Ik ben langzaam aan het rondkijken naar een mk7 gti.
Maar hoe is het ketting verhaal van deze tsi?
Zijn er nog steeds problemen mee of hebben ze dit nu opgelost?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Distributie ketting Golf 7 gti
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Distributie ketting Golf 7 gti
Ik heb een mk7 gti gehad, maar volgens mij was er geen sprake meer van een probleem met de distributieketting. Dit was bij de golf 6 en dan tot mei 2010.
Waar je bij een gti mk7 wel op moet letten is een wat zwakkere turbo. In 2013 en 2014 zijn dan de turbo's die wat zwakker kunnen zijn en dan bepaalde series. Maar daar is in dit forum ook genoeg over te lezen.
Maar het is een geweldige auto!!! Krijg je geen spijt van
Waar je bij een gti mk7 wel op moet letten is een wat zwakkere turbo. In 2013 en 2014 zijn dan de turbo's die wat zwakker kunnen zijn en dan bepaalde series. Maar daar is in dit forum ook genoeg over te lezen.
Maar het is een geweldige auto!!! Krijg je geen spijt van

Golf 7.5 R, 2019. VAG-techniek stage 2 395 pk en 530Nm.
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: Distributie ketting Golf 7 gti
Ja mk6 weet ik, al heb ik wel gelezen dat zelfs bij modellen van 2012 het nog wel eens voorkomt, dus vandaar me vraag.
Is de turbo van een mk7 nog te controleren op 1 of andere manier?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is de turbo van een mk7 nog te controleren op 1 of andere manier?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Distributie ketting Golf 7 gti
Je kan aan het serienummer zien (welke op de turbo staat), of die turbo van een minder goede serie afkomstig is. Deze nummers zijn hier op het forum allemaal terug te vinden. Het wil niet zeggen dat als die turbo erop zit, dat je je dan meteen zorgen moet gaan maken. Er zijn er die kapot lopen, maar volgens mij is het allemaal niet zo spannend. Nogmaals: Je hoort meestal alleen de negatieve verhalen. Daarnaast is zo'n turbo altijd goed preventief te vervangen en hoeven de kosten daarvan niet zo hoog te zijn.
Verder weet ik niet of en hoe je de staat van een turbo kan controleren.
Verder weet ik niet of en hoe je de staat van een turbo kan controleren.
Golf 7.5 R, 2019. VAG-techniek stage 2 395 pk en 530Nm.
Re: Distributie ketting Golf 7 gti
Ja de mijne ging ook stuk na ca.40.000km.
De nrs. eindigend op 702 kunnen de mindere zijn .
eindigend op 722 de betere zeggen ze.
Zit nu de turbo van de R op,toch weer even lekkerder
De nrs. eindigend op 702 kunnen de mindere zijn .
eindigend op 722 de betere zeggen ze.
Zit nu de turbo van de R op,toch weer even lekkerder

Golf 7 gti pp stage 3
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten