DSG software
- MARC V
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
- Type auto: Golf mk7 facelift
- Locatie: Limburg (Belgie)
DSG software
Is er hier mss iemand bekent met dsg tuning en de software van TVS ?
https://tvsengineering.com/nl/
Ben mij wat aan het verdiepen i.v.m. stage 1 en dsg tuning.
Bij dvx kost het een kleine 300 euro voor de dsg,en is noodzakelijk bij hun.
Bij een ander is de dsg tuning bij stage 1 niet verplicht maar optioneel,
zij gebruiken voor de dsg altijd software van TVS,
prijskaartje van 400 tot 700 euro,afhankelijk van wat je wil.
Wil toch eerst goed op de hoogte zijn voor ik de stap zet.
Alvast bedankt
https://tvsengineering.com/nl/
Ben mij wat aan het verdiepen i.v.m. stage 1 en dsg tuning.
Bij dvx kost het een kleine 300 euro voor de dsg,en is noodzakelijk bij hun.
Bij een ander is de dsg tuning bij stage 1 niet verplicht maar optioneel,
zij gebruiken voor de dsg altijd software van TVS,
prijskaartje van 400 tot 700 euro,afhankelijk van wat je wil.
Wil toch eerst goed op de hoogte zijn voor ik de stap zet.
Alvast bedankt
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Re: DSG software
DSG tuning is (bij stage 1) alleen noodzakelijk indien gewenst. Dus als je last hebt van te laat/te vroeg schakelen bijvoorbeeld. Ik rij altijd stage 1 getunede auto's en ik heb nooit een dsg tuning hoeven doen.
Re: DSG software
Volgens mij moeten er bij DSG auto's minimaal de koppeldruk en koppellimiet worden verhoogd toch? Sommige tuners vinden dat onder ,,DSG tuning'' horen, andere doen dat standaard bij Stage 1 software.StarSqream schreef: ↑26 okt 2021, 16:56 DSG tuning is (bij stage 1) alleen noodzakelijk indien gewenst. Dus als je last hebt van te laat/te vroeg schakelen bijvoorbeeld. Ik rij altijd stage 1 getunede auto's en ik heb nooit een dsg tuning hoeven doen.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
- MARC V
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
- Type auto: Golf mk7 facelift
- Locatie: Limburg (Belgie)
Re: DSG software
Ik had naar dvx gemaild voor wat info,StarSqream schreef: ↑26 okt 2021, 16:56 DSG tuning is (bij stage 1) alleen noodzakelijk indien gewenst. Dus als je last hebt van te laat/te vroeg schakelen bijvoorbeeld. Ik rij altijd stage 1 getunede auto's en ik heb nooit een dsg tuning hoeven doen.
zij zeggen dat een tuning van de dsg een noodzaak is,
heb net even gekeken in de mail en dat kost 270 euro.
Aangezien ik hier vlakbij ook een tuner heb die toch al geruime tijd mee draaid,
heb ik hun ook eens gecontacteerd met dezelfde vraag.
Hun schreven dit,
Optioneel kan je de DSG ook laten tunen. Hiervoor gebruiken wij steeds TVS software. Zij zijn op gebied van DSG tuning absolute marktleider.
Weet je of jij nog de DQ250 bak hebt of al de DQ381? 2017 is nl een overgangsjaar.
Een DSG tune begint vanaf 400 Euro en loopt tot 700 Euro, afhankelijk van de opties.
- MARC V
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
- Type auto: Golf mk7 facelift
- Locatie: Limburg (Belgie)
Re: DSG software
Klopt idd wat je zegt,Vissa schreef: ↑26 okt 2021, 17:02Volgens mij moeten er bij DSG auto's minimaal de koppeldruk en koppellimiet worden verhoogd toch? Sommige tuners vinden dat onder ,,DSG tuning'' horen, andere doen dat standaard bij Stage 1 software.StarSqream schreef: ↑26 okt 2021, 16:56 DSG tuning is (bij stage 1) alleen noodzakelijk indien gewenst. Dus als je last hebt van te laat/te vroeg schakelen bijvoorbeeld. Ik rij altijd stage 1 getunede auto's en ik heb nooit een dsg tuning hoeven doen.
dat was ik hier ook tegen gekomen,
https://dynamictuning.nl/kennisbank/dsg ... 20probleem.
Maar zit dat dan bij sommige gewoon in de prijs van de stage 1 tuning inbegrepen?
Of begrijp ik het nu verkeerd.
Re: DSG software
Ik weet dat bijvoorbeeld JD Engineering als je puur voor Stage 1 gaat ze ook de DSG meepakken, maar dan enkel puur het nodige, dus koppelbegrenzer en schakeldruk. Bij het apart laten ,,tunen'' van de DSG wordt er nog veel meer (naar wens) aangepakt maar is niet noodzakelijk.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Re: DSG software
Ik heb een DQ250. Denk dat dit gewoon een gevalletje 'meer sales creëeren' is. Ze geven aan dat het noodzakelijk is maar ik rij toch zonder problemen rond. De DQ250 is vgm rated @ 400nm standaard. En dat zijn veilige cijfers. Stage 1 doe je rond de 450Nm. Zou geen enkel probleem moeten zijn. En anders merk je dat aan het schakelen. Bij mijn huidige auto zo'n 50k km geen dsg issues.MARC V schreef: ↑26 okt 2021, 18:10Ik had naar dvx gemaild voor wat info,StarSqream schreef: ↑26 okt 2021, 16:56 DSG tuning is (bij stage 1) alleen noodzakelijk indien gewenst. Dus als je last hebt van te laat/te vroeg schakelen bijvoorbeeld. Ik rij altijd stage 1 getunede auto's en ik heb nooit een dsg tuning hoeven doen.
zij zeggen dat een tuning van de dsg een noodzaak is,
heb net even gekeken in de mail en dat kost 270 euro.
Aangezien ik hier vlakbij ook een tuner heb die toch al geruime tijd mee draaid,
heb ik hun ook eens gecontacteerd met dezelfde vraag.
Hun schreven dit,
Optioneel kan je de DSG ook laten tunen. Hiervoor gebruiken wij steeds TVS software. Zij zijn op gebied van DSG tuning absolute marktleider.
Weet je of jij nog de DQ250 bak hebt of al de DQ381? 2017 is nl een overgangsjaar.
Een DSG tune begint vanaf 400 Euro en loopt tot 700 Euro, afhankelijk van de opties.
- MARC V
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
- Type auto: Golf mk7 facelift
- Locatie: Limburg (Belgie)
Re: DSG software
[/quote]
Ik heb een DQ250. Denk dat dit gewoon een gevalletje 'meer sales creëeren' is. Ze geven aan dat het noodzakelijk is maar ik rij toch zonder problemen rond. De DQ250 is vgm rated @ 400nm standaard. En dat zijn veilige cijfers. Stage 1 doe je rond de 450Nm. Zou geen enkel probleem moeten zijn. En anders merk je dat aan het schakelen. Bij mijn huidige auto zo'n 50k km geen dsg issues.
[/quote]
Dat kan best zijn wat je zegt.
Moest het zijn dat ik de stap zet ,
zou ik mss wel gewoon die koppeldruk en begrenzer of hoe het heet wel willen laten verhogen,
gewoon voor de zekerheid,en als ze dat apart doen.
Maar zo'n heel pakket van 400 tot 700 euro voor enkel de dsg dat wil ik eigenlijk niet.
Heb eens bij tvs gekeken en dat zijn heel wat aanpassingen wat er bij zo'n stage 2+ pakket zit,
dat hoeft voor mij allemaal niet.
Ik heb een DQ250. Denk dat dit gewoon een gevalletje 'meer sales creëeren' is. Ze geven aan dat het noodzakelijk is maar ik rij toch zonder problemen rond. De DQ250 is vgm rated @ 400nm standaard. En dat zijn veilige cijfers. Stage 1 doe je rond de 450Nm. Zou geen enkel probleem moeten zijn. En anders merk je dat aan het schakelen. Bij mijn huidige auto zo'n 50k km geen dsg issues.
[/quote]
Dat kan best zijn wat je zegt.
Moest het zijn dat ik de stap zet ,
zou ik mss wel gewoon die koppeldruk en begrenzer of hoe het heet wel willen laten verhogen,
gewoon voor de zekerheid,en als ze dat apart doen.
Maar zo'n heel pakket van 400 tot 700 euro voor enkel de dsg dat wil ik eigenlijk niet.
Heb eens bij tvs gekeken en dat zijn heel wat aanpassingen wat er bij zo'n stage 2+ pakket zit,
dat hoeft voor mij allemaal niet.
Re: DSG software
Bij Beek Racing heb ik 650 euro betaald, stage 1 met DSG. MK7 van 230 naar 310pk rij ik nu al 60Kkm probleemloos mee.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
- MARC V
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
- Type auto: Golf mk7 facelift
- Locatie: Limburg (Belgie)
Re: DSG software
En wat hebben ze dan gedaan aan je DSG als ik vragen mag?
650 is wel een mooie prijs.
Bij dvx was het 800+ voor stage 1 en dsg maar ging wel nog 25% korting af.
Bij chiptuning+ was stage 1 in promotie,nu 440 euro en dsg tuning 400 - 700 euro,totaal kom je dan tussen 840-1140 euro.
Ik ben beek racing al vaker tegen gekomen,dacht dus echt dat dat in BEEK was,
dat is maar 20min van bij mij,maar nu zie ik dat het meer dan 2u rijden is.
Re: DSG software
Ik heb mijn golf 5 GTI laten chippen stage 1 & stage 2 DSG Tuning en ik heb nu soms problemen met de motor wat kan dit zijn en waar komt het door?
Re: DSG software
Ik weet eigenlijk niet precies wat ze gedaan hebben. Hij adviseerde het wel mee te laten tunen om een prettiger rij ervaring te krijgen. Ook heb ik er een rally crackle in laten programmeren. Geen pops en bangs maar wel leuke popcorn rond de 3000 toeren.MARC V schreef:En wat hebben ze dan gedaan aan je DSG als ik vragen mag?
650 is wel een mooie prijs.
Bij dvx was het 800+ voor stage 1 en dsg maar ging wel nog 25% korting af.
Bij chiptuning+ was stage 1 in promotie,nu 440 euro en dsg tuning 400 - 700 euro,totaal kom je dan tussen 840-1140 euro.
Ik ben beek racing al vaker tegen gekomen,dacht dus echt dat dat in BEEK was,
dat is maar 20min van bij mij,maar nu zie ik dat het meer dan 2u rijden is.
Ze zitten in Den Haag, voor mij 20 min

The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me!
Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 10 nov 2017, 14:37
- Type auto: Audi S3 Sportback 8P
Re: DSG software
Ik heb TVS DSG tune op mn Golf 6. Beste wat er op de markt is. Klap continu in 3,1 tot 3,2s van 0 naar 100kmh. Heb de boost on launch versie, kost 1k alleen voor de tune, maar is het dubbel en dwars waard
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
- MARC V
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
- Type auto: Golf mk7 facelift
- Locatie: Limburg (Belgie)
Re: DSG software
Is dat dan enkel de dsg tune voor 1k of inclusief motortuning van tvs?hondema1980 schreef: ↑30 dec 2021, 19:26 Ik heb TVS DSG tune op mn Golf 6. Beste wat er op de markt is. Klap continu in 3,1 tot 3,2s van 0 naar 100kmh. Heb de boost on launch versie, kost 1k alleen voor de tune, maar is het dubbel en dwars waard
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Als je de boost on launch mode hebt,heb je de ook de rally sound?
De Boost on Launch mode (included "rally sound" is bij de dsg tune erbij vanaf stage 3,
waar ik info had gevraagd stelde mij stage 2+ voor voor de dsg.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 10 nov 2017, 14:37
- Type auto: Audi S3 Sportback 8P
Re: DSG software
Alleen DSG tune. Motortune is van JD. Ja heb ook rallysoundMARC V schreef:Is dat dan enkel de dsg tune voor 1k of inclusief motortuning van tvs?hondema1980 schreef: ↑30 dec 2021, 19:26 Ik heb TVS DSG tune op mn Golf 6. Beste wat er op de markt is. Klap continu in 3,1 tot 3,2s van 0 naar 100kmh. Heb de boost on launch versie, kost 1k alleen voor de tune, maar is het dubbel en dwars waard
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Als je de boost on launch mode hebt,heb je de ook de rally sound?
De Boost on Launch mode (included "rally sound" is bij de dsg tune erbij vanaf stage 3,
waar ik info had gevraagd stelde mij stage 2+ voor voor de dsg.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Re: DSG software
Ik heb een DQ250. Denk dat dit gewoon een gevalletje 'meer sales creëeren' is. Ze geven aan dat het noodzakelijk is maar ik rij toch zonder problemen rond. De DQ250 is vgm rated @ 400nm standaard. En dat zijn veilige cijfers. Stage 1 doe je rond de 450Nm. Zou geen enkel probleem moeten zijn. En anders merk je dat aan het schakelen. Bij mijn huidige auto zo'n 50k km geen dsg issues.
