Uitlaatsound
- sitechris
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Uitlaatsound
He grappig, dat is mijn filmpje
. Vooral vanaf 0:21 hoor je goed hoe hij klinkt. IRL wel een stuk luider als je buiten staat.

Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- Glenne
- Type auto: Golf VI GTI
als je je luidsprekers iets luider zet, scheelt het ook
zou het ook graag doen, maar dan met een buis in de demper.
heb al verschillende filmpjes bekeken, maar blijft toch benieuwd hoe het in het echt klinkt

zou het ook graag doen, maar dan met een buis in de demper.
heb al verschillende filmpjes bekeken, maar blijft toch benieuwd hoe het in het echt klinkt
Golf VI GTI
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Dan moet je een keer naar een Meeting komen 

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Glenne
heb nog eentje gevonden van dezelfde wagen op pagina 1.
hier klinkt het wel iets te luid naar mijn mening, of ligt dat meer aan de plaatsing van zijn camera?
hier klinkt het wel iets te luid naar mijn mening, of ligt dat meer aan de plaatsing van zijn camera?
Golf VI GTI
- Glenne
zal ik misschien wel eens doen, maar ik kom uit het westen van belgië dus niet bij de deurtonnie024 schreef:Dan moet je een keer naar een Meeting komen

Golf VI GTI
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Dan moet de meeting Gewoon een beetje in die buurt zijn haha en een 2 uurtjes rijden is niet erg hoor een auto is om mee te rijden 

Groetjes Tonnie
- Glenne
haha idd, maar ik ga ook geen 400km rijden voor een meetingtonnie024 schreef:Dan moet de meeting Gewoon een beetje in die buurt zijn haha en een 2 uurtjes rijden is niet erg hoor een auto is om mee te rijden

Golf VI GTI
- Verlengsnoer
Ik ga zaterdag naar JM voor de klep, ben benieuwd en heb er nog geen echt lekker gevoel bij.. Dit omdat ik t haat om iets te doen en dan achteraf te denken tja, had ik maar niet gedaan... Of Pfaff paar Meijer stukgegooid voor niets! Maar aan de andere kant, als ik wel t geluid heb waar ik naar opzoek ben dan is t elke cent waard geweest en is t cheap...
T wordt een wilde gok, we zullen t zien...
T wordt een wilde gok, we zullen t zien...
Ben inderdaad ook benieuwd hoe het geluid word. Ik heb een Milltek NON-resonated, heb er nog geen seconde spijt van gehad!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Verlengsnoer
Non res slaat bij mij weten de middendemper als ware over...
Als ik mij niet vergis past t niet om de bypass voor de middendemper te plaatsen en hem door te zetten naar de einddemper. Kan wel hem ervoor plaatsen en dan de uitlaatgassen laten voor wat ze zijn. Of erna en de einddemper laten voor wat wat het is... Lastig... Mee gaan t zien, over de tel kon JM me ook niet zeggen wat t best klinkt...
Als ik mij niet vergis past t niet om de bypass voor de middendemper te plaatsen en hem door te zetten naar de einddemper. Kan wel hem ervoor plaatsen en dan de uitlaatgassen laten voor wat ze zijn. Of erna en de einddemper laten voor wat wat het is... Lastig... Mee gaan t zien, over de tel kon JM me ook niet zeggen wat t best klinkt...
Klopt, non-res is zonder middendemper, dus alleen einddemper.
Denk dat het ook niet past voor de middendemper, misschien als je je middendemper vervang door een dunnere(simons freeflow?) dat het er enigzins nog naastpast.
Denk dat het verschil tussen alleen middendemper, of alleen eindemper niet veel verschil maakt. Ten slotte blijf je in beide gevallen maar 1 demper over houden (duhh
)
Persoonlijk denk ik dat als je je klep VOOR alle demper zet dat het TE luid word. Beetje dit :
Misschien is dit WEL wat jij zoekt?
Denk dat het ook niet past voor de middendemper, misschien als je je middendemper vervang door een dunnere(simons freeflow?) dat het er enigzins nog naastpast.
Denk dat het verschil tussen alleen middendemper, of alleen eindemper niet veel verschil maakt. Ten slotte blijf je in beide gevallen maar 1 demper over houden (duhh

Persoonlijk denk ik dat als je je klep VOOR alle demper zet dat het TE luid word. Beetje dit :
Misschien is dit WEL wat jij zoekt?
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Wat een verschrikkelijk geluid van dat filmpje hierboven. Lijkt wel of de complete uitlaat erbij hangt. Ik vind dit in ieder geval niet mooi.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
-
- Type auto: Gti v 30edition
Optie 3 bij jelmer een maatje kleiner tussen demper.. En dan kan optie 1 wel res en non res.Verlengsnoer schreef:Non res slaat bij mij weten de middendemper als ware over...
Alleen volgens mij is de standaard eind demper ook wel erg braaf..
Zelfs als je de midden demper delete..
Zou dan zelf eerder gaan om na je tussen demper een klep in te bouwen..
Als ik er zelf voor ga wil ik heb na me midden demper en dan na me eind demper me sierstukken weer in..
Rij zelf vrij grote maat open dempers.. En de uitlaat gassen zullen bij mij denk ik dan ook verdeeld worden tussen de klep en de demper..
Dit omdat de demper nauwelijks weerstand bieden.
- Verlengsnoer
Vandaag bij JMTuning geweest voor het plaatsen van een elektronische bypass klep op het uitlaat systeem.
Laat ik aftrappen met wat foto's.

