Downloaden met Nieuwsgroepen

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door GolfL »

Nou sinds een paar dagen ben ik van torrents overgestapt naar Nieuwsgroepen. Puur om het te proberen.

Heb via de site binaries4all, handleidingen gevolgt. En zodoende uitgekomen op het programma SABnzbD. Werkt allemaal goed! Downloaden gaat ook goed.

Maar mij gaat het meer over het vinden van NZB's. Er zijn veel NZB search sites (Yabsearch, nzbinfo enz enz). Bij torrents was het zo, je zocht een torrent (private trackers, piratebay) en je controleerde even via de comments of het bestand wel compleet is, geen virussen bevat, juiste informatie bevat.

Maar nu kan dit bij NZB's niet begrijp ik ? Ik heb al 3 dingen gedownload (films/games +- van 8gb). Nu zijn geen van alle 3 goed.... dan is de film weer in het duits ipv engels, spel is niet compleet..., en de andere DOET het gewoon niet...

Waar moet ik nou NZB's vandaan halen? Hoe controleer ik ze nou?

Iemand hulp?

Gr,
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door HC1973 »

Handige site om mee te beginnen is http://ftdworld.net/. Hier kun je vinden wat gespot/-post is en meteen een NZB aanmaken. De NZB kun je verwerken via je newsreader.

Eenmaal aan binaries gewend, wil je nooit meer anders 8-) .

Grt.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door Verlengsnoer »

Hi GolfL.

Ik doe niets anders. Heb ook nooit met torrents gewerkt. Wat ik je aanraad is bijvoorbeeld nzbindex.com. Zoals je zegt weet je hier niet of er ondertitels bijzitten etc.

Wat ik dan ook doe ik het zoeken via http://www.spotplanet.org/ . Ik heb een abo bij eweka voor dacht 7,50 per maand en mijn nzb's haal ik voornamelijk op via spotplanet. Voordeel is dat je voor spotplanet niets hoeft te installeren. Het werkt online en je kunt dan ook makkelijk zoeken. Het doet denken aan spotnet (weet niet of je dat kent). Heb mij wel 1 keer moeten registreren (denk ik).

Ik zou niet anders willen. Eweka heeft ook een retentie van dacht +-300 dagen dus dat zit wel goed.
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door GolfL »

Bedankt mannen! Heb ik wat aan!

Dit lijkt er inderdaad meer op. Met de comments kom je in ieder geval al een stuk verder!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door wehoo »

GolfL schreef:Nou sinds een paar dagen ben ik van torrents overgestapt naar Nieuwsgroepen. Puur om het te proberen.

Heb via de site binaries4all, handleidingen gevolgt. En zodoende uitgekomen op het programma SABnzbD. Werkt allemaal goed! Downloaden gaat ook goed.

Maar mij gaat het meer over het vinden van NZB's. Er zijn veel NZB search sites (Yabsearch, nzbinfo enz enz). Bij torrents was het zo, je zocht een torrent (private trackers, piratebay) en je controleerde even via de comments of het bestand wel compleet is, geen virussen bevat, juiste informatie bevat.

Maar nu kan dit bij NZB's niet begrijp ik ? Ik heb al 3 dingen gedownload (films/games +- van 8gb). Nu zijn geen van alle 3 goed.... dan is de film weer in het duits ipv engels, spel is niet compleet..., en de andere DOET het gewoon niet...

Waar moet ik nou NZB's vandaan halen? Hoe controleer ik ze nou?

Iemand hulp?

Gr,
Ga met een payserver werken (bijv. Eweka). Providers "knijpen" de snelheid bewust op binaries. Retentietijd (=vrij vertaald, beschikbaarheid van gegevens) is erg kort. Dit alles om het downloaden van grote bestanden tegen te gaan.
Een payserver benut de volledige snelheid van je internetverbinding en heeft (bij de goede) toegang tot alle usenetgroepen. Providers geven niet alle usenetgroepen door, maar selecteren daarin.

Eweka heeft nu de mogelijkheid tot een zeer snelle (tevens afhankelijk van je eigen provider) gegevensdownload. Hun retentietijd is momenteel 1194 dagen.

Of een "post" op usenet compleet is of niet, hangt van de "poster" af. Misschien ten overvloede maar ter controle van je download (en posters upload) gegevens worden parfiles (quickpar) mee gepost ter reparatie.

De complete uitleg van al deze zaken staat ook op binaries4all.
http://www.binaries4all.nl/

Een goede "leecher" voor het snel binnenhalen is ook belangrijk. Kijk maar eens naar newsleecher. Registratie vereist, maar het geeft zeer veel voordelen. En je hebt dan tevens een search-gedeelte erbij.
link: http://www.newsleecher.com/

Ook al eens gekeken op binsearch.
link: http://binsearch.net/
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door GolfL »

Bedankt wehoo voor de info!

Eweka zal ik onthouden. Denk dat het nu weinig nut heeft. Momenteel twijfelen we of we niet van provider moeten switchen. Downloadsnelheid is zo laag nu... al tig monteurs geweest, controles, nieuwe modems. Word het nu onderhand wel zat. Momenteel heb ik nu een max downloadsnelheid van 1mb/s.

Dit met een KPN internetplusbellen, we hadden eerst Extra (50 geclaimed), maar we haalde max 14mb. Dus op aanraade, gedowngrade naar extra(omdat we onze volle verbinding toch niet konden halen). "Nee meneer uw snelheid zal niet zakken", ik hoor het ze nog zeggen. En nu heb ik dus 8mb...

Spuugzat ben ik het!, stappen over naar ziggo alles in 1. (plus van 40mb de extra van 120mb zullen we toch niet halen.. geen glasvezel)
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door wehoo »

GolfL schreef:Bedankt wehoo voor de info!

Eweka zal ik onthouden. Denk dat het nu weinig nut heeft. Momenteel twijfelen we of we niet van provider moeten switchen. Downloadsnelheid is zo laag nu... al tig monteurs geweest, controles, nieuwe modems. Word het nu onderhand wel zat. Momenteel heb ik nu een max downloadsnelheid van 1mb/s.

Dit met een KPN internetplusbellen, we hadden eerst Extra (50 geclaimed), maar we haalde max 14mb. Dus op aanraade, gedowngrade naar extra(omdat we onze volle verbinding toch niet konden halen). "Nee meneer uw snelheid zal niet zakken", ik hoor het ze nog zeggen. En nu heb ik dus 8mb...

Spuugzat ben ik het!, stappen over naar ziggo alles in 1. (plus van 40mb de extra van 120mb zullen we toch niet halen.. geen glasvezel)
Zonder glasvezel kun je ook bij Ziggo 120mb halen. Behalve de Ziggolijn vergt dit ook aanpassing in je "huisnetwerk"; router, evt. switches, bekabeling. Maar 100Mb is dan geen enkel probleem. Ik zat hier ooit met hetzelfde probleem, dat KPN (ADSL) niet meer dan 8Mb kon leveren terwijl ze destijds met 20Mb adverteerden. (20Mb was alleen in de nabijheid van hun centrale mogelijk). Inmiddels al geruime tijd bij Ziggo (alles in één) en dat bevalt uitstekend.
Info bijv. ziggo gebruikers groep: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door Floppie »

Torrents zijn al een tijdje "uit"...

Op dit moment is spotnet http://www.snelrennen.nl/spotnet/ mijns inziens het makkelijkst als je niet te moeilijk wilt doen en toch vrijwel alles uit de nieuwsgroepen wilt kunnen downloaden.
Geen gedoe (zelf) meer met parren, unrarren enz. (Dit gaat allemaal vanzelf op de achtergrond)
SabNZBD of andere programma's als Grabit heb je daarom ook niet meer nodig en samen met bv. een Eweka-account ben je helemaal klaar.
Met name de reacties van overige (NL) gebruikers bij de diverse posts of spots zijn handig om te weten te komen of e.e.a. wellicht een (bekend) virus bevat of wat de ervaringen zijn.

Tip: Hou het gewoon bij muziek en films...
Laatst gewijzigd door Floppie op 04 jan 2012, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik gebuik al 2 jaar Nzb's

Ik gebruik spotnet & download het met SabNzb
Werkt super!
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door Jeffreyvdt »

Ik had eerst FTD maar dat kon toen niet meer en nu gebruik ik spotnet en wil niks meer anders echt super.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door wehoo »

Jeffreyvdt schreef:Ik had eerst FTD maar dat kon toen niet meer en nu gebruik ik spotnet en wil niks meer anders echt super.
Toch handig om ook verder te kijken.. de wereld is veel groter. ;) 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door Edition30 »

Leuke info heren. Was al eens van plan om eens hierin te duiken.

Gaan we proberen, als ik er niet uitkom weet ik waar ik moet wezen: hier!
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door staffpride »

Sinds FTD er uit ging gebruik(te) ik spotnet en ftd world, mijn voorkeur gaat toch naar ftd world uit is webbased, dus je hoeft nooit te updaten.
icm eweka en altbinz (al jaren, is freeware) nooit problemen.
Retentie bij eweka is inmiddels al 1232 dagen :mrgreen:
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Downloaden met Nieuwsgroepen

Bericht door Renekesgti »

Ik zou gewoon SPOTNET installeren! Is super simpel en makkelijk. Wederom met reacties van andere gebruikers zodat je kunt zien of hetgeen je download prima is. Geen virus zooi oid.

GR Rene
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten