Iemand toevallig met 'n 170 pk audi gereden?
-
Iemand toevallig met 'n 170 pk audi gereden?
M'n ABT GTI VI is gejat..
Twijfel nu over een Audi met de nieuwe 170 pk TDI..
Ik begrijp dat ik aan PK's moet inleveren...
Maar valt zo'n Audi mee.. of is het echt behelpen..
Een ABT chip schijnt slechts 20 pk extra te leveren..
Koppel weet ik niet precies..
Maar ja die kost weer 1500,-
Loont dat??
Twijfel nu over een Audi met de nieuwe 170 pk TDI..
Ik begrijp dat ik aan PK's moet inleveren...
Maar valt zo'n Audi mee.. of is het echt behelpen..
Een ABT chip schijnt slechts 20 pk extra te leveren..
Koppel weet ik niet precies..
Maar ja die kost weer 1500,-
Loont dat??
Re: Iemand toevallig met 'n 170 pk audi gereden?
Ik heb gisteren in een Golf GTD gereden. Dus ook 170pk diesel, wel een fijne motor, maar absoluut geen GTI.
Persoonlijk zou ik meer pk`s willen en een diesel heeft natuurlijk een veel kleiner toerenbereik, dus wat meer schakelen.
Ook het geluid is wat behelpen.
Persoonlijk zou ik meer pk`s willen en een diesel heeft natuurlijk een veel kleiner toerenbereik, dus wat meer schakelen.
Ook het geluid is wat behelpen.
Eens.. maar met 1500 km per week..
Gaat 'n benzine echt niet meer..
Dan wordt het dus sowieso een chip erin..
Of heeft er iemand ervaring mee; dat dat weinig scheelt??
Gaat 'n benzine echt niet meer..
Dan wordt het dus sowieso een chip erin..
Of heeft er iemand ervaring mee; dat dat weinig scheelt??
Ten eerste: Wat vreselijk te horen dat je mk6 GTI gestolen is!
Welke omgeving? Mogelijk dat je hier nog het kenteken en foto's kwijt wil?
Gaat het je goed af qua verzekering?
Ik heb recent met een A4 met de nieuwe diesel gereden alleen één stapje lager, meen dat dat de 163pk was.
Qua chip zou ik sowieso niet gaan voor ABT maar voor een chip van JD. 170 naar 200pk, 350nm naar 420nm!
En juist van dat heerlijke dieselkoppel moet je het hebben.
Persoonlijk vindt ik de nieuwe vag diesels érg lekker rijden icm dsg6/dsg7/stronic automaten.
Vanwege mijn werk rij ik elke dag diverse vag modellen, (bijna) allemaal de nieuwe diesels, allemaal automaten, sommigen met de kleinere diesels als de 1.6, tot en met zwaarde en ook gechipte diesels.
Al deze wagens rij ik vaak op de 'max van hun kunnen' en heb ze onder werkelijk alle denkbeeldige omstandigheden kunnen testen.
Ik kan je vertellen dat ik de nieuwe diesels voor het dagelijks gebruik béter vindt dan de benzine 2.0tfsi's/tsi's.
Natuurlijk ben je op top en met erg lang doorhalen absoluut sneller, maar met dagelijks gebruik, stadsverkeer, steeds eventjes doortrekken, etc. rijden de diesels gewoon érg érg goed en is het voor velen moeilijk je los te rijden. Zeker als je een 170pk versie hebt welke je laat chippen door een vakkundig bedrijf als JD of ABT.
Als ik privé meer kilometers zou rijden, dan zou mijn volgende auto ook een nieuw type vag diesel worden.
Rij er alleen te weinig voor <15.000 per jaar.
Neemt niet weg dat ik mijn huidige Golf mk5 GTI met 2.0 tfsi, ABT chip (240pk) en DSG ook niet gewoon érg lekker vind rijden natuurlijk...
Welk type Audi denk je aan?
Lees in je andere topic (http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ?f=7&t=177), dat je een A4 te standaard 'lease' vindt, een A5 te lange levertijd heeft, etc.
Persoonlijk vindt ik de A4 avant in een dikke uitvoering éééérg fraai.
Je schrijft dat je een nieuw budget van 55.000 euro hebt, dit heb je van de verzekering gehad voor de mk6 GTI?!?!? Of betreft het een leaseauto?
In ieder geval erg veel succes en toch ook weer 'nieuw plezier' met je keuzes en uitzoeken.
Welke omgeving? Mogelijk dat je hier nog het kenteken en foto's kwijt wil?
Gaat het je goed af qua verzekering?
Ik heb recent met een A4 met de nieuwe diesel gereden alleen één stapje lager, meen dat dat de 163pk was.
Qua chip zou ik sowieso niet gaan voor ABT maar voor een chip van JD. 170 naar 200pk, 350nm naar 420nm!
En juist van dat heerlijke dieselkoppel moet je het hebben.
Persoonlijk vindt ik de nieuwe vag diesels érg lekker rijden icm dsg6/dsg7/stronic automaten.
Vanwege mijn werk rij ik elke dag diverse vag modellen, (bijna) allemaal de nieuwe diesels, allemaal automaten, sommigen met de kleinere diesels als de 1.6, tot en met zwaarde en ook gechipte diesels.
Al deze wagens rij ik vaak op de 'max van hun kunnen' en heb ze onder werkelijk alle denkbeeldige omstandigheden kunnen testen.
Ik kan je vertellen dat ik de nieuwe diesels voor het dagelijks gebruik béter vindt dan de benzine 2.0tfsi's/tsi's.
Natuurlijk ben je op top en met erg lang doorhalen absoluut sneller, maar met dagelijks gebruik, stadsverkeer, steeds eventjes doortrekken, etc. rijden de diesels gewoon érg érg goed en is het voor velen moeilijk je los te rijden. Zeker als je een 170pk versie hebt welke je laat chippen door een vakkundig bedrijf als JD of ABT.
Als ik privé meer kilometers zou rijden, dan zou mijn volgende auto ook een nieuw type vag diesel worden.
Rij er alleen te weinig voor <15.000 per jaar.
Neemt niet weg dat ik mijn huidige Golf mk5 GTI met 2.0 tfsi, ABT chip (240pk) en DSG ook niet gewoon érg lekker vind rijden natuurlijk...
Welk type Audi denk je aan?
Lees in je andere topic (http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ?f=7&t=177), dat je een A4 te standaard 'lease' vindt, een A5 te lange levertijd heeft, etc.
Persoonlijk vindt ik de A4 avant in een dikke uitvoering éééérg fraai.
Je schrijft dat je een nieuw budget van 55.000 euro hebt, dit heb je van de verzekering gehad voor de mk6 GTI?!?!? Of betreft het een leaseauto?
In ieder geval erg veel succes en toch ook weer 'nieuw plezier' met je keuzes en uitzoeken.
-
Yes, was een lease auto...
Helaas zat er erg veel eigen geld in..
Inmiddels heb ik een andere functie en dito budget.
IVM garantie moet het een ABT chip zijn..
Toch?? of is JD ook met behoud fabr. gar??
DE A4 3.0 v6 is wel te leasen, maar dan kan ik geen pro line, S Line en nog wat opties meer.
Dat gaat wel op de A6 of A5..
Vandaar toch mijn keuze voor de A5 of A6.. denk ik.. Twijfel alom..
De automaat van VW kost me teveel per maand.. Dat geef ik liever uit aan mijn andere auto..
Ervaar jij verschil mbt de 170 pk diesel in de A4, 5 of 6?
En is de chip de 1500 waard??
Helaas zat er erg veel eigen geld in..
Inmiddels heb ik een andere functie en dito budget.
IVM garantie moet het een ABT chip zijn..
Toch?? of is JD ook met behoud fabr. gar??
DE A4 3.0 v6 is wel te leasen, maar dan kan ik geen pro line, S Line en nog wat opties meer.
Dat gaat wel op de A6 of A5..
Vandaar toch mijn keuze voor de A5 of A6.. denk ik.. Twijfel alom..
De automaat van VW kost me teveel per maand.. Dat geef ik liever uit aan mijn andere auto..
Ervaar jij verschil mbt de 170 pk diesel in de A4, 5 of 6?
En is de chip de 1500 waard??
De chip is zeker de 1500 waard. Vooral koppeltoename erg goed voelbaar.
Informeer even hoe het bij JD zit met garantie. Want zijn chips zijn wel wat krachtiger dan abt. Zonder aanhangende nadelen.
De A6 is qua rijcomfort absoluut nog de meerdere van de A4. Rijdt merkbaar een klasse rijker.
De a5 kan ik niet over oordelen..
Informeer even hoe het bij JD zit met garantie. Want zijn chips zijn wel wat krachtiger dan abt. Zonder aanhangende nadelen.
De A6 is qua rijcomfort absoluut nog de meerdere van de A4. Rijdt merkbaar een klasse rijker.
De a5 kan ik niet over oordelen..
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
a5 is wel het mooiste model nu op de r8 na vind ik vooral zon s5 met wat 20 inch erop . Daar hoef je niks meer aan te doen voor de rest zon auto is gewoon af !!
Alsof 't allemaal niks kost...
Haha!
Haha!
-
haha..
Ik al blij met mijn budget..
En dan dit..
Ik al blij met mijn budget..
En dan dit..