 of TTE470 of TTH480 genoemd - hier een video gevonden (Moet u ondertitels inschakelen):GTI7pijl schreef: ↑18 jul 2018, 21:14Ik zal het JD Engineering vragen. Je kunt de grote loader zeker installeren en afstemmen in de Polo GTI 6C. Als ze dat kunnen (ze beheren altijd alles), zal er ook een upgrade-turbo worden geïnstalleerd in de Golf 7 GTI. 450 pk zou genoeg zijn voor mij. Misschien neem ik ook nog een turbo. Ik kijk wat wordt aanbevolen.
https://www.youtube.com/watch?v=JWmp7VItpSA
G7, 3" HJS Downpipe, Forge FrontMount IC , Stage 2 (304pk)
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
- Type auto: 2018 VW GOLF R
- Locatie: Beringen België
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Die DSG lijkt het toch niet echt leuk te vinden bij de overgangen...
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
De auto heeft 92.000 km gereden. DSG lijkt een TOP-uitvinding te zijn. Met TVS of MTR DSG-software kan de DSG maximaal 660 Nm ondersteunen, zeggen veel tuners.
G7, 3" HJS Downpipe, Forge FrontMount IC , Stage 2 (304pk)
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
- Type auto: Cupra Formentor 310
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
TVS adviseert boven de 550nm de DSG hardwarematig te upgraden, dan kan hij tot 650nm aan. Ga je nog hoger moet hij nog verder aangepast worden, volgens TVS.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
- Type auto: Cupra Formentor 310
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
In de lagere versnellingen op dat filmpje bedoel je? Wheelspin is dat, zoveel vermogen op de voorwielen met de stabilisatie uit.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Wheelspin is dat
G7, 3" HJS Downpipe, Forge FrontMount IC , Stage 2 (304pk)
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
- Type auto: 2018 VW GOLF R
- Locatie: Beringen België
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Nee nee bij elke overgang van de DSG naar de volgende versnelling, hoor en zie je hem even afzien...
Luister maar eens heel goed naar het eerste filmpje...
Bij het 2de filmpje met minder koppel heeft hij dit niet.
Zeker als de koppelbegrenzing eraf is en de druk op de platen verhoogd is (dsg mapping) en hij dit dan nog doet zal hij niet lang leven
Een standaard DSG kan mits een goede mapping en veel druk op de platen meer aan als 550nm. Volgens DVX met een druk van +- 17 bar op de platen gaat dit makkelijk over de 600nm... Ken er verschillende in de regio tussen 550 en 580nm die perfect met dit koppel overweg kunnen.
Luister maar eens heel goed naar het eerste filmpje...
Bij het 2de filmpje met minder koppel heeft hij dit niet.
Zeker als de koppelbegrenzing eraf is en de druk op de platen verhoogd is (dsg mapping) en hij dit dan nog doet zal hij niet lang leven
Een standaard DSG kan mits een goede mapping en veel druk op de platen meer aan als 550nm. Volgens DVX met een druk van +- 17 bar op de platen gaat dit makkelijk over de 600nm... Ken er verschillende in de regio tussen 550 en 580nm die perfect met dit koppel overweg kunnen.
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
Kurtje heeft gelijk.kurtje schreef: ↑19 jul 2018, 18:36 Nee nee bij elke overgang van de DSG naar de volgende versnelling, hoor en zie je hem even afzien...
Luister maar eens heel goed naar het eerste filmpje...
Bij het 2de filmpje met minder koppel heeft hij dit niet.
Zeker als de koppelbegrenzing eraf is en de druk op de platen verhoogd is (dsg mapping) en hij dit dan nog doet zal hij niet lang leven
Een standaard DSG kan mits een goede mapping en veel druk op de platen meer aan als 550nm. Volgens DVX met een druk van +- 17 bar op de platen gaat dit makkelijk over de 600nm... Ken er verschillende in de regio tussen 550 en 580nm die perfect met dit koppel overweg kunnen.
DVX en TVS maken Super DSG-software en zijn voortdurend aan het evolueren. TVS is al meer dan 620 NM probleemloos. Nieuwste softwarematige druk tussen 15 en 19 bar druk. Het probleem is dat geen 2.0 TSI EA888 Gen.3 meer dan 620 NM heeft gedaan. Misschien bevat de NIEUWE DQ250 (Golf 7R, GTI, Cupra 5F) -koppeling ook 700+ NM. Niemand weet het.
Laatst gewijzigd door GTI7pijl op 09 feb 2020, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
G7, 3" HJS Downpipe, Forge FrontMount IC , Stage 2 (304pk)
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
GTI7pijl schreef:Kurtje heeft gelijk.kurtje schreef: ↑19 jul 2018, 18:36 Nee nee bij elke overgang van de DSG naar de volgende versnelling, hoor en zie je hem even afzien...
Luister maar eens heel goed naar het eerste filmpje...
Bij het 2de filmpje met minder koppel heeft hij dit niet.
Zeker als de koppelbegrenzing eraf is en de druk op de platen verhoogd is (dsg mapping) en hij dit dan nog doet zal hij niet lang leven
Een standaard DSG kan mits een goede mapping en veel druk op de platen meer aan als 550nm. Volgens DVX met een druk van +- 17 bar op de platen gaat dit makkelijk over de 600nm... Ken er verschillende in de regio tussen 550 en 580nm die perfect met dit koppel overweg kunnen.
DVX en TVS maken Super DSG-software en zijn voortdurend aan het evolueren. TVS is al meer dan 620 NM probleemloos. Nieuwste softwarematige druk tussen 15 en 19 bar druk. Het probleem is dat geen 2.0 TSI EA888 Gen.3 meer dan 620 NM heeft gedaan. Misschien bevat de NIEUWE DQ250 (Golf 7R, GTI, Cupra 5F) -koppeling ook 700+ NM. Niemand weet het.
Maar wat met alle lagers, tandwielen en Assen in de bak kunnen die de krachten ook probleemloos aan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
- Type auto: 2018 VW GOLF R
- Locatie: Beringen België
Re: 400 - 500Pk voor Golf 7 GTI + 7R turbocharger upgrade IS20 IS38
De nieuwe Golf R heeft de DQ381 bak zitten, net als de GTI de DQ380 heeft...
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten