John schreef: ↑15 jan 2021, 18:50
Standaard koppeling, nieuw of niet, die gaat het niet lang volhouden met wat voor stage tuning je ook zal doen.
Ik spreek uit ervaring en ik ken er nog wel een aantal waarbij het probleem voor kwam.
Je zult een versterkte koppeling moeten nemen die 500+nm aan kan.
Er word gezegd/beweert dat de originele 450nm kan hebben, ik zat op 380nm met stage 1 maar dat was echt te veel van het goede.
Ik zal er verder weinig woorden aan vuil maken want ik heb al genoeg berichten gepost met negatieve dingen over chiptuning.
Iedereen weet hier wel dat ik er nooit meer aan ga beginnen.
Heeft mij 4 ruggen gekost om uiteindelijk weer origineel en goed en betrouwbaar te rijden.
2 koppelingsets met drukgroep, een krukaskeering en een 2 massavliegwiel en dan de nodige arbeid erbij pffff ik had 4 ruggen rijker kunnen zijn.
Mijn Golf 7 GTI heb ik standaard gekocht en blijft lekker standaard op dat gebied.
Als ik meer vermogen wil koop ik wel een standaard 7R of zo.
Dat je door de tuning 2 koppelingssetten hebt versleten wil ik best geloven, maar door de tuning een krukaskeerring en een 2m vliegwiel?
Was je trouwens wel bij 1 van de betere tuners geweest? Je hoeft geen namen te noemen.
Wat je eventueel ook kon ervaren zoals ik, zonder tuning, bij iets meer dan 100dkm is: nieuwe koppelingsset, nieuwe versnellingsbak (2 keer zelfs) en een HPFP. De rest zal ik even niet benoemen, straks durft niemand hier een VAG product meer te kopen.. Ondertussen is volgens mij alleen het blok nog niet vervangen, de rest is vervangen.
In mijn omgeving ben ik de enige met dit type motor die daar last van heeft gehad, de rest rijd probleemloos rond.
Mijn vorige 2.0TDI is na het afrollen van de band tot aan inruil bij 350dkm altijd stage 1 getuned geweest door ABT en vervolgens door JD. Altijd ook hard mee gereden, nadat ie goed warm was, nooit wat geks mee gehad.
Zo heb je de ene keer geluk en de andere keer pech.