[/quote]
Dat kan best zijn wat je zegt.
Moest het zijn dat ik de stap zet ,
zou ik mss wel gewoon die koppeldruk en begrenzer of hoe het heet wel willen laten verhogen,
gewoon voor de zekerheid,en als ze dat apart doen.
Maar zo'n heel pakket van 400 tot 700 euro voor enkel de dsg dat wil ik eigenlijk niet.
Heb eens bij tvs gekeken en dat zijn heel wat aanpassingen wat er bij zo'n stage 2+ pakket zit,
dat hoeft voor mij allemaal niet.
[/quote]
DSG Tuning is niet alleen het verhogen van de koppelbegrenzing, schakeltijd wordt van 100ms naar 80ms
verlaagd en de schakelmomenten worden geoptimaliseerd zodat er niet meteen naar de hoogste versnelling wordt geschakeld. Dan heb je minder "gebrom" op lagere toeren(vindt de vliegwiel fijner). Het verhogen van de koppeldruk kan in sommige gevallen voor minder wielspin zorgen

Dus er wordt veel meer gedaan dan alleen de softwarematige koppelbegrenzing verhogen
- MARC V
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
- Type auto: Golf mk7 facelift
- Locatie: Limburg (Belgie)
Re: DSG software
DSG Tuning is niet alleen het verhogen van de koppelbegrenzing, schakeltijd wordt van 100ms naar 80ms
verlaagd en de schakelmomenten worden geoptimaliseerd zodat er niet meteen naar de hoogste versnelling wordt geschakeld. Dan heb je minder "gebrom" op lagere toeren(vindt de vliegwiel fijner). Het verhogen van de koppeldruk kan in sommige gevallen voor minder wielspin zorgen

Dus er wordt veel meer gedaan dan alleen de softwarematige koppelbegrenzing verhogen
[/quote]
Hey Omtuning,
Klopt wat je zegt,
zo'n tvs stage 2+ pakket (werd mij voorgesteld) bevat het volgende,
IMPROVED DRIVABILITY
Optimized D Shift Program
Optimized S Shift Program
Optimized M Shift Program
Optimized Cruise Control Program
LIFE EXTENDER OPTIONS
1st Gear de- or reactivation (optional)
Improved clutch cooling
Improved thermomanagment
PERFORMANCE OPTIONS
Maximum gearbox torque [Nm]
Increased maximum clutch pressure [bar]
Necessary torque limiters raised
Improved up- and downshifting speed (D+S+M mode)
Improved shifting paddles response
Improved take off (D+S+M mode)
Improved torque reduction during shifting (D+S+M mode)
Customized upshift RPM setpoints up to 8000 rpm
Customized downshift RPM setpoints
Automatic upshift deactivation (optional)
Automatic downshift deactivation (optional)
Kick-down deactivation (optional)
LAUNCH CONTROL
Improved LC response time for quicker launches
Multi-step LC RPM limits
Different LC modes for D/S/M mode
LC with ESP ON activation
ADDITIONAL OPTIONS
Other optional features available for certain models
Gear Display Indicator (MFA) activation
Reduced engine braking
Coasting disabling
- PassatB8TDI
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: DSG software
Heb je eerder DSG tuning van een andere tuner gehad? Zo ja, wat is het verschil met die van TVS?hondema1980 schreef: ↑30 dec 2021, 19:26 Ik heb TVS DSG tune op mn Golf 6. Beste wat er op de markt is. Klap continu in 3,1 tot 3,2s van 0 naar 100kmh. Heb de boost on launch versie, kost 1k alleen voor de tune, maar is het dubbel en dwars waard
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik heb in een ED30 gereden met TVS st2+ DSG tuning. Toen had ik niet bepaald het idee dat ie anders/veel beter was dan een andere auto waar DSG tuning van een andere tuner in zat.
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: DSG software
Weet iemand met wat voor een software pakket de dsg bakken worden aangepast?
Ik denk dat je dit zelf (eenvoudig) kan doen. Mits je de software hebt.
Een filmpje gezien op YouTube waar uitgelegd wordt hoe men de schakelmomenten veranderd, en dat zag er heel eenvoudig uit. Alleen kan ik niet traceren welke software men daar voor nodig heeft.
Men liet een tabel zien met aan de Y as de versnellingen. Bv van 1 naar de 2 daaronder een regel 2 terug naar 1. Daaronder een regel 2 naar de 3, daar onder regel 3 terug naar de 2 en op gebouwd naar de 6e of 7e versnelling.
Op de x as het percentage gevraagde motor vermogen. En de velden staat de snelheid ingegeven.
Koppeling druk verhogen lijkt me ook niets anders dan een hogere waarden instellen. Bijvoorbeeld 2Bar naar 10bar. Software + regeling regelt de rest. Daar zitten volgens mij geen honderden kenvelden achter.
Daarom de bedragen die men durft te vragen voor dsg tuning vindt ik buiten proportie.
Dat een op maat motor tuning duur is begrijp ik wel omdat men met zeer veel parameters rekening dient te houden.
Tvs heeft een ellenlang verhaal wat ze allemaal zouden kunnen.
Heb sterk het gevoel dat het puur marketing is.
Als er klachten zijn die mechanische gerelateerd zijn los je dat niet op met software. Ja misschien symptoom bestrijding, maar meer niet.
Als iemand iets weet over software pakketten dan zou ik het graag willen weten
Thanks.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik denk dat je dit zelf (eenvoudig) kan doen. Mits je de software hebt.
Een filmpje gezien op YouTube waar uitgelegd wordt hoe men de schakelmomenten veranderd, en dat zag er heel eenvoudig uit. Alleen kan ik niet traceren welke software men daar voor nodig heeft.
Men liet een tabel zien met aan de Y as de versnellingen. Bv van 1 naar de 2 daaronder een regel 2 terug naar 1. Daaronder een regel 2 naar de 3, daar onder regel 3 terug naar de 2 en op gebouwd naar de 6e of 7e versnelling.
Op de x as het percentage gevraagde motor vermogen. En de velden staat de snelheid ingegeven.
Koppeling druk verhogen lijkt me ook niets anders dan een hogere waarden instellen. Bijvoorbeeld 2Bar naar 10bar. Software + regeling regelt de rest. Daar zitten volgens mij geen honderden kenvelden achter.
Daarom de bedragen die men durft te vragen voor dsg tuning vindt ik buiten proportie.
Dat een op maat motor tuning duur is begrijp ik wel omdat men met zeer veel parameters rekening dient te houden.
Tvs heeft een ellenlang verhaal wat ze allemaal zouden kunnen.
Heb sterk het gevoel dat het puur marketing is.
Als er klachten zijn die mechanische gerelateerd zijn los je dat niet op met software. Ja misschien symptoom bestrijding, maar meer niet.
Als iemand iets weet over software pakketten dan zou ik het graag willen weten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: DSG software
hahahahahhahaha zo simpel? Zie maar eens uit te vogelen welke kenveld je moet aanpassen zonder schade aan te richten.
En hoe bedoel je puur marketing? Je ziet toch dat de DSG anders reageert, anders opschakelt...... @JeroenGTIed35
En hoe bedoel je puur marketing? Je ziet toch dat de DSG anders reageert, anders opschakelt...... @JeroenGTIed35
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: DSG software
Is niet de bedoeling om neerbuigend te doen. Ik heb verder nog geen ervaring met DSG tuning, ben me er wel in aan het verdiepen.Omtuning schreef:hahahahahhahaha zo simpel? Zie maar eens uit te vogelen welke kenveld je moet aanpassen zonder schade aan te richten.
En hoe bedoel je puur marketing? Je ziet toch dat de DSG anders reageert, anders opschakelt...... @JeroenGTIed35
Als ik dan kijk naar de info bij TVS en hoe het beschreven staat kunnen hun slecht schakelende bakken goed laten schakelen door software aanpassingen. Of de levensduur verhogen door verbeterde koeling etc…
Daar geloof ik niet helemaal in, met mijn achtergrond in elektro, mechanica en software. Als je mechanisch iets gaat opkrikken dan waar het specifiek voor ontwikkeld is gaat dat altijd ten kosten van de levensduur. Maar goed dat neem je voorlief als je tuning mooi vindt
Dat een bak op een ander moment kan schakelen waardoor de rijbeleving beter wordt kan ik me wel voorstellen.
Zie onderstaande video van een Nederlandse tuner.
https://youtu.be/2QQN2ZPwlCo
Zie link van een tuner uit nl. Ziet er in mijn ogen niet zo complex uit als ecu software.
Bij ecu heb je zeer veel waardes en scenario’s waar je rekening mee dient te houden. Zoals lambda, ontsteking tijdstip, turbo druk, temperatuur vast nog meer en dat bij deellast en vollast. En misschien nog wel meer, ik weet het niet.
Maar dat weet jij als tuner beter dan mij.
Als je kijkt naar het filmpje worden er snelheden ingegeven bij een bepaald gevraagd vermogen. Zodra de snelheid dan behaald is schakelt de bak over of terug naar een versnelling.
Als dit alles is wat ze doen dan vindt ik de kosten erg hoog.
Men zal natuurlijk niet alles laten zien, wat logisch is.
Daarom zou ik willen weten wat voor software pakketten ervoor worden gebruikt. Hier kan ik niet veel over vinden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: DSG software
Sinds ik met een BMW rijdt heb ik mijn tuning geregeld met OTS mappen. Voor de ecu MHD en voor de tcu xHP. Je kunt voor dat geld alles zelf regelen, enorm veel opties om bijv de automaat naar wens in te stellen. xHP is uit mn hoofd €300. Ik snap nooit waarom het tunen van een DSG zo duur moet zijn bij een tuner.
Bij JD geloof ik €350 voor de normale DSG tuning en dan per ''optie'' €150. Ze zijn niet goed.
Ik ben zelf nog oriënterend voor een volgende auto, maar als je ziet hoe 'goed' de tuning etc werkt bij een BMW dan is de overstap naar een VW ondenkbaar.
Bij JD geloof ik €350 voor de normale DSG tuning en dan per ''optie'' €150. Ze zijn niet goed.
Ik ben zelf nog oriënterend voor een volgende auto, maar als je ziet hoe 'goed' de tuning etc werkt bij een BMW dan is de overstap naar een VW ondenkbaar.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm
Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm
Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: DSG software
Kijk! Thanks.Step-han schreef:Sinds ik met een BMW rijdt heb ik mijn tuning geregeld met OTS mappen. Voor de ecu MHD en voor de tcu xHP. Je kunt voor dat geld alles zelf regelen, enorm veel opties om bijv de automaat naar wens in te stellen. xHP is uit mn hoofd €300. Ik snap nooit waarom het tunen van een DSG zo duur moet zijn bij een tuner.
Bij JD geloof ik €350 voor de normale DSG tuning en dan per ''optie'' €150. Ze zijn niet goed.
Ik ben zelf nog oriënterend voor een volgende auto, maar als je ziet hoe 'goed' de tuning etc werkt bij een BMW dan is de overstap naar een VW ondenkbaar.
Ga eens neuzen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: DSG software
Klopt maar XHP is niet te vergelijken met DSG Tuning, zij hebben een gepatenteerde tune voor de ZF-bakken die geen enkele tuner kan namaken. Hun software is echt top notch.Step-han schreef: ↑31 jan 2022, 09:53 Sinds ik met een BMW rijdt heb ik mijn tuning geregeld met OTS mappen. Voor de ecu MHD en voor de tcu xHP. Je kunt voor dat geld alles zelf regelen, enorm veel opties om bijv de automaat naar wens in te stellen. xHP is uit mn hoofd €300. Ik snap nooit waarom het tunen van een DSG zo duur moet zijn bij een tuner.
Bij JD geloof ik €350 voor de normale DSG tuning en dan per ''optie'' €150. Ze zijn niet goed.
Ik ben zelf nog oriënterend voor een volgende auto, maar als je ziet hoe 'goed' de tuning etc werkt bij een BMW dan is de overstap naar een VW ondenkbaar.
Maar een DSG tune zal max 250/300 euro kosten, ooit eens nagedacht over hoeveel minder slijtage je bak lijdt na het aanpassen van de schakelmomenten? Het is niet gezond dat de DSG al op de 7de versnelling zit terwijl je net 50 rijdt(vindt je vliegwiel niet leuk om te brommen met zulke lage toeren)
Vergeet niet dat fabrikanten hun autos afstellen op het behalen van emissie-eisen en het krijgen op kenteken, niet voor een goede rijbelevenis!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten