Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Vandaag bezocht ik de VW dealer omdat ik graag wat informatie wilde over het SCM certificeren van mijn auto (GTI '16). Ik weet niet wat voor beveiliging er op de auto aanwezig is dus wilde dat meteen nagaan. Daar vroeg ik of er op basis van mijn kenteken nagegaan kon worden welk alarm er fabriek af geleverd was. De dealer kon dit niet in het systeem zien Zelf heb ik bij Kiwa kunnen achterhalen dat er voor mijn auto nooit een SCM certificaat is afgegeven.
Mijn vraag: Als de dealer dit niet kan achterhalen, weet iemand hoe ik achter de beveiligingsklasse van de auto kom?
Volkswagen alarm is niet SCM gekeurd fabrieksaf, er zal daarom nooit een SCM certificaat worden afgegeven.
Als jou Golf een alarm heeft, dat is heel makkelijk te zien aan het lampje in het deurpaneel van de bestuurder of aan de knop om het interieuralarm aan/uit te zetten, dan is dit klasse 3. Heb je dit niet dan zit er geen alarm op en heb je enkel een klasse 1 beveiliging. (Alarm testen kan natuurlijk ook, auto opkrikken bijv, of raampje open laten en auto op slot doen en daarna je hand naar binnen steken)
Heb je wel een alarm dan moet je hem enkel SCM laten certificeren. Kost je ongeveer 80 euro. (Fleetaccess)
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Heb gekeken en beide zijn aanwezig. Weet enkel niet over klasse 3 (helling detectie). De auto heeft ook Volkswagen Connect. Valt dit niet onder klasse 4 (voertuig volgsysteem)? De app geeft aan als de auto verplaatst wordt bij 'contact uit', het voertuig gaat rijden en als de deuren worden geopend. Bij verplaatsing is de auto ook via de app te volgen.
Ben van plan om vandaag of morgen naar een Kiwa keurstation te gaan om nog informatie in te winnen over de certificering. Ik kom er ook op terug met de reactie van daar.
Car Newbie schreef: ↑27 jun 2019, 13:19
Ok. Bedankt voor je antwoord.
Heb gekeken en beide zijn aanwezig. Weet enkel niet over klasse 3 (helling detectie). De auto heeft ook Volkswagen Connect. Valt dit niet onder klasse 4 (voertuig volgsysteem)? De app geeft aan als de auto verplaatst wordt bij 'contact uit', het voertuig gaat rijden en als de deuren worden geopend. Bij verplaatsing is de auto ook via de app te volgen.
Ben van plan om vandaag of morgen naar een Kiwa keurstation te gaan om nog informatie in te winnen over de certificering. Ik kom er ook op terug met de reactie van daar.
Dan heb je sowieso een klasse 3! Dat over VW Connect durf ik niet te zeggen, maar dat weten ze zeker wel bij het keuringstation! Succes!
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Het “Online alarmsysteem” gebruikt nooit positiegegevens van uw voertuig. Zodoende is het noch mogelijk uw voertuig te traceren noch kunt u het volgen.
Bij mijn Golf 7.5 heb ik een certificaat gekregen was alleen kwestie van bouten vervangen van de sirene, weet niet zeker of het ook voor de 7 ook zo is.
Het “Online alarmsysteem” gebruikt nooit positiegegevens van uw voertuig. Zodoende is het noch mogelijk uw voertuig te traceren noch kunt u het volgen.
Bij mijn Golf 7.5 heb ik een certificaat gekregen was alleen kwestie van bouten vervangen van de sirene, weet niet zeker of het ook voor de 7 ook zo is.
Voor de 7 hetzelfde verhaal. Breekmoer op de sirene en klaar!
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Korte update: SCM station had geen tijd om me te woord te staan afgelopen vrijdag. Vandaag per mail contact gehad met een KIWA erkend inbouwbedrijf met wederom een verassend antwoord: een fabriek af alarm kunnen zij niet goedkeuren. Dat kan enkel de dealer
Car Newbie schreef: ↑03 jul 2019, 21:25
Korte update: SCM station had geen tijd om me te woord te staan afgelopen vrijdag. Vandaag per mail contact gehad met een KIWA erkend inbouwbedrijf met wederom een verassend antwoord: een fabriek af alarm kunnen zij niet goedkeuren. Dat kan enkel de dealer
Morgen maar eens een andere merkdealer bezoeken.
Bullshit. Neem eens contact op met Fleetaccess. Zij hebben mijn systeem aangepast en gekeurd, paar weken geleden. Doen ze op locatie.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Car Newbie schreef: ↑03 jul 2019, 21:25
Korte update: SCM station had geen tijd om me te woord te staan afgelopen vrijdag. Vandaag per mail contact gehad met een KIWA erkend inbouwbedrijf met wederom een verassend antwoord: een fabriek af alarm kunnen zij niet goedkeuren. Dat kan enkel de dealer
Morgen maar eens een andere merkdealer bezoeken.
Bullshit. Neem eens contact op met Fleetaccess. Zij hebben mijn systeem aangepast en gekeurd, paar weken geleden. Doen ze op locatie.
Dat vond ik dus ook. Vandaag naar een andere dealer geweest. Doortastend vragen heeft opgeleverd dat ik beveiligingsklasse 3 heb.
Alarm is fabriek af maar nooit SCM gecertificeerd geweest dus heeft deze volgens de dealer een volledige keuring nodig a 300 euro.
Car Newbie schreef: ↑03 jul 2019, 21:25
Korte update: SCM station had geen tijd om me te woord te staan afgelopen vrijdag. Vandaag per mail contact gehad met een KIWA erkend inbouwbedrijf met wederom een verassend antwoord: een fabriek af alarm kunnen zij niet goedkeuren. Dat kan enkel de dealer
Morgen maar eens een andere merkdealer bezoeken.
Bullshit. Neem eens contact op met Fleetaccess. Zij hebben mijn systeem aangepast en gekeurd, paar weken geleden. Doen ze op locatie.
Dat vond ik dus ook. Vandaag naar een andere dealer geweest. Doortastend vragen heeft opgeleverd dat ik beveiligingsklasse 3 heb.
Alarm is fabriek af maar nooit SCM gecertificeerd geweest dus heeft deze volgens de dealer een volledige keuring nodig a 300 euro.
300!!!!! Zijn ze gek! Laat je alsjeblieft niet oplichten.
Bij fleetacces kost het 140 euro, komen ze aan je deur. Breekmoer erop, testen, en je krijgt een SCM certificaat.
Die ,,volledige'' keuring is 5 minuten werk. Stelt echt geen reet voor. 300 euro... stelletje idioten daar!
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12