Iemand ervaring met AP schroefsets?
Re: Iemand ervaring met AP schroefsets?
Nou onverwacht moet ik op korte termijn een nieuwe set hebben.
Beide achterdempers zijn kapot en en de verlaging die er op zit momenteel ben ik toch al niet tevreden over.
Ik ga AP eens meenemen!
Beide achterdempers zijn kapot en en de verlaging die er op zit momenteel ben ik toch al niet tevreden over.
Ik ga AP eens meenemen!
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Heb originele liggen voor €50,-
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
er zit nu al een verlagingdempers/veren combi op en ik wil eigenlijk van die veren af. achter issie veel harder dan voor en dat klopt niet in mijn ogen.
Maar ik neem het ff mee in de overweging! Dank je!
Maar ik neem het ff mee in de overweging! Dank je!
@Tonnie: samen AP setjes bestellen?
-
- Type auto: Gti v 30edition
Mischien moet je verlengsnoer ook ff vragen.Timvgti schreef:@Tonnie: samen AP setjes bestellen?
Weet dat ie ook met het idee om te verlagen rond loopt..
- 3Edition
- Type auto: Golf GTI
- Contacteer:
Stroeve, goed adres! Uitlijnen wordt bij de buren (bandenboer) uitbesteed.200vwpaardjes schreef:ik rijd met AP onder de GTI,
ben er super blij mee rijd goed en je kan er mooi laag meekijk maar in mijn voorstellen topic,
rijgedrag is ook super ben er gewoon erg blij mee heb het er nu 5 a 6 mnd onder en kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben
had het eerst ook onder me scirocco type 3 en toen ik overging na een gti wist ik gelijk welke set eronder moest, AP!!!!!!
heb het bij stroeve motorsports laten doen in hardenberg incl montage en uitlijinen was ik nog geen 700 ballen kwijt, binnen een week was me set binnen dus qwa levering had ik perfecte service
bennie
- MkVI Nmgn
Ik wil sowieso een nette verlaging set voor niet teveel geld en deze valt wel in mijn budget
En denk wel dat hier met een Group Buy wat van af kan
En denk wel dat hier met een Group Buy wat van af kan
Groetjes Tonnie
- MkVI Nmgn
Hier heb ik ze al wat goedkoper gevonden
http://www.extreme-carstyling.nl/catego ... Schroefset
Auto model:
Golf 5
Auto type:
GTI (1K) 2.0 Turbo
Product merk:
AP schroefset
Product code:
GF10-039
Prijs:
€ 503.00
Auto model:
Golf 5
Auto type:
GTI (1K) 2.0 Turbo
Product merk:
AP schroefset AP-X
Product code:
GX10-039
Prijs:
€ 740.00
http://www.extreme-carstyling.nl/catego ... Schroefset
Auto model:
Golf 5
Auto type:
GTI (1K) 2.0 Turbo
Product merk:
AP schroefset
Product code:
GF10-039
Prijs:
€ 503.00
Auto model:
Golf 5
Auto type:
GTI (1K) 2.0 Turbo
Product merk:
AP schroefset AP-X
Product code:
GX10-039
Prijs:
€ 740.00
Groetjes Tonnie
- Verlengsnoer
Mooie prijs Tonnie,
Op ebay is het modelnummer van de set niet in hardheidverstelbaar EUR 476,60 +EUR 18,00 verzendkosten (DE).
Denk dan ook niet dat je hem (iets) goedkoper vindt!....
Op ebay is het modelnummer van de set niet in hardheidverstelbaar EUR 476,60 +EUR 18,00 verzendkosten (DE).
Denk dan ook niet dat je hem (iets) goedkoper vindt!....
Tonnie heb jij wel of geen dsg? Anders heb je andere set nodig (zoals ikzelf met dsg, de gf10-040)
Vandaag bij Cartrend in Middelharnis geweest
Die wilde 850,- incl montage en uitlijnen. Daar pas ik dus ff voor...
Opties in omg Rotterdam??
- MkVI Nmgn
ik plaats ze zelf, en uitlijnen kost 5 tientjes ofzo
En ik heb geen dsg maar de prijs is zelfde
Groetjes Tonnie
De prijs is idd hetzelfde, ik gaf het enkel aan omdat er verschil zit in de sterkte/hardheid van de veren, daar een model met dsg zwaarder is.tonnie024 schreef:ik plaats ze zelf, en uitlijnen kost 5 tientjes ofzo
Het zelf monteren bespaard idd een hoop centjes.
Chris (Spuugemmer) heeft aangeboden mij hierbij te helpen en ook ik overweeg nu dus sterk om het zelf (lees Chris met zijn expertise en mijn handjes als hulp) te doen en vervolgens ergens goed te laten uitlijnen.
Waar ga jij de AP set kopen Tonnie?
Ik lees trouwens dat de verlaging op een GTI aan de voorzijde tot 45mm en achterzijde tot 35mm mogelijk is.
Is dit voldoende en vergelijkbaar met de verlaging van andere sets (KW, Weitec, etc.)?
Lijkt me wat weinig!?...
Aangezien monteren zo een uurtje of 2 kost en dan nog het uilijnen vind ik dat eigenlijk helemaal geen slechte prijs.Timvgti schreef:Tonnie heb jij wel of geen dsg? Anders heb je andere set nodig (zoals ikzelf met dsg, de gf10-040)
KW gaat volgens mij tot 65mm verlaging achter. Meen dat ik dat gisteren zag maar kijken even op de website van Stroeve motorsport. Daar staan ze allemaal op
Mwah, zo'n 320,- euro aan arbeid/uitlijnen vindt ik persoonlijk toch wat veel. Uitlijnen kost zeg 60 euro? Dus dan rekenen ze 260 euro voor de arbeid? Als ze volgens jouw zeggen zo'n 2 uurtjes daar aan bezig zijn, vindt ik dat nog al wat.JonasV schreef:Aangezien monteren zo een uurtje of 2 kost en dan nog het uilijnen vind ik dat eigenlijk helemaal geen slechte prijs.Timvgti schreef:Tonnie heb jij wel of geen dsg? Anders heb je andere set nodig (zoals ikzelf met dsg, de gf10-040)
KW gaat volgens mij tot 65mm verlaging achter. Meen dat ik dat gisteren zag maar kijken even op de website van Stroeve motorsport. Daar staan ze allemaal op
KW gaat bij een STANDAARD Golf inderdaad tot 65mm verlaging.
DE GTI is echter fabrieksaf al lager, en vanaf die verlaging gerekend, gaat een KW (bijv V1) set ook maar 45mm voorzijde en 35mm achterzijde lager lees ik op de site van de importeur nu: Verlaging: voor 20-45mm / achter 10-35mm, http://catalogus.gkb-import.nl/zoekkwschroefsets/
- MkVI Nmgn
Ik weet niet wat het kost om bij een erkent bedrijf eronder te zetten maar als ik zo deze prijzen zie vind ik dat serieus veel geld..
Dan maar lekker zelf 3 uurtjes zelf aanklooien ^^ en weet nog niet waar ik ze ga kopen maar als je weet waar jij ze gaat kopen dan kunnen we wel even vragen wat er van de prijs afgaat als we 2 setjes kopen
Dan maar lekker zelf 3 uurtjes zelf aanklooien ^^ en weet nog niet waar ik ze ga kopen maar als je weet waar jij ze gaat kopen dan kunnen we wel even vragen wat er van de prijs afgaat als we 2 setjes kopen
Groetjes Tonnie
-
en hebben de damens al een keuze gemaakt?????
Bennie
Bennie
Ik wel. Ik ga in het voorjaar een kw of h&r set zelf met een vriend monteren!
H&R zou net war comfortabeler zijn en volgens de site van stroeve motorsport kan die nog lager ook. En kost maar €100 meer dan kw
H&R zou net war comfortabeler zijn en volgens de site van stroeve motorsport kan die nog lager ook. En kost maar €100 meer dan kw
-
ik zeg goede keus is in ieder geval beter dan een set van het merk JOM, dat heb ik onder een van mijn vorige golfjes 5 gehad dat schraapte aan alle kanten, en voor een Gti moet je zeker niet bezuinigen op een schroefset!!!!!!
Bennie
Bennie
Kw v1 icm powerflex frontkit is wel
Stuk beter als alles orgineel toch?
Wegen hier zijn niet vlak,
Veel hobbels en verzakkingen
Stuk beter als alles orgineel toch?
Wegen hier zijn niet vlak,
Veel hobbels en verzakkingen
Tim, Tonny, ik ben ook opzoek naar een setjeMKV Nmgn schreef:Ik weet niet wat het kost om bij een erkent bedrijf eronder te zetten maar als ik zo deze prijzen zie vind ik dat serieus veel geld..

MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
EJ, neem ook eens een kijkje op het Engelse forum. Hebben we het ook over het AP setje. Aantal hebben hem nu en lees veel goeds:EJ5gti schreef:
Tim, Tonny, ik ben ook opzoek naar een setjeheb me alleen nog niet zo goed ingelezen...... maar wil hem zowiezo zelf dr ondermaken en dan ook maar de powerflex kit denk.....
Bladzijde 1: http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 942.0.html
Bladzijde 2: http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 42.15.html
Ze zouden alleen niet héél erg laag kunnen. Kan een KW v1 wel 'héél' laag?
Dit is volgens zeggen de laagste stand voor de AP set:
(niet dat je voor dagelijks gebruik veel lager wil denk ik...)

Héél laag kan een kw setje niet, teminste. Dit is maximaal laag voor een KW V1 set:

Achter op zijn laagst (dus geen draad meer) en voor nog een 1cm over ongeveer.

Achter op zijn laagst (dus geen draad meer) en voor nog een 1cm over ongeveer.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Drankje GolfL. Dat is dan toch lager dan bij de AP set. Want daar was bij de achterkant het schroefdeel verwijderd (dus enkel de veer) ok zo laag te komen en voor het laagste gedraaid qua schroefdraad.
Wat ziet die van jou er toch dik uit!
Rij je nu ook zo laag? Of dagelijks wat hoger?
Wat ziet die van jou er toch dik uit!
Rij je nu ook zo laag? Of dagelijks wat hoger?
Bedankt!,
Ik tuf zelfs in de winter een halve cm lager rond door de kleinere winterbanden
. Ben nog niet aan de draad gekomen, dus hij staat nog net zo hoog/laag als op de 2e foto van mij. Als de zomervelgen eronder komen schroef ik hem voor nog ietsjes lager, want hij hangt een beetje op zijn aars! 
Ik tuf zelfs in de winter een halve cm lager rond door de kleinere winterbanden

Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
Heb jij geen verkeersdrempels waar jij woont?
Nee ff serieus, hoe bevalt het rijden qua comfort/rijgedrag/opstakels?
Jij hebt een KW1? Basic of inox? En achter het schroefdeel er nog wel in?
Nee ff serieus, hoe bevalt het rijden qua comfort/rijgedrag/opstakels?
Jij hebt een KW1? Basic of inox? En achter het schroefdeel er nog wel in?