Dan wil ik weer alle delen mee spuiten, dan wil ik weer xenon koplampen, dan wil ik weer een ander uitlaatsysteem, etc.
Helaas kan/wil ik financieel gezien niet alles doen.
Een paar zaken wil ik echter sowieso zsm gaan doen, daar die zaken naar mijn idee toch het beste zorgen voor 'betere looks' en/of gewoon 'nodig' zijn.
Dit zijn:
- Beter alarmsysteem met gps tracking-> Check, reeds uitgevoerd
- Bearlock op DSG bak -> Check, reeds uitgevoerd
- Spoorverbreders achter -> Check, reeds van Chris gehad, alleen nog monteren
- RNS510 -> Check, reeds uitgevoerd
- Automatische hatchpop -> Check, reeds uitvoerd
- Alle zwartplastic delen in kleur mee laten spuiten. Reeds afspraak bij goede spuiter voor 600,- all-in. Dit ga ik alleen van de zomer pas doen.
- Groot mfa scherm en bluetooth carkit. Hiermee ben ik bezig, zie topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =21&t=1106
- Winterbanden en velgen. Hiermee ben ik bezig, zie topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =35&t=1468
- R32 getinte achterlichten. Hiermee ben ik bezig, zie topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =30&t=1457
- Verlaging met schroefset. Hier gaat dit topic dus over!
Een verlaging is in mijn ogen toch hetgeen wat de Golf GTI een stuk dikker maakt en een ieder opvalt.
Telkens als ik bijv de GTI van goede vriend Chris zie, toont hij gewoon veel dikker. Zelfs met zijn 17" winterwielen, welke dezelfde denvers zijn als de mijne, toont de wagen gewoon veel dikker. Dit komt voornamelijk omdat hij lekker laag ligt en denk ook mede door de R32 achterlichten.
Een verlaging moet er bij mij dus ook maar van komen.
Helaas groeit het geld niet op mijn rug en vindt ik prijzen van >1000,- euro incl montage wat te duur.
Ik wil echter wél sowieso een schroefset. Enkel veren op originele dempers geeft mij niet genoeg verlaging en is niet optimaal op elkaar afgestemd.
Ik geef voorkeur aan, voor een schroefset mogelijk zijnde, zo veel mogelijk comfort!
Mijn referentie is een KW variant 1 schroefset, welke zo goed als op zijn laagste stand staat. Dit heeft Chris, hier rij ik veel in en dit bevalt qua comfort en gedrag voor mij prima!
Nu wil ik ook niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, dus schroefsets als Vmaxx en Streetseries vallen af.
Echter wordt een KW/Koni/Bilstein/etc schroefset weer net wat te duur.
Ik ben hierop bij AP schroefsets uitgekomen.
Ik lees hier bijzonder veel goeds over en lees zelfs dat het onderdeel van KW zou zijn (zelfde dempers).
Qua prijs zitten ze er mooi precies tussen.
Dus bij deze mijn vragen:
- Wie heeft er ervaring met AP schroefsets?
- Ik zie dat er twee versies AP schroefsets zijn. De GF en de GX series, waarbij GX ook in hardheid instelbaar is. Zou ik dit nodig hebben? Is dit handig? Hoe doe je dit?
- Kunnen AP net zo laag als bijv een KW schroefset?
- Ik zie dat er voor de GTIO (met 55mm poten) twee versies zijn: mét DSG en zonder DSG. Ik wist niet dat hier verschil in zat? Is dit ook bij andere merken zoals KW zo? Ik heb een dsg-bak, dus zwaardere vooras-last, dus volgens de website zou ik de GF10-040 of de GX10-040 versie moeten hebben.
- Advies waar ik het beste een set kan aanschaffen en laten monteren?
GKB import kan ze leveren (welke voor NL ook KW levert).
De niet in harheid instelbare schroefset GF10-040 kost: 529,- ex montage
De in harheid instelbare schroefset GX10-040 kost 779,- ex montage
http://catalogus.gkb-import.nl/zoekapsc ... s001_1.htm
