Beste,
Ik heb een golf 7 gti uit 2015 met 109k op de teller en hoor van veel mensen dat er rond de 120k veel dingen kapot gaan maar welke zeggen ze niet…
Hebben jullie ervaring met problemen of onderhoud wat veel geld kost of waar ik naar moet kijken?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Problemen/onderhoud
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Re: Problemen/onderhoud
Is geen garantie dat er wat kapot gaat rond 120k. Los van het standaard onderhoud (filters etc) heb ik dit meegemaakt zelf:Ramon045 schreef: ↑01 sep 2021, 16:21 Beste,
Ik heb een golf 7 gti uit 2015 met 109k op de teller en hoor van veel mensen dat er rond de 120k veel dingen kapot gaan maar welke zeggen ze niet…
Hebben jullie ervaring met problemen of onderhoud wat veel geld kost of waar ik naar moet kijken?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
@ 135k : accu kapot
@ 150k : aircopomp kapot
Voor de rest geen issues.
Re: Problemen/onderhoud
Een hoge km stand zegt in principe niks. Ja, als er nog niks vervangen is aan de auto kunnen er natuurlijk onderdelen kapot gaan omdat ze aan het einde van hun levensduur zitten. Echt wanneer is niet te zeggen.
Auto's met een lage km stand kunnen net zo goed problemen krijgen. Ik heb al genoeg GTI's en R's gezien met zeer lage km stand waarvan de waterpomp gaat lekken, de turbo kapot gaat, of de DSG problemen geeft.
Je kunt dus niet echt zeggen, bij 120.000 komt er een hoop aan.
Auto's met een lage km stand kunnen net zo goed problemen krijgen. Ik heb al genoeg GTI's en R's gezien met zeer lage km stand waarvan de waterpomp gaat lekken, de turbo kapot gaat, of de DSG problemen geeft.
Je kunt dus niet echt zeggen, bij 120.000 komt er een hoop aan.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Problemen/onderhoud
Klopt helemaal vissa.
Alles staat of valt op hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan.
Heeft de Gti altijd zijn onderhoud op tijd gehad en is de wagen niet afgestamd dan kun je er nog jaren plezier van hebben.
Onderhoud of preventief onderhoud is gewoon key!
Maar een gti of een r wil je nog wel eens doortrappen
.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Alles staat of valt op hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan.
Heeft de Gti altijd zijn onderhoud op tijd gehad en is de wagen niet afgestamd dan kun je er nog jaren plezier van hebben.
Onderhoud of preventief onderhoud is gewoon key!
Maar een gti of een r wil je nog wel eens doortrappen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: Problemen/onderhoud
Trouwens staar je ook niet blind op een afgestempeld VW boekje van een en dezelfden VW dealer. Vaak maken hun er juist een potje van.
Ik ben meer fan van bedrijven zoals BVR. Die juist wel goed onderhoud plegen. En ook echt iets doen voordat men een vinkje en stempel zet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben meer fan van bedrijven zoals BVR. Die juist wel goed onderhoud plegen. En ook echt iets doen voordat men een vinkje en stempel zet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Problemen/onderhoud
Juist dat...goed onderhoud. En ondanks dat ik mijn golf bij een vw dealer heb gekocht,laat ik het onderhoud uitvoeren bij een (goeie) onafhankelijke garage. Laat het boekje netjes invullen stempelen en bewaar de facturen!! Heb schijt aan de dealer garantie,dan maar niet!!! Toevallig moet ie vrijdag voor een beurt!! Laat ik gelijk de naven weer spuiten,al het onderhoud waar die aan toe is en klaar weer!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 8 gasten