Check Engine Light met nieuwe downpipe
Check Engine Light met nieuwe downpipe
Hallo,
Ik wil een grotere downpipe gaan monteren op mijn Golf R maar ik lees wel eens dat het problemen kan opleveren met je Engine light bij het vol gas geven. Weet iemand of het slecht is voor de motor en of je het kan aanpassen met VAG com?
gr, Will
Ik wil een grotere downpipe gaan monteren op mijn Golf R maar ik lees wel eens dat het problemen kan opleveren met je Engine light bij het vol gas geven. Weet iemand of het slecht is voor de motor en of je het kan aanpassen met VAG com?
gr, Will
Re: Check Engine Light met nieuwe downpipe
Klopt, montage van een O2 killer of het laten wegschrijven door een tuner zijn oplossingen.
Een downpipe zonder katalysator gaat deze foutmelding 100% geven. Met sportkatalysator wil het wel eens uitblijven.
Een downpipe zonder katalysator gaat deze foutmelding 100% geven. Met sportkatalysator wil het wel eens uitblijven.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Tnx,
De bedoeling is ook dat ik straks stage 2 wil tunen maar niet alle tuners bouwen graag een zelf meegenomen downpipe in.
Dus ik wil die downpipe alvast laten inbouwen en daarna stage 2 laten chippen.
Weet jij misschien of die melding slecht is voor de motor of is het gewoon dat de sensor die extra lucht niet aan kan?
Overigens heeft die downpipe een 100 cell sportcat en thermowrap.
Zodra er een sportkat inzit KAN het mil lampje uitblijven, kans is wel aanwezig dat ie gaat branden. Bij catless gaat ie 100% branden.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Die melding is niet schadelijk en heeft geen invloed op prestaties of betrouwbaarheid van de motor. Het betreft een foutieve werking van de katalysator volgens het motormanagement --> CEL, maar géén noodloop of aangepast programma.
100cell cat gaat quasi vrijwel zeker CEL geven na een aantal 100Km, oplossing is reeds aangereikt een mini katalysator of 0² killer of motormanagement laten aanpassen.
100cell cat gaat quasi vrijwel zeker CEL geven na een aantal 100Km, oplossing is reeds aangereikt een mini katalysator of 0² killer of motormanagement laten aanpassen.
Laatst gewijzigd door apec op 07 aug 2018, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Tnx,apec schreef:Die melding is niet schadelijk en heeft geen invloed op prestaties of betrouwbaarheid van de motor. Het betreft een foutieve werking van de katalysator volgens het motormanagement --> MIL of CEL, maar géén noodloop of aangepast programma.
100cell cat gaat quasi vrijwel zeker MIL geven na een aantal 100Km, oplossing is reeds aangereikt een mini katalysator of 0² killer of motormanagement laten aanpassen.
Dan kan ik na het inbouwen ff sparen en met een gerust hart naar jd of dvx rijden. Scheelt weer tress en bspaar ik ook de aankoop van een 0² killer.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ik vrag me af of het niet schadelijk is juist, zou de computer toch zo snel mogelijk laten aanpassen op je open uitlaat
Dat vroeg ik mij ook namelijk af.bzb schreef:ik vrag me af of het niet schadelijk is juist, zou de computer toch zo snel mogelijk laten aanpassen op je open uitlaat
Misschien geeft de 100cell sportcat niet gelijk de melding. Maar ik wil sowieso snel daarna de stage 2 gaan doen maar los van de planning zitten jd en dvx allebei ongeveer 2,5 rijden van waar ik woon.
Exact, geen zorgen maken. Die melding komt er trouwens omwille van milieu (het niet correct werken van de katalysator(en)).WillsR schreef: ↑07 aug 2018, 11:01Tnx,apec schreef:Die melding is niet schadelijk en heeft geen invloed op prestaties of betrouwbaarheid van de motor. Het betreft een foutieve werking van de katalysator volgens het motormanagement --> MIL of CEL, maar géén noodloop of aangepast programma.
100cell cat gaat quasi vrijwel zeker MIL geven na een aantal 100Km, oplossing is reeds aangereikt een mini katalysator of 0² killer of motormanagement laten aanpassen.
Dan kan ik na het inbouwen ff sparen en met een gerust hart naar jd of dvx rijden. Scheelt weer tress en bspaar ik ook de aankoop van een 0² killer.
De computer zal automatisch bijsturen waar nodig, lambdasensor 1 (vóór de cat) is essentieel, lambdasensor 2 (na de cat) is niet essentieel.
Ok, bedankt voor de interresante info. Kan ik rustig een planning maken.apec schreef:Exact, geen zorgen maken. Die melding komt er trouwens omwille van milieu (het niet correct werken van de katalysator(en)).WillsR schreef: ↑07 aug 2018, 11:01Tnx,apec schreef:Die melding is niet schadelijk en heeft geen invloed op prestaties of betrouwbaarheid van de motor. Het betreft een foutieve werking van de katalysator volgens het motormanagement --> MIL of CEL, maar géén noodloop of aangepast programma.
De computer zal automatisch bijsturen waar nodig, lambdasensor 1 (vóór de cat) is essentieel, lambdasensor 2 (na de cat) is niet essentieel.