Hallo allemaal!
Ik ga morgen een proefrit maken in een Golf GTE uit 2014, met 185.000 km op de klok. Ik heb her en der wat horror verhalen gelezen over de 1.4 tsi motor, met de distributieproblemen etc. Het is een ex leaseauto dus ik neem aan dat de nodige service beurten geweest zijn. Zijn er tijdens de proefrit dingen waar ik op moet letten? Ik weet dat de DSG soepel moet schakelen en dat ik voor rammelende geluiden van de distributie moet oppassen.
Alvast bedankt!
Mvg,
Sven
GOLF GTE Hoge kilometerstand
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Re: GOLF GTE Hoge kilometerstand
DSG checken is heel belangrijk inderdaad. De GTE moet kunnen schakelen zonder haperingen. Je kunt dit zelf tijdens de testrit forceren door met de stuur paddles te schakelen bijvoorbeeld. Verder zou ik zeggen check voor rare opvallende geluiden in de motorruimte en bekijk de algehele conditie van de bekleding (stuur ook) voor overdreven wrijf plekken en scheuren.SvenGTE schreef: ↑16 nov 2020, 19:24 Hallo allemaal!
Ik ga morgen een proefrit maken in een Golf GTE uit 2014, met 185.000 km op de klok. Ik heb her en der wat horror verhalen gelezen over de 1.4 tsi motor, met de distributieproblemen etc. Het is een ex leaseauto dus ik neem aan dat de nodige service beurten geweest zijn. Zijn er tijdens de proefrit dingen waar ik op moet letten? Ik weet dat de DSG soepel moet schakelen en dat ik voor rammelende geluiden van de distributie moet oppassen.
Alvast bedankt!
Mvg,
Sven
Lease auto's krijgen altijd gewoon de noodzakelijke service beurten maar dat zegt ook niet veel. Wordt allemaal zo goedkoop en basic mogelijk gedaan. Je kan de hele historie checken bij Een VW dealer (als de onderhoudsboekje leeg is).
Ik had zelf ook altijd een goede beeld bij ex-leaseautos maar ik ken zelf een paar goede vrienden die de auto behandelen als speelgoed omdat 'is toch van de baas'. Zo rijdt 1 vriend altijd op hoge toeren in lage versnellingen, springt over drempels en rijdt vaak weken door met 'oliepeil laag' melding. En dan heb ik het niet eens over het onderhouden en schoonmaken van het interieur/exterieur. Jaarlijkse service beurten verbeteren het rijgedrag van een persoon niet lol. Dus echt goed kijken.
Re: GOLF GTE Hoge kilometerstand
Kijk ook goed naar eventueel kleur verschil (schade) en aan de binnenkant van de deurstijlen op verf randen.
Over lease is veel te zeggen, mijn buurman vertroeteld zijn lease bak alsof het z'n kind is. Wordt hand gewassen en netjes warm gereden...
Serviced by EM Services.
Over lease is veel te zeggen, mijn buurman vertroeteld zijn lease bak alsof het z'n kind is. Wordt hand gewassen en netjes warm gereden...
Serviced by EM Services.
Serviced by EMServices.
Re: GOLF GTE Hoge kilometerstand
Oke bedankt! Auto is schadevrij! Dus dat zal wel goed zitten. Ga er vanmiddag heen en zal alles wel even bekijken.Maarten schreef: ↑17 nov 2020, 09:10 Kijk ook goed naar eventueel kleur verschil (schade) en aan de binnenkant van de deurstijlen op verf randen.
Over lease is veel te zeggen, mijn buurman vertroeteld zijn lease bak alsof het z'n kind is. Wordt hand gewassen en netjes warm gereden...
Serviced by EM Services.
- PassatB8TDI
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: GOLF GTE Hoge kilometerstand
Als je het kan regelen, even naar de Vw dealer ermee om de SoH (state of health) van de accu laten checken. Waarschijnlijk zullen er wel kosten aan verbonden zijn, hoeveel weet ik niet.
Met een SoH check kunnen ze zien in wat voor staat de accu is. Mocht de accu niet meer in een goede staat zijn, dan kan je 'm beter laten staan. Als je er een nieuwe accupakket in moet zetten, dan is ie haast compleet afgeschreven.
Naast het soepel en goed schakelen van de DSG bak ook kijken of de DSG bak (DQ400e) 3x nieuwe olie (60dkm) heeft gehad.
Bij een GTE moet er om de 15dkm nieuwe motorolie in naar mijn weten. Daar kan je ook even op letten.
Ik weet niet hoe het precies zit met de distributieriem, die moet bij 210dkm of 240dkm vervangen worden geloof ik.
Mocht je overgaan tot aankoop, dan zou ik je adviseren om ermee naar de bekende VAG tuners te gaan. Die kunnen het vermogen opkrikken naar waardes die in de buurt van een gechipte 7 GTI komen.
Verder laten ze ook de motor lopen in de GTE stand, zeer irritant dat de motor constant uitgaat.
Met een SoH check kunnen ze zien in wat voor staat de accu is. Mocht de accu niet meer in een goede staat zijn, dan kan je 'm beter laten staan. Als je er een nieuwe accupakket in moet zetten, dan is ie haast compleet afgeschreven.
Naast het soepel en goed schakelen van de DSG bak ook kijken of de DSG bak (DQ400e) 3x nieuwe olie (60dkm) heeft gehad.
Bij een GTE moet er om de 15dkm nieuwe motorolie in naar mijn weten. Daar kan je ook even op letten.
Ik weet niet hoe het precies zit met de distributieriem, die moet bij 210dkm of 240dkm vervangen worden geloof ik.
Mocht je overgaan tot aankoop, dan zou ik je adviseren om ermee naar de bekende VAG tuners te gaan. Die kunnen het vermogen opkrikken naar waardes die in de buurt van een gechipte 7 GTI komen.

Verder laten ze ook de motor lopen in de GTE stand, zeer irritant dat de motor constant uitgaat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast