Golf 6R Stage 1
Golf 6R Stage 1
Hi Allen,
Ik "twijfel" Op mijn Golf 6R motorisch te upgraden naar een stage 1.
Maar ik ben opzoek naar mensen die dit ook gedaan hebben.
Ik ben voornamelijk benieuwd of de 40 extra pk er een complete andere auto van maken, en wat het met het uitlaat geluid + verbruik doet.
Mocht je je aangesproken voelen om te reageren, dan hoor ik het graag!
Mvg
Ik "twijfel" Op mijn Golf 6R motorisch te upgraden naar een stage 1.
Maar ik ben opzoek naar mensen die dit ook gedaan hebben.
Ik ben voornamelijk benieuwd of de 40 extra pk er een complete andere auto van maken, en wat het met het uitlaat geluid + verbruik doet.
Mocht je je aangesproken voelen om te reageren, dan hoor ik het graag!
Mvg
Re: Golf 6R Stage 1
Ze zeggen wel eens bij twijfel niet doen.
Maar ik zou het gewoon doen.
Ga wel naar een goede tuner als bijv. Jd/vag techniek/dvx
Je auto zou in theorie wat zuiniger kunnen rijden echter als je een keer gas geeft dan is dat weer over.
Maar vooral zal je auto lekker rijden, beter op pakken en sneller zijn.
Als je er toch geld aan uit geeft doe ook wat hardware aanpassingen en laat je auto op maat afstellen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Maar ik zou het gewoon doen.
Ga wel naar een goede tuner als bijv. Jd/vag techniek/dvx
Je auto zou in theorie wat zuiniger kunnen rijden echter als je een keer gas geeft dan is dat weer over.
Maar vooral zal je auto lekker rijden, beter op pakken en sneller zijn.
Als je er toch geld aan uit geeft doe ook wat hardware aanpassingen en laat je auto op maat afstellen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Ex edition 30
Re: Golf 6R Stage 1
Ik zou het zeker doen. Op mijn 6R was de welbekende catmod gedaan en zat er een andere intake op. Uit mijn hoofd draaide die iets van 335pk. Schakelmomenten waren tevens aangepast en wat liep dat ding goed man. Mijn advies is doen, maar wel bij een “goede” tuner

New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Golf 6R Stage 1
Bedankt voor de reactie!
Betreffende tuner is Mobile - Chiptuning.
ik kende ze nog niet maar via verschillende kennissen en collega's ben ik bij ze terecht gekomen, wat hun allemaal goed bevalt.
En dat was ook met een stage 1? mooi resultaat!ChielED35 schreef: ↑06 mei 2020, 13:26 Ik zou het zeker doen. Op mijn 6R was de welbekende catmod gedaan en zat er een andere intake op. Uit mijn hoofd draaide die iets van 335pk. Schakelmomenten waren tevens aangepast en wat liep dat ding goed man. Mijn advies is doen, maar wel bij een “goede” tuner![]()
ja, ze stellen na de tuning ook de DSG weer goed af.zodat e.e.a. weer goed staat.ferry schreef: ↑06 mei 2020, 12:44 Ze zeggen wel eens bij twijfel niet doen.
Maar ik zou het gewoon doen.
Ga wel naar een goede tuner als bijv. Jd/vag techniek/dvx
Je auto zou in theorie wat zuiniger kunnen rijden echter als je een keer gas geeft dan is dat weer over.
Maar vooral zal je auto lekker rijden, beter op pakken en sneller zijn.
Als je er toch geld aan uit geeft doe ook wat hardware aanpassingen en laat je auto op maat afstellen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
Betreffende tuner is Mobile - Chiptuning.
ik kende ze nog niet maar via verschillende kennissen en collega's ben ik bij ze terecht gekomen, wat hun allemaal goed bevalt.
Re: Golf 6R Stage 1
Kan je ook beschrijven waar je over twijfelt. Fabrieksgarantie / Bovag etc.. heb je sowieso niet meer.
Als je meer vermogen wil of zuiniger wilt rijden in je R dan is stage 1 een prima optie. De ECU is standaard EU afgesteld, dus het zal iets zuiniger worden (mits je normaal rijdt uiteraard). Niet dat je dat zou willen anders had je wel een Twingo of Bluemotion 1.0 aangeschaft. Laat direct ook je DSG meenemen. En kies voor een goede tuner: Van Beek/JD/VVT/DVX.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Re: Golf 6R Stage 1
Misschien is twijfel het verkeerde woord, ik denk er over na om het te doen.HS2005 schreef: ↑06 mei 2020, 19:18Kan je ook beschrijven waar je over twijfelt. Fabrieksgarantie / Bovag etc.. heb je sowieso niet meer.
Als je meer vermogen wil of zuiniger wilt rijden in je R dan is stage 1 een prima optie. De ECU is standaard EU afgesteld, dus het zal iets zuiniger worden (mits je normaal rijdt uiteraard). Niet dat je dat zou willen anders had je wel een Twingo of Bluemotion 1.0 aangeschaft. Laat direct ook je DSG meenemen. En kies voor een goede tuner: Van Beek/JD/VVT/DVX.
De kans biedt zich aan om voor een mooie prijs een stage 1 tuning te doen.
Eventueel zuinig rijden is alleen maar mooi meegenomen, voor zover je het inderdaad nog zuinig kan noemen

DSG wordt ook meegenomen inderdaad, en zoals vermeld de club die het dan zou gaan doen is mobile - chiptuning.
En ik ben benieuwd of het ook gevolgen heeft voor het lekker plofje wat de uitlaat nu produceert. ( zit nog het standaard systeem onder )
Re: Golf 6R Stage 1
Mijn advies is (hoe cliché ook) bezuinig niet op (hardware) onderdelen en software. Ben zelf niet bekend met mobile chiptuning. Dat wil automatisch niet zeggen dat de software ondermaats is. Weet op basis van kennissen en ervaringen dat de tuners hierboven genoemd ook na een eerste revisie verdere aanpassingen doen naar wens. De ECU software moet de juiste zaken doen en niet onderdelen slopen...Joss schreef: ↑06 mei 2020, 19:30 De kans biedt zich aan om voor een mooie prijs een stage 1 tuning te doen.
Eventueel zuinig rijden is alleen maar mooi meegenomen, voor zover je het inderdaad nog zuinig kan noemen
DSG wordt ook meegenomen inderdaad, en zoals vermeld de club die het dan zou gaan doen is mobile - chiptuning.
En ik ben benieuwd of het ook gevolgen heeft voor het lekker plofje wat de uitlaat nu produceert. ( zit nog het standaard systeem onder )
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Re: Golf 6R Stage 1
Ik snap je punt.HS2005 schreef: ↑06 mei 2020, 20:13Mijn advies is (hoe cliché ook) bezuinig niet op (hardware) onderdelen en software. Ben zelf niet bekend met mobile chiptuning. Dat wil automatisch niet zeggen dat de software ondermaats is. Weet op basis van kennissen en ervaringen dat de tuners hierboven genoemd ook na een eerste revisie verdere aanpassingen doen naar wens. De ECU software moet de juiste zaken doen en niet onderdelen slopen...Joss schreef: ↑06 mei 2020, 19:30 De kans biedt zich aan om voor een mooie prijs een stage 1 tuning te doen.
Eventueel zuinig rijden is alleen maar mooi meegenomen, voor zover je het inderdaad nog zuinig kan noemen
DSG wordt ook meegenomen inderdaad, en zoals vermeld de club die het dan zou gaan doen is mobile - chiptuning.
En ik ben benieuwd of het ook gevolgen heeft voor het lekker plofje wat de uitlaat nu produceert. ( zit nog het standaard systeem onder )
Echter hebben ze een maandaanbieding, en hebben we waarschijnlijk meerdere autos die ze kunnen tunen op 1 locatie.
Vandaar dat ze wat met de prijs hebben kunnen doen.
Ik ben zelf ook geen voorstaander om het goedkoopste dan maar te kiezen.
Het is meer dat het nu gunstig uitkomt en ik er dus over nadenk om het ook te gaan doen.
Re: Golf 6R Stage 1
Ben zelf voorstander van modificaties, wellicht soms iets te extreem, maar gelukkig bestaan er geen grenzen. Stock motoren en software zijn veelal gewoon slecht. Kan mij nog heugen dat ik in 2012 op zoek was naar een R20, die was toen stock. Paar auto's wezen bekijken en in gereden. Prachtige wagen (nog steeds) maar lui dat die motoren zijn. Reed echt voor geen meter. Wellicht iets te hard geschreven, maar er had vanaf de basis veel meer in kunnen zitten. De R die ik destijds gekocht had was (voor die tijd zwaar getuned) had +-400pk. Nooit spijt van gehad en wist waar ik aan begon.Joss schreef: ↑06 mei 2020, 19:30 Ik snap je punt.
Echter hebben ze een maandaanbieding, en hebben we waarschijnlijk meerdere autos die ze kunnen tunen op 1 locatie.
Vandaar dat ze wat met de prijs hebben kunnen doen.
Ik ben zelf ook geen voorstaander om het goedkoopste dan maar te kiezen.
Het is meer dat het nu gunstig uitkomt en ik er dus over nadenk om het ook te gaan doen.
Als ik nu weer zou mogen kiezen dan zou ik voor 8R gaan (stage 2/3 tegen die tijd) of Audi RS3 Stage 2/3 i.p.v. stock.
Tuning (hangt af van de stage en modificaties) zorgt voor meer slijtage. Dit hangt er natuurlijk ook vanaf welke materialen erin zitten, je rijstijl en hoe je ermee omgaat. Enfin, ben benieuwd naar je ervaringen met stage I.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Re: Golf 6R Stage 1
Wat vind je van DVX Performance? Scheelt een paar honderd euro met JDe in mijn geval voor hetzelfde vermogen upgrade....HS2005 schreef: ↑06 mei 2020, 20:33Ben zelf voorstander van modificaties, wellicht soms iets te extreem, maar gelukkig bestaan er geen grenzen. Stock motoren en software zijn veelal gewoon slecht. Kan mij nog heugen dat ik in 2012 op zoek was naar een R20, die was toen stock. Paar auto's wezen bekijken en in gereden. Prachtige wagen (nog steeds) maar lui dat die motoren zijn. Reed echt voor geen meter. Wellicht iets te hard geschreven, maar er had vanaf de basis veel meer in kunnen zitten. De R die ik destijds gekocht had was (voor die tijd zwaar getuned) had +-400pk. Nooit spijt van gehad en wist waar ik aan begon.Joss schreef: ↑06 mei 2020, 19:30 Ik snap je punt.
Echter hebben ze een maandaanbieding, en hebben we waarschijnlijk meerdere autos die ze kunnen tunen op 1 locatie.
Vandaar dat ze wat met de prijs hebben kunnen doen.
Ik ben zelf ook geen voorstaander om het goedkoopste dan maar te kiezen.
Het is meer dat het nu gunstig uitkomt en ik er dus over nadenk om het ook te gaan doen.
Als ik nu weer zou mogen kiezen dan zou ik voor 8R gaan (stage 2/3 tegen die tijd) of Audi RS3 Stage 2/3 i.p.v. stock.
Tuning (hangt af van de stage en modificaties) zorgt voor meer slijtage. Dit hangt er natuurlijk ook vanaf welke materialen erin zitten, je rijstijl en hoe je ermee omgaat. Enfin, ben benieuwd naar je ervaringen met stage I.
Re: Golf 6R Stage 1
DVX lijkt mij voor stage 1 een prima keuze. Voor stage 3/4 of hoger zou ik naar JD gaan.StarSqream schreef: ↑07 mei 2020, 00:44 Wat vind je van DVX Performance? Scheelt een paar honderd euro met JDe in mijn geval voor hetzelfde vermogen upgrade....
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Re: Golf 6R Stage 1
Thanks. Dacht ik alHS2005 schreef: ↑07 mei 2020, 20:44DVX lijkt mij voor stage 1 een prima keuze. Voor stage 3/4 of hoger zou ik naar JD gaan.StarSqream schreef: ↑07 mei 2020, 00:44 Wat vind je van DVX Performance? Scheelt een paar honderd euro met JDe in mijn geval voor hetzelfde vermogen upgrade....
Re: Golf 6R Stage 1
Bedankt allemaal voor de reacties.
Eind deze maand komt er een stage 1 op de golf
Eind deze maand komt er een stage 1 op de golf

Re: Golf 6R Stage 1
Uiteraard kan dat en doen ze het ook, heb mooie resultaten gezien. Idem VVT/ Van Beek. De uitspraak is vanuit mijn eigen ervaringen en perspectief met Stage 5. Vandaar mijn opmerking.
Zie het resultaat bij DVX wel voorbij komen. Benieuwd naar je ervaring.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
Re: Golf 6R Stage 1
Ja ik ben benieuwd! Maar zoals vermeld laat ik het door een ander bedrijf doen. niet DVX.
Re: Golf 6R Stage 1
Heb ook stage 1 op mijn golf 6R. Bij JD laten doen. Verder geen aanpassingen.
Het verschil met Stock merk je echt. Bevalt tot nu toe erg goed, wel minimaal 98 tanken.
Ik heb handbak dus DSG stage is voor mij niet van toepassing.
Het verschil met Stock merk je echt. Bevalt tot nu toe erg goed, wel minimaal 98 tanken.
Ik heb handbak dus DSG stage is voor mij niet van toepassing.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast