Zakkende bandenspanning

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Zakkende bandenspanning

Bericht door RobvR »

De voorbanden zijn in 3 weken tijd van 2,6 bar naar 2,1 bar gezakt. Volgens de monteur komt dat door de lichtmetalen velgen in combinatie met snel optrekken. De velg zou dan sneller willen dan de band en omdat de velg van lm is zou de band dan langs de wang lucht verliezen. Ik heb (nog) de standaard denver 17" onder mn auto. Op zich zou het natuurlijk kunnen, maar ik heb er nog nooit van gehoord. :?: Iemand die hier iets over weet?

Alvast bedankt.
Groet RobvR
Jeanmarc
Type auto: Golf V GTI

Re: Zakkende bandenspanning

Bericht door Jeanmarc »

Vreemd verhaal. Iedere GTI moet dat probleem dus hebben. Ik heb er geen last van. Misschien proberen om 3 weken rustig te rijden en kijken wat het resultaat is. Of de wielen voor en achter wisselen en kijken of het probleem blijft.
Lucht wat langs de velgrand verdwijnt kan het geval zijn maar de oorzaak zal ergens anders in moeten zitten. Misschien is er tijdens de montage niet voldoende was gebruikt voor de velgrand.
Laatst gewijzigd door Jeanmarc op 09 jun 2011, 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marcel
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Bericht door NICO! »

Nooit van gehoord en nog nooit last van gehad.
Groeten, Nico
wehoo

Bericht door wehoo »

En dat bij allebei de voorbanden gelijktijdig? Er zit natuurlijk wel wat in als je aan dragraces doet met je GTI, maar dat moet het wel extreem gaan. En uiteraard op een recht stuk, vlakke weg. En aangezien bij dagelijks normaal gebruik dit niet voor komt, klopt het verhaal niet. Zo gauw 1 wiel een ander omwenteling maakt (verschil in diameter) wordt dit door de ABS sensoren herkent en krijg je een 'wiellekkage- melding'. Je kunt niet zien welk wiel dit is, dat geeft je GTI namelijk niet weer. Maar het zal niet beide wielen tegelijk zijn.

Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
RobvR

Bericht door RobvR »

Hé Wehoo. Je kent mij weliswaar (wrs) niet maar op dit forum heb ik ergens gelezen dat ze jou al miste met name om je kennis. Goede zaak dat je er bent. Welkom hier.
Bedankt verder voor jullie reactie. Het blijkt dus iets onbekends te zijn. Ik zal de banden over 2 weken weer eens checken. Dan weten we meer. Ik heb namelijk de eerste keer niet op het metertje meegekeken... wel gezegd dat ik ze op 2.6 wilde hebben :!:
Groet RobvR
RobvR

Bericht door RobvR »

Volgens mij zijn de 2 wkn wel voorbij en vandaag eindelijk de bandenspanning gecontroleerd. Allevier de banden blijken geen millibar aan druk te hebben verloren. Conclusie: het probleem waar ik mee kwam en wat jullie niet herkende, is dus ook geen probleem. Het kan niet anders dan dat de bandenmonteur even niet goed heeft opgelet :(

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Dit onderwerp kan wat mij betreft op slot.
Groet RobvR
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Bericht door NICO! »

Mooi!
Groeten, Nico
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”