Problemen stationair
Problemen stationair
Wat een ellende al 2 maanden.
Stationair loopt mijn auto gti performance uit 2013 onregelmatig. Als ik de mapsensor ontkoppel dan doet de motor weer normaal. Maar dan zit ie in zn noodloop en brand het motormanagement lampje.
Wat ik in de afgelopen 2 maanden heb gedaan zijn:
-Nokkenas(inlaat) vervangen.(gemodificeerde versie zit erop) Stond niet meer op tijd
-ketting vervangen. Was niet strak meer
-geleiders vervangen
-nieuwe carterpan (was van binnen gescheurd op 1 of ander manier?)
-nieuwe olie
En als laatst:
-Pcv klep vervangen (ik las dat het wel hielp bij sommige leden die het zelfde probleem hadden) maar bij mij dus niet.
Ik heb niet eens hoop meer dat een nieuwe mapsensor het wel gaat verhelpen..
Vw A-point wilt een diagnose doen. Daar betaal je ook weer 110,- ex btw per uur voor.
Zodra ik de mapsensor dus weer koppel dan lijkt het zelfs dat de motor op 3.cilinders draait en bij ontkoppeling is er he-le-maal niks aan de hand. K word er gek van..
Iemand een idee?
Stationair loopt mijn auto gti performance uit 2013 onregelmatig. Als ik de mapsensor ontkoppel dan doet de motor weer normaal. Maar dan zit ie in zn noodloop en brand het motormanagement lampje.
Wat ik in de afgelopen 2 maanden heb gedaan zijn:
-Nokkenas(inlaat) vervangen.(gemodificeerde versie zit erop) Stond niet meer op tijd
-ketting vervangen. Was niet strak meer
-geleiders vervangen
-nieuwe carterpan (was van binnen gescheurd op 1 of ander manier?)
-nieuwe olie
En als laatst:
-Pcv klep vervangen (ik las dat het wel hielp bij sommige leden die het zelfde probleem hadden) maar bij mij dus niet.
Ik heb niet eens hoop meer dat een nieuwe mapsensor het wel gaat verhelpen..
Vw A-point wilt een diagnose doen. Daar betaal je ook weer 110,- ex btw per uur voor.
Zodra ik de mapsensor dus weer koppel dan lijkt het zelfs dat de motor op 3.cilinders draait en bij ontkoppeling is er he-le-maal niks aan de hand. K word er gek van..
Iemand een idee?
Problemen stationair
Ik zou adviseren om eens een echte specialist te bezoeken om een goede diagnose te laten stellen....als je dat nog niet gedaan hebt. Een goede diagnose mag best geld kosten, als het ook de oplossing biedt. Zo is het voor ons ook gissen.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Problemen stationair
"Als het ook de oplossing biedt" ja... Alleen, jah waar vind je die "echte" specialist? Iedereen probeert t zo duur mogelijk te maken. Begin me eraan te irriteren ook.
In ieder geval ik heb net de stekker erin en eruit gedaan (mapsensor) Het ging best goed af en toe gaf ie schokjes en viel ie n keer of 2 uit. Het rijden ging ook goed en trekt lekker op(mapsensor connected)
Maar nu ging het motormanagement lampje ook branden terwijl die sensor aangesloten is. Morgen even uit laten lezen.. kijken wat ie zegt.
Ik constateer net ook dat mijn aircoprofiel laag is
Re: Problemen stationair
B van Riel, Hans sloot, EMS. Weet niet waar je vandaan komt.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Re: Problemen stationair
In regio Den Haag heb ik persoonlijk erg goede ervaring met MPcarworks (geen belang bij). Hebben bij mij diverse storingen en reparaties uitgevoerd, zeer kundig en en meedenkend. Die kunnen voor 4 tientjes je auto uitlezen.
https://www.mpcarworks.nl/diensten/#prijzen
https://www.mpcarworks.nl/diensten/#prijzen
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Re: Problemen stationair
Uhhh storingen verholpen 

The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Re: Problemen stationair
Vanuit Amsterdam ben je natuurlijk zo in Den Haag bij Martin MPcarworks.
Hartog in Alkmaar is ook erg goed.
Hartog in Alkmaar is ook erg goed.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Problemen stationair
Reageert die ook raar wanneer je gas geeft?
Niet op tijd staan is een symptoon van slecht lopen (overigens slecht als dit is gebeurd zonder dat iemand aan de nokkenassen heeft gezeten!!!).
Weet je zeker dat die nu wel goed op tijd staat? Eén tandje er naast kan normaliter genoeg voor problemen zijn. Slecht stationair lopen, bokken, inhouden, slecht oppakken, etc.
Bougies en bobines gecheckt neem ik aan aangezien de nokkenassen er uit zijn gehaald?
Niet op tijd staan is een symptoon van slecht lopen (overigens slecht als dit is gebeurd zonder dat iemand aan de nokkenassen heeft gezeten!!!).
Weet je zeker dat die nu wel goed op tijd staat? Eén tandje er naast kan normaliter genoeg voor problemen zijn. Slecht stationair lopen, bokken, inhouden, slecht oppakken, etc.
Bougies en bobines gecheckt neem ik aan aangezien de nokkenassen er uit zijn gehaald?
Re: Problemen stationair
Dat nokkenas gebeuren is los van het probleem wat ik (nog steeds) heb.. De ketting moest namelijk vervangen worden, omdat het ging ratelen bij het starten. Toen t eenmaal geopend was zagen we dat de inlaat nokkenas niet meer op tijd stond. Zekere voor t onzekere laten vervangen.Mit46 schreef: ↑21 nov 2018, 12:14 Reageert die ook raar wanneer je gas geeft?
Niet op tijd staan is een symptoon van slecht lopen (overigens slecht als dit is gebeurd zonder dat iemand aan de nokkenassen heeft gezeten!!!).
Weet je zeker dat die nu wel goed op tijd staat? Eén tandje er naast kan normaliter genoeg voor problemen zijn. Slecht stationair lopen, bokken, inhouden, slecht oppakken, etc.
Bougies en bobines gecheckt neem ik aan aangezien de nokkenassen er uit zijn gehaald?
Het stotteren gebeurt echt alleen bij stationair. Verder doet alles zoals het hoort. Nieuwe Mapsensor besteld. Krijg m morgen binnen. Kijken of dat haar medicijn is..
Re: Problemen stationair
Bij stationair gas geven doet ie gwn zn werk.Mit46 schreef: ↑21 nov 2018, 12:14 Reageert die ook raar wanneer je gas geeft?
Niet op tijd staan is een symptoon van slecht lopen (overigens slecht als dit is gebeurd zonder dat iemand aan de nokkenassen heeft gezeten!!!).
Weet je zeker dat die nu wel goed op tijd staat? Eén tandje er naast kan normaliter genoeg voor problemen zijn. Slecht stationair lopen, bokken, inhouden, slecht oppakken, etc.
Bougies en bobines gecheckt neem ik aan aangezien de nokkenassen er uit zijn gehaald?
Boogies en bobines waren 1 van de eerste dingen die we hadden gechecked
Re: Problemen stationair
Eindelijk opgelost! Vanaf dag 1 zei ik al ligt t niet aan de sensor bij de nokkenas. Kreeg telkens nee te horen. Als laatst ergens geweest. Die beweerde dat zo en kopje bij de nokkenas wel eens kappt gaat. Ik vroeg hem ook van te voren of het aan de sensor kon liggen? Kreeg weer nee te horen. Nou ze waren 2-3 uurtjes bezig met het openen van de kap bij de nokkenas. Niks te bekennen. Kopjes waren goed. Ik begon weer te koken.. na 2 maanden begrijpelijk. Ik zag een witte mk7 gti staan met enorme schade. Ik zei toen pak die (regelklep) van die en zet t op die van mij kunnen we testen. Nee dat is m zeker niet bla bla. Ik dwong hem letterlijk om t te doen. Uiteindelijk gedaan. En wat blijkt?! OPGELOST. SJONGE JONGE.
De vorige garage heeft voor niks de hele nokkenas (van 700 euro) vervangen. Die tandwiel(150 euro) kon dus wel vervangen worden ipv t hele stukje. Voor niks 2 weken daar gesukkelt. En die wou ook niet luisteren naar mn suggestie. Heb de onderdelen betaald 1150 euro. Die wilt nog voor arbeid 450,-. Nou dat had ik nog niet betaald omdat ie t niet had opgelost. En hij wou t toen oplossen door de mapsensor op nonactief te zetten. Pff maja in ieder geval weet ik hoe die hele blok nu in elkaar zit. (Ik troost mezelf)
Heb een nieuwe regelklep gehaald bij de dealer voor 67,- euro. Thats it!
De vorige garage heeft voor niks de hele nokkenas (van 700 euro) vervangen. Die tandwiel(150 euro) kon dus wel vervangen worden ipv t hele stukje. Voor niks 2 weken daar gesukkelt. En die wou ook niet luisteren naar mn suggestie. Heb de onderdelen betaald 1150 euro. Die wilt nog voor arbeid 450,-. Nou dat had ik nog niet betaald omdat ie t niet had opgelost. En hij wou t toen oplossen door de mapsensor op nonactief te zetten. Pff maja in ieder geval weet ik hoe die hele blok nu in elkaar zit. (Ik troost mezelf)
Heb een nieuwe regelklep gehaald bij de dealer voor 67,- euro. Thats it!
Re: Problemen stationair
Kwestie van wie aan je auto sleutelt, of wel een diagnose stelt.
Het s maar goed dat het is opgelost.
Niet te geloven.
Het s maar goed dat het is opgelost.
Niet te geloven.

-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 mar 2019, 09:01
- Type auto: Golf 7 gti
Re: Problemen stationair
Heb identiek het zelfde probleem met men golf 7 gti alleen loopt deze ook ni goed tijdens het rijden als ik op zelfde toeren blijf rijden schodderd deze ook..
Al laten uitlezen.. Nokkenad in en uitlaat fout te arm draaien lambda fout druk verlies... Lambda veranderd fouten zijn weg ma blijft het doen wordt er gek van
Al laten uitlezen.. Nokkenad in en uitlaat fout te arm draaien lambda fout druk verlies... Lambda veranderd fouten zijn weg ma blijft het doen wordt er gek van

Re: Problemen stationair
Zou maar eens naar een goede sleutelaar gaan met gedegen VAG kennis, alles is oplosbaar en soms zelfs simpel.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Re: Problemen stationair
lijkt wel een beetje op het probleem wat ik zelf ook heb met mijn R..
Mijn R staat nu bij de TSI-Specialist.
Ketting wordt vervangen en wellicht ook nog de nokkenasversteller..
Mijn R staat nu bij de TSI-Specialist.
Ketting wordt vervangen en wellicht ook nog de nokkenasversteller..
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 mar 2019, 22:18
- Type auto: Golf 7 R20
Re: Problemen stationair
Hallo YutiMK77, ik heb een soortgelijk probleem met mijn MK7 R20, jij zegt dat het bij jou met een nieuwe regelklep opgelost is, wil je mij zeggen welke regelklep het is (graag met onderdeel nummer). Alvast bedankt.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 mar 2019, 22:18
- Type auto: Golf 7 R20
Re: Problemen stationair
Hallo MK7R, is jou probleem al opgelost / wat is er aan gedaan, ik zou het fijn vinden als iemand een oplossing heeft.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27 jul 2019, 13:32
- Type auto: Golf mk7 gti perform
Re: Problemen stationair
YutiMK77 schreef: ↑28 nov 2018, 18:50 Eindelijk opgelost! Vanaf dag 1 zei ik al ligt t niet aan de sensor bij de nokkenas. Kreeg telkens nee te horen. Als laatst ergens geweest. Die beweerde dat zo en kopje bij de nokkenas wel eens kappt gaat. Ik vroeg hem ook van te voren of het aan de sensor kon liggen? Kreeg weer nee te horen. Nou ze waren 2-3 uurtjes bezig met het openen van de kap bij de nokkenas. Niks te bekennen. Kopjes waren goed. Ik begon weer te koken.. na 2 maanden begrijpelijk. Ik zag een witte mk7 gti staan met enorme schade. Ik zei toen pak die (regelklep) van die en zet t op die van mij kunnen we testen. Nee dat is m zeker niet bla bla. Ik dwong hem letterlijk om t te doen. Uiteindelijk gedaan. En wat blijkt?! OPGELOST. SJONGE JONGE.
De vorige garage heeft voor niks de hele nokkenas (van 700 euro) vervangen. Die tandwiel(150 euro) kon dus wel vervangen worden ipv t hele stukje. Voor niks 2 weken daar gesukkelt. En die wou ook niet luisteren naar mn suggestie. Heb de onderdelen betaald 1150 euro. Die wilt nog voor arbeid 450,-. Nou dat had ik nog niet betaald omdat ie t niet had opgelost. En hij wou t toen oplossen door de mapsensor op nonactief te zetten. Pff maja in ieder geval weet ik hoe die hele blok nu in elkaar zit. (Ik troost mezelf)
Heb een nieuwe regelklep gehaald bij de dealer voor 67,- euro. Thats it!
Welke sensor was stuk ??
Bij mij valt hij ook uit als ik map sensor eruit haal doet hij heel normaal ???
Re: Problemen stationair
Ja ik ben ook wel benieuwd welk sensor dit betreft. Zou hier een antwoord op kunnen komen?YutiMK77 schreef: ↑28 nov 2018, 18:50 Eindelijk opgelost! Vanaf dag 1 zei ik al ligt t niet aan de sensor bij de nokkenas. Kreeg telkens nee te horen. Als laatst ergens geweest. Die beweerde dat zo en kopje bij de nokkenas wel eens kappt gaat. Ik vroeg hem ook van te voren of het aan de sensor kon liggen? Kreeg weer nee te horen. Nou ze waren 2-3 uurtjes bezig met het openen van de kap bij de nokkenas. Niks te bekennen. Kopjes waren goed. Ik begon weer te koken.. na 2 maanden begrijpelijk. Ik zag een witte mk7 gti staan met enorme schade. Ik zei toen pak die (regelklep) van die en zet t op die van mij kunnen we testen. Nee dat is m zeker niet bla bla. Ik dwong hem letterlijk om t te doen. Uiteindelijk gedaan. En wat blijkt?! OPGELOST. SJONGE JONGE.
De vorige garage heeft voor niks de hele nokkenas (van 700 euro) vervangen. Die tandwiel(150 euro) kon dus wel vervangen worden ipv t hele stukje. Voor niks 2 weken daar gesukkelt. En die wou ook niet luisteren naar mn suggestie. Heb de onderdelen betaald 1150 euro. Die wilt nog voor arbeid 450,-. Nou dat had ik nog niet betaald omdat ie t niet had opgelost. En hij wou t toen oplossen door de mapsensor op nonactief te zetten. Pff maja in ieder geval weet ik hoe die hele blok nu in elkaar zit. (Ik troost mezelf)
Heb een nieuwe regelklep gehaald bij de dealer voor 67,- euro. Thats it!
Re: Problemen stationair
Dit is de magneetklep die je van buitenaf op zowel de inlaat als uitlaatnokkenas ziet zitten, zit met 3 boutjes op de bovenste kunststof distributiedeksel gemonteerd. kost inderdaad ongeveer €67,- incl. btw.
Onderdeelnummer: V06L109259D
Onderdeelnummer: V06L109259D
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 9 gasten