Mk V GTI geen vermogen boven 3/4000 toeren
Mk V GTI geen vermogen boven 3/4000 toeren
Goedemiddag Leden,
Ik sinds kort een Golf 5 GTI, bouwjaar 2005 en 221xxx km gelopen.
Als ik hem goed warm heb gereden en een keer sportief wil optrekken en
boven de 3/4000 toeren kom heb ik hierna geen vermogen meer en loopt de
auto in noodloop.
Er zijn geen storingslampjes aan.
Als ik de storingen doe uitlezen staan er soms verschillende in, het gaat
om deze 2 codes: P0441, P2293.
Het leek eerst de 90 graden gebogen sensor te zijn op de hogedruk
brandstofpomp.
Deze vervangen maar het probleem was nog aanwezig.
Hierna heb ik ook de 2e sensor op de pomp vervangen en later ook de pomp
zelf nog, maar het probleem was nogsteeds aanwezig.
Ook is de brandstoffilter vervangen.
Na het vervangen was de slang van de carterontluchting kapot gegaan en had
ik deze tijdelijk gemaakt. Maar deze was onder het rijden losgekomen maar
toen had ik wel vermogen.
Ik ging er vanuit dat de carterventilatieklep kapot was, dus deze heb ik
met een pcv verwijderkit vervangen en heb ik ook de inlaat met BG cleaning
laten reinigen.
Hierna is wel nogsteeds het probleem aanwezig.
Heeft iemand misschien al vaker van dit probleem gehoord?
Alvast bedankt voor reacties.
Groetjes Guus
Ik sinds kort een Golf 5 GTI, bouwjaar 2005 en 221xxx km gelopen.
Als ik hem goed warm heb gereden en een keer sportief wil optrekken en
boven de 3/4000 toeren kom heb ik hierna geen vermogen meer en loopt de
auto in noodloop.
Er zijn geen storingslampjes aan.
Als ik de storingen doe uitlezen staan er soms verschillende in, het gaat
om deze 2 codes: P0441, P2293.
Het leek eerst de 90 graden gebogen sensor te zijn op de hogedruk
brandstofpomp.
Deze vervangen maar het probleem was nog aanwezig.
Hierna heb ik ook de 2e sensor op de pomp vervangen en later ook de pomp
zelf nog, maar het probleem was nogsteeds aanwezig.
Ook is de brandstoffilter vervangen.
Na het vervangen was de slang van de carterontluchting kapot gegaan en had
ik deze tijdelijk gemaakt. Maar deze was onder het rijden losgekomen maar
toen had ik wel vermogen.
Ik ging er vanuit dat de carterventilatieklep kapot was, dus deze heb ik
met een pcv verwijderkit vervangen en heb ik ook de inlaat met BG cleaning
laten reinigen.
Hierna is wel nogsteeds het probleem aanwezig.
Heeft iemand misschien al vaker van dit probleem gehoord?
Alvast bedankt voor reacties.
Groetjes Guus
Re: Mk V GTI geen vermogen boven 3/4000 toeren
kijk eerst je nokvolger of ie niet beschadigd is
Re: Mk V GTI geen vermogen boven 3/4000 toeren
Deze heb ik met het vervangen van de pomp al gecontroleerd, maar hier was niets mis mee.
Re: Mk V GTI geen vermogen boven 3/4000 toeren
hey golf3gti
ik heb de zelfde fout code ook gehad 2293 regelklep voor brandstof N276 mechanische storing. ik heb m er ook nog inzitten. Als je eens sportief gas wil geven stottert hij dan ook als of hij niet genoeg benzine krijgt?? Bij mij had ik ff een paar seconde geen gas respons en daarna kon ik gewoon weer rijden. Heb jij dat ook?
ik heb de zelfde fout code ook gehad 2293 regelklep voor brandstof N276 mechanische storing. ik heb m er ook nog inzitten. Als je eens sportief gas wil geven stottert hij dan ook als of hij niet genoeg benzine krijgt?? Bij mij had ik ff een paar seconde geen gas respons en daarna kon ik gewoon weer rijden. Heb jij dat ook?
Re: Mk V GTI geen vermogen boven 3/4000 toeren
Dit probleem heb ik niet.
Als ik gas geef wilt hij wel lekker doortrekken maar is het echt bij 4000 toeren ongeveer inneens weg. Je moet dan echt de storingen wissen of de auto opnieuw starter.
Collega van mij zei dat de n75 kleppen vaker kapot gaan en luchtmassameter ook het probleem mogelijk is.
Ook heb ik laatst bij het bedrijf waar ik de cleaning heb laten uitvoeren gehoord dat de diverter valve de oorzaak kan zijn. Er liggen dus bij mij nog wat dingen open maar wil eigenlijk 100% zeker weten wat het is ipv dat ik steeds wat kleine dingen vervang.
Zo lopen de kosten steeds op
Als ik gas geef wilt hij wel lekker doortrekken maar is het echt bij 4000 toeren ongeveer inneens weg. Je moet dan echt de storingen wissen of de auto opnieuw starter.
Collega van mij zei dat de n75 kleppen vaker kapot gaan en luchtmassameter ook het probleem mogelijk is.
Ook heb ik laatst bij het bedrijf waar ik de cleaning heb laten uitvoeren gehoord dat de diverter valve de oorzaak kan zijn. Er liggen dus bij mij nog wat dingen open maar wil eigenlijk 100% zeker weten wat het is ipv dat ik steeds wat kleine dingen vervang.
Zo lopen de kosten steeds op
Re: Mk V GTI geen vermogen boven 3/4000 toeren
ik heb ook gelzen dat het bij sommige aan de nokkenas kan liggen. maar vind dit best vreemd. dat de nokkenas volger ingesleten is dan kan ik best inkomen. maar zo niet lijkt me dat toch best wel vreemd.
Re: Mk V GTI geen vermogen boven 3/4000 toeren
Nou dat komt dan doordat de nokvolger versleten is (bij mij niet het geval).
Als deze kapot is of versleten komen er meestal diepe krassen in de nok van de nokkenas te staan, en zon nokkenas komt zeer nauwkeurig.
Als deze kapot is of versleten komen er meestal diepe krassen in de nok van de nokkenas te staan, en zon nokkenas komt zeer nauwkeurig.
Re: Mk V GTI geen vermogen boven 3/4000 toeren
heb toen gelijk gekeken naar de nokkenasvolger maar die was net door het zwarte laagje heen en verder zag de nokkenas er goed uit, geen krassen of iets dergelijks. maar wel preventief de volger gewisseld.
Re: Mk V GTI geen vermogen boven 3/4000 toeren
Eigenlijk zou je even een log moeten maken met meetblok waafdes 230 en 231 als ik mij niet vergis. Voor je brandstofdrukken.
P0441 was bij mij de n80 klep vooraan die lek was. Is simpel te vervangen en kost +-2 of 3 tientjes
P0441 was bij mij de n80 klep vooraan die lek was. Is simpel te vervangen en kost +-2 of 3 tientjes
Re: Mk V GTI geen vermogen boven 3/4000 toeren
Onlangs nog de n75 klep vervangen en de n80 klep maar door beide maakt het geen verschil uit en doet hij nog precies hetzelfde.
Nu krijg ik soms nog de storingscode P0441 (Onjuiste ontluchtingshoeveelheid in brandstofdampsysteem EVAP), maar ik krijg deze storingscode niet meer altijd als de auto in noodloop gaat.
Nu krijg ik soms nog de storingscode P0441 (Onjuiste ontluchtingshoeveelheid in brandstofdampsysteem EVAP), maar ik krijg deze storingscode niet meer altijd als de auto in noodloop gaat.
Re: Mk V GTI geen vermogen boven 3/4000 toeren
Wat was het probleem ik heb precies het zelfde met mijn golf gti 2008
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten