
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Met de laptimer in de auto zelf denk wel dat dit redelijk juist is .heb dit gewoon getest omdat ik nieuwschierig was hoe snel dit zou gaan maar heb niets om mee te vergelijken dus daarom deze vraag hierMARC V schreef:Hoe heb je die tijd dan gemeten?
Ik heb geen idee hoe lang mijn 230pk'tjes erover doen.
Ah oke,heeft iedere gti zo'n laptimer?Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 09:18Met de laptimer in de auto zelf denk wel dat dit redelijk juist is .heb dit gewoon getest omdat ik nieuwschierig was hoe snel dit zou gaan maar heb niets om mee te vergelijken dus daarom deze vraag hierMARC V schreef:Hoe heb je die tijd dan gemeten?
Ik heb geen idee hoe lang mijn 230pk'tjes erover doen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Dus als ik op de teller bv 130km/u zou rijden kunnen ze me niet flitsen want dan rij ik eigenlijk maar 120 of zelf minder ?Maarten schreef:Teller wijkt behoorlijk af. 200 op de teller is 190 GPS of zelfs minder...
Serviced by EM Services.
Weet ik niet bij mij staat dat in het menu tussen de 2 tellers boven het stuurMARC V schreef:Ah oke,heeft iedere gti zo'n laptimer?Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 09:18Met de laptimer in de auto zelf denk wel dat dit redelijk juist is .heb dit gewoon getest omdat ik nieuwschierig was hoe snel dit zou gaan maar heb niets om mee te vergelijken dus daarom deze vraag hierMARC V schreef:Hoe heb je die tijd dan gemeten?
Ik heb geen idee hoe lang mijn 230pk'tjes erover doen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ben dat nog nergens tegen gekomen in mijn auto,
mss dat alleen de performance versie zo'n timer heeft?
Klopt, zelfs minder. Als ik 200km/h rijd dan geeft de PolarFis 186km/h aan. Deze komt erg nauwkeurig overeen met Dragy.
Denk dat het verschil op die snelheid net te groot is. Heb bij een traject controle van 100km/h 108km/h op de teller en 101km/h op de PolarFis getest en tot zover de dans ontsprongen. Bij 130km/h zal dit nog meer afwijken, dan kan je op de teller wel de 140km/h aantikken, alleen iedere autofabrikant hanteert andere regels.Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 10:57 Dus als ik op de teller bv 130km/u zou rijden kunnen ze me niet flitsen want dan rij ik eigenlijk maar 120 of zelf minder ?
Net even gekeken ,staat er bij mij ook tussen.Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 10:58Weet ik niet bij mij staat dat in het menu tussen de 2 tellers boven het stuurMARC V schreef:Ah oke,heeft iedere gti zo'n laptimer?Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 09:18 Met de laptimer in de auto zelf denk wel dat dit redelijk juist is .heb dit gewoon getest omdat ik nieuwschierig was hoe snel dit zou gaan maar heb niets om mee te vergelijken dus daarom deze vraag hier
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ben dat nog nergens tegen gekomen in mijn auto,
mss dat alleen de performance versie zo'n timer heeft?
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Dus als ik mijn juiste tijd wil weten moet ik door gaan tot ongeveer 210km/u ?dan zal mijn tijd ook meer zijn als 13.6 die ik nu gemeten heb .vraag me toch af als dit dan wel een mooie tijd gaat zijn voor mijn gti stage1 met 320 pk 470 koppel.lijkt me traag of zie ik dit mis ?HS2005 schreef:Klopt, zelfs minder. Als ik 200km/h rijd dan geeft de PolarFis 186km/h aan. Deze komt erg nauwkeurig overeen met Dragy.
Denk dat het verschil op die snelheid net te groot is. Heb bij een traject controle van 100km/h 108km/h op de teller en 101km/h op de PolarFis getest en tot zover de dans ontsprongen. Bij 130km/h zal dit nog meer afwijken, dan kan je op de teller wel de 140km/h aantikken, alleen iedere autofabrikant hanteert andere regels.Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 10:57 Dus als ik op de teller bv 130km/u zou rijden kunnen ze me niet flitsen want dan rij ik eigenlijk maar 120 of zelf minder ?
EDIT: Zie voorbeeld hieronder. De teller geeft 119km/h weer en de PolarFis 108km/h. Dragy gaf toevallig ook 108km/h aan, maar dat wijkt soms 1~2 km/h af.
Dacht ik welMARC V schreef:Net even gekeken ,staat er bij mij ook tussen.Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 10:58Weet ik niet bij mij staat dat in het menu tussen de 2 tellers boven het stuurMARC V schreef: Ah oke,heeft iedere gti zo'n laptimer?
Ben dat nog nergens tegen gekomen in mijn auto,
mss dat alleen de performance versie zo'n timer heeft?
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Als je een correcte tijd wil meten heb je een accuraat meetapparaat nodig of ten minste een standaard. De meesten onder ons gebruiken Dragy. Ik zou dit dan bijvoorbeeld gebruiken om een exacte tijd te meten en een aantal metingen te doen onder diverse omstandigheden en daarvan vervolgens een gemiddelde te nemen.Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 12:28 Dus als ik mijn juiste tijd wil weten moet ik door gaan tot ongeveer 210km/u ?
Vergelijk je auto met die van andere gelijkwaardige GTI's die stage 1 hebben en daarnaast kan je ook de tuner vergelijken en bekijk uiteindelijk of je een redelijk goede tijd neerzet.Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 12:28 dan zal mijn tijd ook meer zijn als 13.6 die ik nu gemeten heb .vraag me toch af als dit dan wel een mooie tijd gaat zijn voor mijn gti stage1 met 320 pk 470 koppel.lijkt me traag of zie ik dit mis ?
Ken niet direct nog mensen met de zelfde auto en stage1 daarom de vraag hier .auto is getuned mer dvx waar ik van weet dat ze toch goed zijn in hun vakHS2005 schreef:Als je een correcte tijd wil meten heb je een accuraat meetapparaat nodig of ten minste een standaard. De meesten onder ons gebruiken Dragy. Ik zou dit dan bijvoorbeeld gebruiken om een exacte tijd te meten en een aantal metingen te doen onder diverse omstandigheden en daarvan vervolgens een gemiddelde te nemen.Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 12:28 Dus als ik mijn juiste tijd wil weten moet ik door gaan tot ongeveer 210km/u ?
Vergelijk je auto met die van andere gelijkwaardige GTI's die stage 1 hebben en daarnaast kan je ook de tuner vergelijken en bekijk uiteindelijk of je een redelijk goede tijd neerzet.Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 12:28 dan zal mijn tijd ook meer zijn als 13.6 die ik nu gemeten heb .vraag me toch af als dit dan wel een mooie tijd gaat zijn voor mijn gti stage1 met 320 pk 470 koppel.lijkt me traag of zie ik dit mis ?
En waar kan ik dat halen dragy of wat is dat juist ,.sorry voor de domme vragen maar ken dit allemaal niet ga zo meteen eens proberen van 100 tot 160 en 80 tot 120 eens zien wat deze tijden zijn zullen wel ni juist zijn maar heb ik toch een beetje een gedachtHS2005 schreef:Als je een correcte tijd wil meten heb je een accuraat meetapparaat nodig of ten minste een standaard. De meesten onder ons gebruiken Dragy. Ik zou dit dan bijvoorbeeld gebruiken om een exacte tijd te meten en een aantal metingen te doen onder diverse omstandigheden en daarvan vervolgens een gemiddelde te nemen.Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 12:28 Dus als ik mijn juiste tijd wil weten moet ik door gaan tot ongeveer 210km/u ?
Vergelijk je auto met die van andere gelijkwaardige GTI's die stage 1 hebben en daarnaast kan je ook de tuner vergelijken en bekijk uiteindelijk of je een redelijk goede tijd neerzet.Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 12:28 dan zal mijn tijd ook meer zijn als 13.6 die ik nu gemeten heb .vraag me toch af als dit dan wel een mooie tijd gaat zijn voor mijn gti stage1 met 320 pk 470 koppel.lijkt me traag of zie ik dit mis ?
Juist geprobeerd.auto vol getankt al zal het niet heel juist zijn .80 tot 120 ( 3.8sec) 100 tot 160(juist 7 sec)Vw golf gti schreef:En waar kan ik dat halen dragy of wat is dat juist ,.sorry voor de domme vragen maar ken dit allemaal niet ga zo meteen eens proberen van 100 tot 160 en 80 tot 120 eens zien wat deze tijden zijn zullen wel ni juist zijn maar heb ik toch een beetje een gedachtHS2005 schreef:Als je een correcte tijd wil meten heb je een accuraat meetapparaat nodig of ten minste een standaard. De meesten onder ons gebruiken Dragy. Ik zou dit dan bijvoorbeeld gebruiken om een exacte tijd te meten en een aantal metingen te doen onder diverse omstandigheden en daarvan vervolgens een gemiddelde te nemen.Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 12:28 Dus als ik mijn juiste tijd wil weten moet ik door gaan tot ongeveer 210km/u ?
Vergelijk je auto met die van andere gelijkwaardige GTI's die stage 1 hebben en daarnaast kan je ook de tuner vergelijken en bekijk uiteindelijk of je een redelijk goede tijd neerzet.Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 12:28 dan zal mijn tijd ook meer zijn als 13.6 die ik nu gemeten heb .vraag me toch af als dit dan wel een mooie tijd gaat zijn voor mijn gti stage1 met 320 pk 470 koppel.lijkt me traag of zie ik dit mis ?
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Geeft niet, daar zijn we voor binnen deze gemeenschap. Je kan een Dragy unit via diverse leveranciers halen, bijvoorbeeld:Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 12:58 En waar kan ik dat halen dragy of wat is dat juist ,.sorry voor de domme vragen maar ken dit allemaal niet ga zo meteen eens proberen van 100 tot 160 en 80 tot 120 eens zien wat deze tijden zijn zullen wel ni juist zijn maar heb ik toch een beetje een gedacht![]()
Heb ik dus op deze manier gedaanscully schreef:Je kan met de standaard laptimer ook 100-200 enzo meten?
Dank u voor info ga mij dan zo een kopen want prijs valt heel goed meeHS2005 schreef:Geeft niet, daar zijn we voor binnen deze gemeenschap. Je kan een Dragy unit via diverse leveranciers halen, bijvoorbeeld:Vw golf gti schreef: ↑08 nov 2020, 12:58 En waar kan ik dat halen dragy of wat is dat juist ,.sorry voor de domme vragen maar ken dit allemaal niet ga zo meteen eens proberen van 100 tot 160 en 80 tot 120 eens zien wat deze tijden zijn zullen wel ni juist zijn maar heb ik toch een beetje een gedacht![]()
https://ignitioncollection.com/nl/dragy
https://www.procartuning.nl/dragy-gps-b ... meter.html
Dit systeem werkt op basis van bluetooth. Je kan via de Android Playstore of Apple IOS de applicatie Dragy downloaden en dit met die unit verbinden.
Dat is orgineel dan die 16.8 ? Ik meet met teller in auto gemiddeld 13.7 is wel golf 7 en stage 1 320 pk 470 koppelsitechris schreef:Heb zelf een Dragy ranglijst die ik bijhoud. Golf 7.5 GTI ook gemeten. Die doet 100-200 in 16.8 sec. Was wel een vers exemplaar (circa 1500 gelopen). Op de lijst vind je ook wat referentietijden.
https://driveaholic.nl/dragy-leaderboard/
Zo te zien scheeld het niet zo veel sec of 2 mischien .en ik heb al versterkte koppeling sach ze kan tot 550 koppel maar dan nog kost het mij ongeveer 4k voor stage 3 denk idd dat ik het geld dan beter steek in andere dingen voor mijn auto .gaat nu ook wel goed met 320 pk en 470 koppelPassatB8TDI schreef:Met stage 3 steken ze er een IS38 (Golf R turbo) onder geloof ik. Dan zit je rond de 370pk of hoger, afhankelijk van de aangepaste hardware. Heb je al een sterkere koppelingsset laten plaatsen? Anders mag je er weer een nieuwe set onder gaan steken wanneer je voor stage 3 gaat.
Of je het verschil zult merken tussen stage 1 en stage 3? Kijk zelf maar:
https://www.youtube.com/watch?v=yPXn98d7WpI
Ikzelf zou het bij stage 1 houden. Gezien je bij stage 2 niet al teveel vermogen erbij krijgt voor het geld dat je moet uitgeven.
Mijn huidige diesel heeft al behoorlijk veel wheelspin op een natte wegdek. ik zou me niet willen voorstellen hoe erg het met stage 3 zou zijn.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 14 gasten