De klep

Oeps, nieuwe bestellen (rubbers bij de DownPipe) + PowerFlex motor steunen

Passen, meten en gaan!!!

Het gat op de plek waar de klep komt!

Mooi achter de middendendemper in de bocht naar de einddemper

Het zooitje op de grond met de flens erop gelast

De klep gemonteerd, stuk RVS voor de uitlaatgassen richting de grond (zwart gespoten), als je goed kijkt zie je de klep openstaan

De schakelaar aangebracht

Ik kan niet anders zeggen dat de klep elke cent waard is geweest. Ik heb erna wat rond gereden en wat gespeeld met de standen van de klep. Doormiddel van de schakelaar is de klep van dicht naar open te bedienen in een seconde of 5. Vol enthousiasme en met een grijs weggereden vanuit Dirkshorn. Wat meteen opviel en hoorbaar was, met de klep volledig geopend was de resonatie, de bijrijders stoel leek wel los te trillen.. Verder dreun je onder de 2.000 toeren je trommelvliezen aan gort in deze stand. Als je een keer gek wilt doen kan dit natuurlijk. Uiteindelijk lijkt nu de juiste stand de klep dicht te hebben en deze 2 seconde te openen. Geen resonatie binnen in de wagen en veel meer sound als voorheen. Door het even spelen met stand van de klep ben ik met pijn in de oren thuis gekomen. Niet van het lawaai maar van de "rare" druk die op mijn oren heeft gestaan tijdens het naar huis rijden. Ik weet niet of jij er ook nog last van hebt MackDennis?
Een geslaagde dag met als resultaat een glimlach groter dan mij zelf! JM bedankt!
Laat ik aftrappen met wat foto's.

De klep

Oeps, nieuwe bestellen (rubbers bij de DownPipe) + PowerFlex motor steunen

Passen, meten en gaan!!!

Het gat op de plek waar de klep komt!

Mooi achter de middendendemper in de bocht naar de einddemper

Het zooitje op de grond met de flens erop gelast

De klep gemonteerd, stuk RVS voor de uitlaatgassen richting de grond (zwart gespoten), als je goed kijkt zie je de klep openstaan

De schakelaar aangebracht

Ik kan niet anders zeggen dat de klep elke cent waard is geweest. Ik heb erna wat rond gereden en wat gespeeld met de standen van de klep. Doormiddel van de schakelaar is de klep van dicht naar open te bedienen in een seconde of 5. Vol enthousiasme en met een grijs weggereden vanuit Dirkshorn. Wat meteen opviel en hoorbaar was, met de klep volledig geopend was de resonatie, de bijrijders stoel leek wel los te trillen.. Verder dreun je onder de 2.000 toeren je trommelvliezen aan gort in deze stand. Als je een keer gek wilt doen kan dit natuurlijk. Uiteindelijk lijkt nu de juiste stand de klep dicht te hebben en deze 2 seconde te openen. Geen resonatie binnen in de wagen en veel meer sound als voorheen. Door het even spelen met stand van de klep ben ik met pijn in de oren thuis gekomen. Niet van het lawaai maar van de "rare" druk die op mijn oren heeft gestaan tijdens het naar huis rijden. Ik weet niet of jij er ook nog last van hebt MackDennis?

Een geslaagde dag met als resultaat een glimlach groter dan mij zelf! JM bedankt!
Laatst gewijzigd door Verlengsnoer op 14 jan 2012, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziet er TOP uit zo zeg !!! Ruimte valt inderdaad heel erg mee zo te zien!
Ben wel benieuwd naar een filmpje van helemaal open, en de " juiste stand" !!
Ben wel benieuwd naar een filmpje van helemaal open, en de " juiste stand" !!
-
Haha mooi verslag! En geheel naar waarheid in mijn ogen.
Klep open zwaar en laag geluid.. Leuk voor ff, want je resoneert de auto uit letterlijk;)
Klep half open mix van laag en hoog... In mijn ogen de mooiste stand.
Maar inderdaad nog steeds een beetje doof gevoel in me oren:)
Maar goed je kan je klep nog altijd ff dichter zetten.
Was een leuke dag!!!
Klep open zwaar en laag geluid.. Leuk voor ff, want je resoneert de auto uit letterlijk;)
Klep half open mix van laag en hoog... In mijn ogen de mooiste stand.
Maar inderdaad nog steeds een beetje doof gevoel in me oren:)
Maar goed je kan je klep nog altijd ff dichter zetten.
Was een leuke dag!!!
-
Hee Danial doe ff die filmpjes uploaden van het geluid!
Denk dat de mede formleden wel nieuwsgierig zijn.
- Verlengsnoer
Ik heb dit niet gedaan omdat geluid niet goed uit de verf komt en doet geen recht aan het werkelijke geluid. Anders binnen kort samen wat filmpjes makenMackdennis schreef:Hee Verlengsnoerdoe ff die filmpjes uploaden van het geluid!

@ mackdennis was het maar al zover. ik heb de auto nog niet hoop dat hier snel verandering in komt. ik ben aan het kijken vast wat het allemaal gaat kosten.
en hoe het geluid is. zal jou advies gebruiken bij mijn keuze. bedankt hiervoor.
en hoe het geluid is. zal jou advies gebruiken bij mijn keuze. bedankt hiervoor.
Fraai spul verlengsnoer
ik ben benieuwd naar een filmpje 

- sitechris
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Hier een filmpje van mijn non-resonated milltek.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)