rns510 firmware update 2760 -> ?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
kriszty
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2011, 19:02

rns510 firmware update 2760 -> ?

Bericht door kriszty »

ik heb een rns510 met firmware 2760, welke firmware kan ik gebruiken om te updaten ( en is dit handig ? )
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: rns510 firmware update 2760 -> ?

Bericht door Verlengsnoer »

Volgens mij dien je ook te weten welke HW versie jij bezit, ik heb begrepen dat dit op een sticker staat afgebeeld achter op het aparaat. Afhakelijk van je HW versie en je SW versie kun je zoeken wat de mogelijkheden zijn qua update.

Zie jij momenteel de snelheidslimiet op de wegen afgebeeld op je navigatie? Volgens mij wel. Ik draai zelf versie 2720 op een C aparaat.

Inmiddels is SW39xx uit, maar die is voor de D apparaten en heeft de nieuwe poi indeling, waarbij toevoeging van pois achteraf middels Sd kaart mogelijk is (voordeel).

Om te updaten naar SW39xx wordt je volledige HDD geformateerd en worden de partities opnieuw opgebouwd.
File System Changes

1xxx/2xxx firmware has a 20GB music and 10GB navigation partition.
3xxx firmware has a 15GB music, 7.5GB navigation and 7.5GB POI database partition.

POI Database

Requires a separate partition on the hard drive and new POI data v6 or greater.


Hoop dat je hier wat aan hebt

http://www.my-gti.com/category/in-car-e ... ertainment

Ik
kriszty
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2011, 19:02

Re: rns510 firmware update 2760 -> ?

Bericht door kriszty »

ik heb als hw versie H11
SW 2760
C versie

welke update heb ik dan nodig ?, en wat krijg ik dan meer

dank je
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: rns510 firmware update 2760 -> ?

Bericht door Verlengsnoer »

Je zou even antwoord van wehoo moeten afwachten.

In mijn belevenis kun je naar sw3xxx.
Voordeel: poi's via sd kaart toevoegen
Nadeel: tijdrovend, 5 gb minder ruimte voor muziek, alles wat je erop hebt staan is weg, opnieuw installeren van navigatie en muziek indien nodig terug plaatsen op hdd.

Dit is de reden waarom ik geen update ga uitvoeren, alles werkt naar behoren en dan maar niet poi's via sd toe kunnen voegen. Mocht je nou de optie erbij krijgen om van hdd naar sd te kopieeren, film van sd af kunnen spelen etc dan had ik het misschien eerder gedaan.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: rns510 firmware update 2760 -> ?

Bericht door wehoo »

kriszty schreef:ik heb als hw versie H11
SW 2760
C versie

welke update heb ik dan nodig ?, en wat krijg ik dan meer

dank je
Weet je zeker dat het een C-versie is? Stickers zeggen niets en zelfs de info in het hiddenmenu zegt niets. Stickers worden nagemaakt, SW en HW kan softwarematig worden veranderd. ;)
HW11 kan op een B apparaat duiden:
(onderstaand overzicht stond al op dit forum)

Afbeelding

SW 2760 is niet (officieel) door VW en Continental uitgebracht, maar een gemodificeerde update van de SW 2720. (vaak gedaan voor oudere apparaten). Voor de C apparaten is SW2720 als originele VW SWversie uitgebracht. Voor enkele voertuigen zelfs versie SW28xx vanuit Continental. (niet door VW zelf). Zie onderstaand

Afbeelding

Afbeelding

Of het zinvol is om te updaten naar een SW39xx versie, moet je zelf beoordelen. Het is echter niet aan te bevelen als je tevreden bent met je huidige performance van de RNS510. Je moet ook zeker weten dat het een C apparaat is.
Versie SW39xx is voor de D apparaten geschreven, die andere hardware hebben dan de C versie en zeker dan de B versie.
Je performance gaat ervan achteruit (kan trager worden). SW39xx heeft o.a. een andere poi indeling, waarbij achteraf toevoegen van pois mogelijk is. Er zijn ook complete versies in de "handel" waar de pois al in de dvd geïntegreerd zijn. Een andere uitbreiding van de SW39xx is de voice control. Een 2e mic is hiervoor nodig. Het is aan jou of deze optie het waard is om te gaan updaten, met eventueel nadelige gevolgen.

Afbeelding

De info van Verlengsnoer is zeer volledig en de door hem genoemde site geeft ook veel info.

Kortom: check eerst of de info die je hebt van je rns510 juist is.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: rns510 firmware update 2760 -> ?

Bericht door Timvgti »

Ook ik zie voor jou geen voordelen om vanaf fw2760 op jouw C versie (of stiekem toch B versie gezien je HW?).
Ikzelf heb ook fw2760 op een originele B versie.
Alles zit in fw2760 wat je nodig hebt!
Eventueel de V8 maps erop met flitspalen en alle andere poi's en je bent klaar!
Zo heb ik een Dvd samengesteld met V8 maps met flitspalen er al in en alle andere poi's. Even inladen in je rns510 en klaar.
Ik zie dus geen voordeel, enkel nadeel qua verder updaten.
Ook zie ik een stukje 'gevaar' als idd blijkt dat jouw versie niet helemaal 'origineel' is en dus intern anders blijkt te zijn dan op de sticker.
kriszty
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2011, 19:02

Re: rns510 firmware update 2760 -> ?

Bericht door kriszty »

ok,

bedankt voor de tips, lekker zo laten dus...

greets
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten