na een eerder topic gisteren heb ik besloten voor een gti op zoek te gaan , nou las ik ook over de ed 35 versie , deze heeft 25 pk meer dan de normale gti , mijn vraag is wat zijn de verschillen motories gezien zijn het dezelfde motoren /turbo/of anders gechipt
ook wil ik vragen heeft iemand ervaring met importeren vanuit duitsland ? daar staan er ruim genoeg in alle kleuren en maten maar belangrijker zijn ze ook een stuk goedkoper , al begrijp ik dat daar geen bpm op zit , mijn vraag in deze is loont het om hem daar te kopen en hoe bereken ik hoeveel invoer/bpm ik moet betalen
alvast bedankt fred
gti vs gti ed35
-
- Type auto: Gti v 30edition
Re: gti vs gti ed35
Motor inhoud is het zelfde.. Maar in ed35 zit dezelfde motor als de golf R20,
Audi s3, Leon Cupra.. Er zit een grotere turbo op en de zuigers en drijfstangen zijn anders..
Vast nog wel een paar dingen.. Maar dat zijn de grote verschillen.
Audi s3, Leon Cupra.. Er zit een grotere turbo op en de zuigers en drijfstangen zijn anders..
Vast nog wel een paar dingen.. Maar dat zijn de grote verschillen.
- Edition30
- Type auto: Edition 30
De Edition 35 wijkt af op een aantal punten van de "gewone" GTI. Uiterlijke en innerlijke puntjes. Maar eigenlijk de belangrijkste is de motor. Dit is de motor die ook in de Leon Cupra en de Audi S3 zit en dus ook in de Edition 30 en de Golf VI R. Het is een aangepaste motor (kijk even in het topic over de Ed30 hierover) en als je deze chipt kan je veilig naar dik 300 pk (zie 1e post in rollenbank uitdraai topic).freduc schreef:na een eerder topic gisteren heb ik besloten voor een gti op zoek te gaan , nou las ik ook over de ed 35 versie , deze heeft 25 pk meer dan de normale gti , mijn vraag is wat zijn de verschillen motories gezien zijn het dezelfde motoren /turbo/of anders gechipt
ook wil ik vragen heeft iemand ervaring met importeren vanuit duitsland ? daar staan er ruim genoeg in alle kleuren en maten maar belangrijker zijn ze ook een stuk goedkoper , al begrijp ik dat daar geen bpm op zit , mijn vraag in deze is loont het om hem daar te kopen en hoe bereken ik hoeveel invoer/bpm ik moet betalen
alvast bedankt fred
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Hoe veilig kan een gewone GTI gechipt worden ??
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Doohie schreef:Hoe veilig kan een gewone GTI gechipt worden ??
Je kan natuurlijk altijd het uiterste willen halen en daarmee de grenzen overschrijden, maar als je kiest voor een goede tuner (zoals b.v. JD) dan blijf je altijd aan de veilige kant.
Eigenlijk heb je die veiligheid zelf nog meer in de hand. Je kan als bestuurder ook met een standaard motor die veilighied overschrijden door b.v. met een koude motor te gaan lopen scheuren, of constant te lopen planken. Dus verstandig chippen en verstandig gebruiken.
Gr. Renco
Edition30 schreef:Doohie schreef:Hoe veilig kan een gewone GTI gechipt worden ??
Je kan natuurlijk altijd het uiterste willen halen en daarmee de grenzen overschrijden, maar als je kiest voor een goede tuner (zoals b.v. JD) dan blijf je altijd aan de veilige kant.
Eigenlijk heb je die veiligheid zelf nog meer in de hand. Je kan als bestuurder ook met een standaard motor die veilighied overschrijden door b.v. met een koude motor te gaan lopen scheuren, of constant te lopen planken. Dus verstandig chippen en verstandig gebruiken.
Wat is het vermogen dan met een verstandige chip ?
En inderdaad, groot gelijk ivm koude motor en verstandig gebruik...volledig mee eens.
Hoe heb jij persoonlijk jou wagen ingereden ?