Handbak of DSG.
Re: Handbak of DSG GTI.
Handbak.
Rijd niet veel file vandaar.
Rijd niet veel file vandaar.
- Jeffreyvdt
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09
Re: Handbak of DSG GTI.
Golf 5 GTI ED30 DSG.
Waarom?, vind het erg sportief om te kunnen flipperen!
Waarom?, vind het erg sportief om te kunnen flipperen!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Re: Handbak of DSG GTI.
Handbak (natuurlijk)
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Re: Handbak of DSG GTI.
dsg zonder twijfelen echt wel zalig mensen doen schrikken met die ploffen (best niet helemaal plank duwen en rond de 4-5000 schakelen )
Re: Handbak of DSG GTI.
Proef gereden in een golf met dsg waar vrouwlief bij was ja dan heb ik niks meer te vertellen.
Dus GOLF 6 GTI met DSG maar wil het hierna ook weer bevalt super.
Moet wel zeggen gebruik in de stad ook wel eens gewoon de pook.
Groetjes Bart
Dus GOLF 6 GTI met DSG maar wil het hierna ook weer bevalt super.
Moet wel zeggen gebruik in de stad ook wel eens gewoon de pook.
Groetjes Bart
- Jeffreyvdt
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09
Re: Handbak of DSG GTI.
Waardoor wordt die plof eienlijk veroorzaakt? (wel een mooi geluid ja )TRGTI schreef:dsg zonder twijfelen echt wel zalig mensen doen schrikken met die ploffen (best niet helemaal plank duwen en rond de 4-5000 schakelen )
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
- BlackMagic
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 14:24
Re: Handbak of DSG GTI.
Handbak. Trouwens niet zozeer omdat het goedkoper is maar omdat ik het gevoel in de koppeling en de pook eenvoudigweg niet wil missen
Golf GTI mk VI 3d Tornadorood 18" Detroit met winterbandjes powered by Croky - Executive pakket - Advance pakket - Winterpakket - Dynaudio - Schuifdak - Getinte achterruiten - Inmiddels ZENEC ZE-NC2011D i.p.v. RNS510 met dank aan de marktplaatsmafia
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: Handbak of DSG GTI.
DSG
In handbak wel meer controle over toeren, wat fijner rijd.
Maar zat erop en rij veel file, ben er toch best happy mee
Moet launch control nog een keer testen, maar dat doe ik wel na het chippen ...
Filmpjes op youtube Golf R launchcontrol zijn cool !
In handbak wel meer controle over toeren, wat fijner rijd.
Maar zat erop en rij veel file, ben er toch best happy mee
Moet launch control nog een keer testen, maar dat doe ik wel na het chippen ...
Filmpjes op youtube Golf R launchcontrol zijn cool !
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Handbak of DSG GTI.
Toch ook hier heb ik een eigen mening.. Want Dsg is wel iets minder controle.
Maar er zit wel degelijk een wereld van verschil in wat voor stand je eind hoor.
Want gewoon in d krijg je inderdaad bij relaxt rijden wat vertraging als je ineens denkt
En nu ff wat gas bij. (komt ook omdat je meestal al met 60km/u in zijn 6 zit)
In de s stand heb je dat al een heel stuk minder maar vind ik persoonlijk weer niet heel lekker rijden.
Beetje te zenuwachtig naar mijn wens zeker op wat drukkere wegen.
Maar gaat je in manuel stand, of je neemt de d of s stand over met de flippers.
Krijg je een heel stuk meer controlle over de auto.
Dat is vooral lekker als je inderdaad een rotonde pakt.
Want je schakeld ff 2 verzetten terug en houd dan een trekkende motor
Bij een beetje gas.. En rijd in mijn ogen dan een stuk lekkerder de rotonde.
Dis voor de mensen met Dsg probeer is wat meer zelf te flipperen bij rotondes
Of als je hem wat vind bokken bij stads verkeer.
Maar er zit wel degelijk een wereld van verschil in wat voor stand je eind hoor.
Want gewoon in d krijg je inderdaad bij relaxt rijden wat vertraging als je ineens denkt
En nu ff wat gas bij. (komt ook omdat je meestal al met 60km/u in zijn 6 zit)
In de s stand heb je dat al een heel stuk minder maar vind ik persoonlijk weer niet heel lekker rijden.
Beetje te zenuwachtig naar mijn wens zeker op wat drukkere wegen.
Maar gaat je in manuel stand, of je neemt de d of s stand over met de flippers.
Krijg je een heel stuk meer controlle over de auto.
Dat is vooral lekker als je inderdaad een rotonde pakt.
Want je schakeld ff 2 verzetten terug en houd dan een trekkende motor
Bij een beetje gas.. En rijd in mijn ogen dan een stuk lekkerder de rotonde.
Dis voor de mensen met Dsg probeer is wat meer zelf te flipperen bij rotondes
Of als je hem wat vind bokken bij stads verkeer.
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Handbak of DSG GTI.
handmatig geschakelde versnellingsbak nee vind dsg of wat voor automaat dan ook maar saai en meer iets voor oude mensen .. Was vroeger ook zo iedereen met die saaie scooters en verwijfde cittas en spul , en ik had een Honda MTX Heb altijd al graag geschakeld kun je wel zeggen . Maar dat is een kwestie van smaak en gevoel enz .. Ik vind een gti is het mooiste in 3 deurs en hand geschakeld .
Re: Handbak of DSG GTI.
Ik had een handbak, maar ben overgestapt op een DSG. Het grote voordeel van DSG is toch wel het enorm snelle schakelen en het tussengas bij zelf flipperen tijdens terugschakelen en het enorme relaxte rijden in zijn D. Nadelen zijn toch wel het af en toe te snel op of terugschakelen van de bak en dat dus de bak net niet doet wat jij zou willen. Vaak ga ik toch al snel op zelf flipperen over.
Toch vind ik persoonlijk dat je met een handbak meer controle over je auto blijft houden. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik bij mijn volgende auto zou kiezen (heb deze net, dus zal niet snel een volgende komen).
Toch vind ik persoonlijk dat je met een handbak meer controle over je auto blijft houden. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik bij mijn volgende auto zou kiezen (heb deze net, dus zal niet snel een volgende komen).
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Re: Handbak of DSG GTI.
Nee toch.....Chris5gti schreef:....nee vind dsg of wat voor automaat dan ook maar saai en meer iets voor oude mensen .. .
Mijn volgende is een DSG, maar het mag zeker ook een PDK zijn.
Gr. Wehoo.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Handbak of DSG GTI.
zelf mom ik op mijn werk heel vaak exotische auto's tegen en geloof me bijna alles is automaat met flippers...
Maar dat automaat voor oude mensen is is al lang niet meer.
Dat stamt uit de tijd dat je ook een heel stuk trager was bij een automaat.
En dat is tegenwoordig andersom.
Maar dat automaat voor oude mensen is is al lang niet meer.
Dat stamt uit de tijd dat je ook een heel stuk trager was bij een automaat.
En dat is tegenwoordig andersom.
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Handbak of DSG GTI.
Even offtopic @Wehoo. De roadster is nog beter, althans in mijn ogen! Ze hebben het ook duidelijk over de perfect schakelende bak van de mercedes. Helaas is die enkele gerobotiseerde koppeling van de R8 niet zo prettig. Dit hoor je vaker overigens. Vanaf 2:28.
http://www.abhd.nl/video/audi-r8-v10-sp ... -roadster/
Gr. René
http://www.abhd.nl/video/audi-r8-v10-sp ... -roadster/
Gr. René
Re: Handbak of DSG GTI.
(Offtopic antwoorden)Renekesgti schreef:Even offtopic @Wehoo. De roadster is nog beter, althans in mijn ogen! Ze hebben het ook duidelijk over de perfect schakelende bak van de mercedes. Helaas is die enkele gerobotiseerde koppeling van de R8 niet zo prettig. Dit hoor je vaker overigens. Vanaf 2:28.
http://www.abhd.nl/video/audi-r8-v10-sp ... -roadster/
Gr. René
Als ik naar deze "test" (als het al een test is) kijk, vind ik dat er zeer slechte "not-auto"-vergelijkingen worden gemaakt. De plaatjes zijn altijd leuk om te zien: rijdende bolides, maar de gesproken inhoud is m.i. zeer slecht en gaat nergens over.
Audi R-tronic:
R tronic is an automatically controlled manual gearbox with an especially developed joystick. R tronic combines the excellent fuel economy of a conventional manual gearbox with the comfort of automated gearshifts. The advantage: total freedom in gear selection with outstanding efficiency.
Into gear and off. Changing gear with the R tronic automatically controlled manual gearbox is a pure delight. Die R tronic can be operated with an especially developed joystick positioned on the centre console using shift-by-wire technology or with the gearshift paddles on the steering wheel – quickly and easily with a minimum loss of power flow. Switching to sport mode shortens the shift times even further for a real motor sport feel. The R tronic also combines two convincing arguments: low fuel consumption and a racing-style gearshift feel.
The technology behind it: the gearing of the mechanical 6-speed manual gearbox with dry double-plate clutch is matched exactly to the engine and driving performance of the Audi R8. The driven wheels thus receive the maximum drive torque of up to 430 Nm across virtually the entire gearshift and engine speed range.
Moreover, the gearbox in the Audi R8 is notable for its compact design and the resulting low weight. To this end, an electrohydraulic shifting unit replaces the mechanical control unit of the basic gearbox. Signals are transmitted "by wire". That means the gear changes are performed precisely by an electronic signal. This substantially reduces shifting time.
R-tronic impressions:
Thought I would give my impressions of Rtronic after two weeks of fairly light driving - mainly urban areas, city centre, motorways - no country rods, track or performance stuff. Sorry in advance if this is a bit rambling.
I previously had a Maserati 4200 with Cambiocorsa which is a previous generation of the same type of automated manual as Rtronic. I fully expected Rtronic to be better than the Cambiocorsa but still a little rough, especially given the almost entirely negative press that Rtronic has had. I also was very unsure of the steering wheel mounted paddles compared to the non-movable paddles as found in F1/Cambiocorsa/E-gear. I though they would not be too good in use as it is hard to use them accurately as the wheel rotates - you cannot figure out which is up or down. I also did not think I would like the shift stick as I had never felt comfortable changing gears this way on my SLK55 AMG, preferring the wheel mounted buttons. However I had liked the sequential manual way of doing things and felt that the positives would outweigh the negatives, and had always promised myself that if a sequential manual option was available for the R8 I would opt for it. However I was still extremely nervous about the whole thing especially given the negative press comment, and at one point changed my order to a manual for a period of a few hours before keeping my cool and reverting to Rtronic. Key to the change back was a phone call from the dealer who was just back from a training course in Germany to say that he thought that Rtronic was excellent and easier to drive than the manual. I was also put off the manual as I worried that the constant metallic clicking of the gate would drive me crazy - although I accept that many drivers love the clicking sound as you shift.
Well.....I am glad to say I was wrong to be apprehensive on almost all counts. Rtronic is excellent, it is smooth and precise in almost all situations excepting some occasional shifts from 1->2 where a little feather on the accelerator pedal will generally smooth things out. Very slow driving in Multi-storeys is strange as you tend to be stuck in first, so it is a bit noisy. There is no clunking and no lumpiness as the gears shift up. Downshifts are completely seamless. It is important to remember to let the computer work out the correct gear as you slow down rapidly as if you make a request to drop gear just as the gearbox is downshifting you can end up with an unwanted drop of an extra gear. Strangely I find using the gear stick completely natural and preferable to the paddles, although for spirited driving and track work I think the paddles will be better. One thing to watch for is the automatic shift to neutral if you are sitting at lights, I have been caught out a couple of times trying to move off in neutral - embarrasing One of the reasons I went for Rtronic over manual was that I am not that great a driver and Rtronic really flatters my driving with perfect up and down shifts - considerably better than I could achieve in a manual. There is the very occasional slight lag in shift which you would not have with a manual but this is so rare that it is of no real importance. My initial impressions of sport mode is also positive, fast with no clunking. Automatic is still not that good but acceptable for drivers who are only driving temporarily (e.g partners etc). If you intend to drive in Automatic mode most of the time you have bought the wrong car - it is not, I repeat not, an Automatic.
In short for those who have ordered Rtronic - fear not - you are going to love it. If you have never used this type of gearbox before, you need a week or two to feel truly comfortable as there is a little pradigm shift from the manual altough not too much now since the gear stick shift works so well.
I do not know what those press guys were on when they wrote the negative reviews as their impressions don't seem to match my reality.
The Audi R8 Coupé and Spyder -- brochure:
(tijdelijke) link: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/r8.pdf
Gr. Wehoo.
- BlackMagic
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 03 jan 2012, 14:24
Re: Handbak of DSG GTI.
Ik mis gewoon het gevoel. Ik geloof best dat een DSG van 0-100 0,2s sneller is dan ik met 't handje. Maar het voelt gewoon minder actief en je hebt geen spel meer met de koppeling. In de file is het natuurlijk wel fijn en in Duitsland op de snelweg flipperen beviel me ook altijd wel met de A4 tiptronic.
Golf GTI mk VI 3d Tornadorood 18" Detroit met winterbandjes powered by Croky - Executive pakket - Advance pakket - Winterpakket - Dynaudio - Schuifdak - Getinte achterruiten - Inmiddels ZENEC ZE-NC2011D i.p.v. RNS510 met dank aan de marktplaatsmafia
Re: Handbak of DSG GTI.
paultje63 gti 5 dsg
Re: Handbak of DSG GTI.
Dsg
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Re: Handbak of DSG GTI.
ik heb een handbak top!
laat ik hem lekker in zijn 2 afzakken tot 1000rp/m en dan gas eerst gebeurd er niets en dan voel je het koppel erin komen lekker gevoel
gaat je met een DSG niet lukken;)
laat ik hem lekker in zijn 2 afzakken tot 1000rp/m en dan gas eerst gebeurd er niets en dan voel je het koppel erin komen lekker gevoel
gaat je met een DSG niet lukken;)
Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast