Intake: foam vs katoen
Intake: foam vs katoen
Goedemorgen,
Ik ga op korte termijn (lees: afspraak is al gemaakt) stage 1 en resonator delete uitvoeren op mijn mk7 R variant. Nu wil ik er graag nog een intake aan toevoegen, alleen vraag ik mij af of er daadwerkelijk een verschil is (duurzaamheid, airflow, filtratie, performance,...) tussen een intake met foam filter en een met een katoenen filter. Het wordt sowieso een gesloten systeem.
Persoonlijke interesse:
Foam: VW R600, Forge Carbon intake, pipercross Carbon intake
Katoen: APR Carbon intake
Alvast bedankt voor de inbreng!
Ik ga op korte termijn (lees: afspraak is al gemaakt) stage 1 en resonator delete uitvoeren op mijn mk7 R variant. Nu wil ik er graag nog een intake aan toevoegen, alleen vraag ik mij af of er daadwerkelijk een verschil is (duurzaamheid, airflow, filtratie, performance,...) tussen een intake met foam filter en een met een katoenen filter. Het wordt sowieso een gesloten systeem.
Persoonlijke interesse:
Foam: VW R600, Forge Carbon intake, pipercross Carbon intake
Katoen: APR Carbon intake
Alvast bedankt voor de inbreng!
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
- Type auto: 2018 VW GOLF R
- Locatie: Beringen België
Re: Intake: foam vs katoen
Ik was enorm tevreden over de VWR600 op de Cupra
Als ik eentje op de R zou zetten gaat het ook weer deze zijn.
Na een stage 1 tuning halen ze er net nog wat meer uit.
Waar ga je de tuning laten doen en resonator delete laten uitvoeren?
Lijkt me een hele mooie en prijsaantrekkelijke combinatie om extra geluid en vermogen te krijgen
ps bij Apec krijg je momenteel nog een mooie korting op de VWR waardoor hij wel leuk van prijs is
Als ik eentje op de R zou zetten gaat het ook weer deze zijn.
Na een stage 1 tuning halen ze er net nog wat meer uit.
Waar ga je de tuning laten doen en resonator delete laten uitvoeren?
Lijkt me een hele mooie en prijsaantrekkelijke combinatie om extra geluid en vermogen te krijgen

ps bij Apec krijg je momenteel nog een mooie korting op de VWR waardoor hij wel leuk van prijs is

2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Re: Intake: foam vs katoen
Ik zou de VWR R600 nemen, een veel gebruikte intake.
APEC durft 499 euro te vragen voor de intake. Daar moet minimaal 100 euro vanaf, want dat is een normale prijs voor de VWR R600. Dus ze lichten je gewoon op als ze zeggen dat ze korting geven.
APEC durft 499 euro te vragen voor de intake. Daar moet minimaal 100 euro vanaf, want dat is een normale prijs voor de VWR R600. Dus ze lichten je gewoon op als ze zeggen dat ze korting geven.

Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: Intake: foam vs katoen
Wordt gedaan bij chiptuning Plus in Dilsen-Stokkem. Heb meerdere plaatsen info / prijs gevraagd. Prijs voor de VW R600 zit overal tussen de 495 en 550!
Qua looks vind ik t carbon van de pipercross / APR wel cool, maar de VWR doet zeker niet onder (+ hoe vaak kijkt ge onder de kap...)
Iemand enig idee ivm verschil foam vs katoen?
Qua looks vind ik t carbon van de pipercross / APR wel cool, maar de VWR doet zeker niet onder (+ hoe vaak kijkt ge onder de kap...)
Iemand enig idee ivm verschil foam vs katoen?
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Re: Intake: foam vs katoen
Niet goed gezocht dan, en is nog steeds genaaid worden in je portemonnee door al die zaken.Hemobix schreef: ↑19 aug 2018, 12:34 Wordt gedaan bij chiptuning Plus in Dilsen-Stokkem. Heb meerdere plaatsen info / prijs gevraagd. Prijs voor de VW R600 zit overal tussen de 495 en 550!
Qua looks vind ik t carbon van de pipercross / APR wel cool, maar de VWR doet zeker niet onder (+ hoe vaak kijkt ge onder de kap...)
Iemand enig idee ivm verschil foam vs katoen?
Ik zal je helpen, scheelt je minimaal 100 euro.
http://www.all-stars-motorsport.com/en/ ... results=10
Gratis verzending, voor 400 op je deurmat. Heb mijne hier ook vandaan.

Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: Intake: foam vs katoen
Thanks!Vissa schreef:Niet goed gezocht dan, en is nog steeds genaaid worden in je portemonnee door al die zaken.Hemobix schreef: ↑19 aug 2018, 12:34 Wordt gedaan bij chiptuning Plus in Dilsen-Stokkem. Heb meerdere plaatsen info / prijs gevraagd. Prijs voor de VW R600 zit overal tussen de 495 en 550!
Qua looks vind ik t carbon van de pipercross / APR wel cool, maar de VWR doet zeker niet onder (+ hoe vaak kijkt ge onder de kap...)
Iemand enig idee ivm verschil foam vs katoen?
Ik zal je helpen, scheelt je minimaal 100 euro.
http://www.all-stars-motorsport.com/en/ ... results=10
Gratis verzending, voor 400 op je deurmat. Heb mijne hier ook vandaan.
Maar bedoelde prijzen die ik van tuners heb gekregen, geplaatst. Maar dit is inderdaad stukje goedkoper!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Re: Intake: foam vs katoen
Plaatsing is zeer simpel! Dus je zou die 100 euro in je zak kunnen stoppen of bij de tuning kunnen leggen. 

Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: Intake: foam vs katoen
Zelf dan doen wordt t! 100 euro gespaard voor die toekomstige downpipeVissa schreef:Plaatsing is zeer simpel! Dus je zou die 100 euro in je zak kunnen stoppen of bij de tuning kunnen leggen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Re: Intake: foam vs katoen
Vraagske, had ge bij de VWR 600 enkel de intake of ook het silicone aansluitingsstuk en de turbo elleboog?kurtje schreef:Ik was enorm tevreden over de VWR600 op de Cupra
Als ik eentje op de R zou zetten gaat het ook weer deze zijn.
Na een stage 1 tuning halen ze er net nog wat meer uit.
Waar ga je de tuning laten doen en resonator delete laten uitvoeren?
Lijkt me een hele mooie en prijsaantrekkelijke combinatie om extra geluid en vermogen te krijgen
ps bij Apec krijg je momenteel nog een mooie korting op de VWR waardoor hij wel leuk van prijs is
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Re: Intake: foam vs katoen
De slang haalt vrij weinig uit. Is meer een gimmick onder de kap. De elleboog is wel een mooie upgrade, daar zit stock een flinke restrictie.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: Intake: foam vs katoen
Thanks voor de tip. Elleboog: checkVissa schreef:De slang haalt vrij weinig uit. Is meer een gimmick onder de kap. De elleboog is wel een mooie upgrade, daar zit stock een flinke restrictie.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
- Type auto: 2018 VW GOLF R
- Locatie: Beringen België
Re: Intake: foam vs katoen
Inderdaad de buis is de laatste aanpassing, hij is iets gestroomlijnder maar dat is niet het grote verschil.
Beter is om dan de turbo inlet en outlet en de DV GFB+ als extra's te nemen als je toch wilt veranderen
De VWR officiële prijs ligt inderdaad rond de 495euro... Al kan je ze goedkoper vinden online.
Bij Apec kost hij momenteel een 420euro dacht ik.
Ben benieuwd naar het resultaat van de tuning en resonator delete! Wanneer mag je gaan?
Beter is om dan de turbo inlet en outlet en de DV GFB+ als extra's te nemen als je toch wilt veranderen

De VWR officiële prijs ligt inderdaad rond de 495euro... Al kan je ze goedkoper vinden online.
Bij Apec kost hij momenteel een 420euro dacht ik.
Ben benieuwd naar het resultaat van de tuning en resonator delete! Wanneer mag je gaan?
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Re: Intake: foam vs katoen
Ze gingen bellen als de stukken voor de delete binnen waren (midden deze week). Maar ga zelf proberen de intake te bestellen en te plaatsen. Heb de VWR nu voor 400 gevonden online dus als ik die ervoor zelf nog kan plaatsen zou t goed uitkomenkurtje schreef:Inderdaad de buis is de laatste aanpassing, hij is iets gestroomlijnder maar dat is niet het grote verschil.
Beter is om dan de turbo inlet en outlet en de DV GFB+ als extra's te nemen als je toch wilt veranderen
De VWR officiële prijs ligt inderdaad rond de 495euro... Al kan je ze goedkoper vinden online.
Bij Apec kost hij momenteel een 420euro dacht ik.
Ben benieuwd naar het resultaat van de tuning en resonator delete! Wanneer mag je gaan?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
- Type auto: 2018 VW GOLF R
- Locatie: Beringen België
Re: Intake: foam vs katoen
Ja zag inderdaad dat hij op de link hierboven 400euro kost.
Het plaatsen zelf is niet zo moeilijk, kan je gerust zelf doen!
Ga je het tunen ook laten doen door hun? Ben benieuwd naar het resultaat!
Het plaatsen zelf is niet zo moeilijk, kan je gerust zelf doen!
Ga je het tunen ook laten doen door hun? Ben benieuwd naar het resultaat!
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Re: Intake: foam vs katoen
Moet enkel nog een koelleiding vinden voor onder de intake te plaatsen, OEM buisje is te kort en ligt er dan (lelijk) bovenop.kurtje schreef:Ja zag inderdaad dat hij op de link hierboven 400euro kost.
Het plaatsen zelf is niet zo moeilijk, kan je gerust zelf doen!
Ga je het tunen ook laten doen door hun? Ben benieuwd naar het resultaat!
Chiptuning-plus gaat ook de stage 1 uitvoeren ja. Alleen maar goede commentaren over gehoord dus waarom dan ver rijden als het met 10km ook kan

Ik houd jullie zeker op de hoogte!
2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
- Type auto: 2018 VW GOLF R
- Locatie: Beringen België
Re: Intake: foam vs katoen
Ik had hem gewoon erover liggen, voor die keer dat je je motorkap open doet 
Stock loopt het ook gewoon erboven.
Persoonlijk zou ik iets verder rijden en naar DVX, BRP, Apec of JD gaan
Maar ik ben heel benieuwd naar het restultaat van hun!

Stock loopt het ook gewoon erboven.
Persoonlijk zou ik iets verder rijden en naar DVX, BRP, Apec of JD gaan

Maar ik ben heel benieuwd naar het restultaat van hun!
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Re: Intake: foam vs katoen
‘T is gebeurd! Nu de stage 1 in de volgende weken.
Install van de turbo inlet was goed te doen. Enkel die rotschroef van de inlaatbuis los- en vastschroeven was vervelend!
R600 was wat puzzelen om em op zn plek te krijgen maar al bij al goed te doen
iets meer dan uurtje bezig geweest. Niet slecht voor een eerste DIY! 

Install van de turbo inlet was goed te doen. Enkel die rotschroef van de inlaatbuis los- en vastschroeven was vervelend!
R600 was wat puzzelen om em op zn plek te krijgen maar al bij al goed te doen




2016 MK7 R Variant - Pure White
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
Stage 2: 402 pk, 511 Nm - Bull X downpipe - resonator delete - Racingline R600 - CTS Turbo inlet pipe - Wagner intercooler - Racingline Oil catch can - GFB DV+
-
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
- Type auto: 2018 VW GOLF R
- Locatie: Beringen België
Re: Intake: foam vs katoen
Ziet er goed uit!!!
Nu maar mappen
Nu maar mappen

2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten