Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Start een week geleden me auto en laat deze stationair draaien.
Terwijl ik op me dooie gemak ma ramen ijs vrij maak.
Opeens begint de motor raar te lopen.. Alsof er een cilinder niet mee deed.
Dit duurde zeg max 10 sec
En daarna liep de motor weer gewoon..
Toen ik me auto instapte branden het lampje epc en lampje esp(slingerende auto)
Die epc ging vrijwel direct uit tien ik weg reed en esp was weg na dat ik de motor weer had gestart.
Dus dacht zal wel net het koude weer te maken hebben.
Daarna een paar dagen zonder problemen en of stiringslampjes rond gereden.
Totdat ik gisteren na een stuk rijden bij me schoonouders de straat in rij.
En ineens het lampje (gele motortje) begint te branden.
Merkte niks aan de auto zelf.. Maar de lamp bleef wel branden ook s'avonds op weg naar huis.
Nu weet ik dat jullie en ik ook meer hebben aan een foutcode of iets dergelijks.
Maar die heb ik nu nog ff niet..
Uiteraard als ik die heb zal ik het hier vermelden.
Dus kort samengevat merk ik nu niks aan de auto.
En brand alleen dat gele lampje met dat motortje.
Had deze tank wel op een volle tank 5 liter bioethanol gemixt.
Weet niet of dat we iets mee te maken kan hebben? Dit mischien in combinatie met de vrieskou?
Terwijl ik op me dooie gemak ma ramen ijs vrij maak.
Opeens begint de motor raar te lopen.. Alsof er een cilinder niet mee deed.
Dit duurde zeg max 10 sec
En daarna liep de motor weer gewoon..
Toen ik me auto instapte branden het lampje epc en lampje esp(slingerende auto)
Die epc ging vrijwel direct uit tien ik weg reed en esp was weg na dat ik de motor weer had gestart.
Dus dacht zal wel net het koude weer te maken hebben.
Daarna een paar dagen zonder problemen en of stiringslampjes rond gereden.
Totdat ik gisteren na een stuk rijden bij me schoonouders de straat in rij.
En ineens het lampje (gele motortje) begint te branden.
Merkte niks aan de auto zelf.. Maar de lamp bleef wel branden ook s'avonds op weg naar huis.
Nu weet ik dat jullie en ik ook meer hebben aan een foutcode of iets dergelijks.
Maar die heb ik nu nog ff niet..
Uiteraard als ik die heb zal ik het hier vermelden.
Dus kort samengevat merk ik nu niks aan de auto.
En brand alleen dat gele lampje met dat motortje.
Had deze tank wel op een volle tank 5 liter bioethanol gemixt.
Weet niet of dat we iets mee te maken kan hebben? Dit mischien in combinatie met de vrieskou?
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Motoroliepeil?
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Het lampje geeft meerdere storingen aan. Maar hier was het een keer een cilinderoverslag, te wijten aan een defecte bougie.
Te merken aan het "inhouden" van de motor bij een flinke belasting. Bij rustig rijden ging het lampje uit. Bij volle belasting echter weer aan. Dit werd in het storingsgeheugen vastgelegd.
(detail: aangezien dit binnen een VW- onderhoudsservice- interval voorkwam en bougies nog niet aan vervanging toe waren, werden deze gratis vernieuwd.)
Te merken aan het "inhouden" van de motor bij een flinke belasting. Bij rustig rijden ging het lampje uit. Bij volle belasting echter weer aan. Dit werd in het storingsgeheugen vastgelegd.
(detail: aangezien dit binnen een VW- onderhoudsservice- interval voorkwam en bougies nog niet aan vervanging toe waren, werden deze gratis vernieuwd.)
Gr. Wehoo.


-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Ik hoop ook dat het me bougies zijn.. Want die heb ik al liggen.
Wachte ff op wat warmer weer.
Wachte ff op wat warmer weer.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
zo als ik had verteld heb ik vcds besteld en net me auto ff uitgelezen.
dit zijn de fout codes..
Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Part No SW: 1K0 907 115 L HW: 8P0 907 115 B
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0030
Revision: 5BH16--- Serial number: VWZ7Z0G8007687
Coding: 040300031C070160
Shop #: WSC 00191 264 15243
VCID: 2F69178FC78D
5 Faults Found:
005699 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
P1643 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 27
Mileage: 74766 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:25:14
Freeze Frame:
RPM: 2019 /min
Load: 53.7 %
Speed: 39.0 km/h
Temperature: 39.0°C
Temperature: 4.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 14.351 V
001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 3
Mileage: 76487 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 19:37:44
Freeze Frame:
RPM: 1401 /min
Load: 32.5 %
Speed: 47.0 km/h
Temperature: 79.0°C
Temperature: 11.0°C
Absolute Pres.: 1030.0 mbar
Voltage: 14.097 V
005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 76550 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:43:31
Freeze Frame:
RPM: 862 /min
Load: 41.6 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 11.0°C
Temperature: -10.0°C
Absolute Pres.: 1040.0 mbar
Voltage: 13.970 V
001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.
P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 76550 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:47:10
Freeze Frame:
RPM: 969 /min
Load: 36.5 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 39.0°C
Temperature: -6.0°C
Absolute Pres.: 1040.0 mbar
Voltage: 14.224 V
008825 - Leak in Air Intake System
P2279 - 002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 76715 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 16:12:43
Freeze Frame:
RPM: 827 /min
Load: 14.5 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 75.0°C
Temperature: 7.0°C
Absolute Pres.: 1030.0 mbar
Voltage: 13.970 V
wacht eerst hier wat reakries af voor dat ik straks voor jan... ga sleutelen aan de verkeerde dingen.
auto loopt verder gewoon goed volgens mij.. echter is dat met het weer van de laatste tijd moeilijk waarneembaar..
als ik al iets merk is het dat ie iets minder snel optrekt(twijfel)
dit zijn de fout codes..
Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Part No SW: 1K0 907 115 L HW: 8P0 907 115 B
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0030
Revision: 5BH16--- Serial number: VWZ7Z0G8007687
Coding: 040300031C070160
Shop #: WSC 00191 264 15243
VCID: 2F69178FC78D
5 Faults Found:
005699 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
P1643 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 27
Mileage: 74766 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:25:14
Freeze Frame:
RPM: 2019 /min
Load: 53.7 %
Speed: 39.0 km/h
Temperature: 39.0°C
Temperature: 4.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 14.351 V
001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 3
Mileage: 76487 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 19:37:44
Freeze Frame:
RPM: 1401 /min
Load: 32.5 %
Speed: 47.0 km/h
Temperature: 79.0°C
Temperature: 11.0°C
Absolute Pres.: 1030.0 mbar
Voltage: 14.097 V
005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 76550 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:43:31
Freeze Frame:
RPM: 862 /min
Load: 41.6 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 11.0°C
Temperature: -10.0°C
Absolute Pres.: 1040.0 mbar
Voltage: 13.970 V
001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.
P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 76550 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:47:10
Freeze Frame:
RPM: 969 /min
Load: 36.5 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 39.0°C
Temperature: -6.0°C
Absolute Pres.: 1040.0 mbar
Voltage: 14.224 V
008825 - Leak in Air Intake System
P2279 - 002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 76715 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 16:12:43
Freeze Frame:
RPM: 827 /min
Load: 14.5 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 75.0°C
Temperature: 7.0°C
Absolute Pres.: 1030.0 mbar
Voltage: 13.970 V
wacht eerst hier wat reakries af voor dat ik straks voor jan... ga sleutelen aan de verkeerde dingen.
auto loopt verder gewoon goed volgens mij.. echter is dat met het weer van de laatste tijd moeilijk waarneembaar..
als ik al iets merk is het dat ie iets minder snel optrekt(twijfel)
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
ik zelf denk dat het me dv valve wel eens zou kunnen wezen?
en of me pcv(carter ontluchting)
mede door de laatste foutmelding.
die eerdere meldingen komen denk ik van die week ervoor dat ie ineens een seconde of 10 op 3 cilinders liep.
maar goed dat is me eigen wilde gok.. ben benieuwt wat de expers denken.
en of me pcv(carter ontluchting)
mede door de laatste foutmelding.
die eerdere meldingen komen denk ik van die week ervoor dat ie ineens een seconde of 10 op 3 cilinders liep.
maar goed dat is me eigen wilde gok.. ben benieuwt wat de expers denken.
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Wat jij opnoemt dat lijkt zeer zeker het probleem..
Heb de zelfde fout codes gehad maar heb echt alles vervangen toen.
carter ontluchting en Valve op één dag gedaan
Zal deze sowieso vervangen kost de kop echt niet en weet je zeker dat het goed zit...
Heb de zelfde fout codes gehad maar heb echt alles vervangen toen.
carter ontluchting en Valve op één dag gedaan
Zal deze sowieso vervangen kost de kop echt niet en weet je zeker dat het goed zit...
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Begin eens met het opnieuw inleren van de gasklep. Als hij niet goed weet waar de gasklep staat kan hij ook redelijk de weg kwijt raken... alle foutcodes zijn bij deellast/stationair (geen laderdruk)
Golf MK1 GTI
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
@chris zal jou tip ook meenemen als de storing weer terug komt..
Gasklephuis wil ik toch ff los halen en dan gelijk schoonmaken..
En dan ook opnieuw inleren..
Maar leak in air intake system... Lijkt mij dan meer op de pcv slaan toch?
En waarom ik me dv valve wil checken is omdat ik het idee heb dat ie wat trager op me gas reageert vooral onderin.
Bedankt voor het mee denken!!!!
Gasklephuis wil ik toch ff los halen en dan gelijk schoonmaken..
En dan ook opnieuw inleren..
Maar leak in air intake system... Lijkt mij dan meer op de pcv slaan toch?
En waarom ik me dv valve wil checken is omdat ik het idee heb dat ie wat trager op me gas reageert vooral onderin.
Bedankt voor het mee denken!!!!
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Maar Dennis met beide storingen de Pcv en de valve had ik geen motorstoringslampje die ging branden
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Nee dat motor lampje is denk ik deze geweest..
001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON
Wat dat allemaal precies inhoud weet ik niet.. Echter als ik het goed heb begrepen
Is de term MIL ON de rede dat je lamp gaat branden..
Maar nogmaals is ben pas aan het stoeien met dat vcds dus weet ook nog niet alles.
001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON
Wat dat allemaal precies inhoud weet ik niet.. Echter als ik het goed heb begrepen
Is de term MIL ON de rede dat je lamp gaat branden..
Maar nogmaals is ben pas aan het stoeien met dat vcds dus weet ook nog niet alles.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Na een paar ritten met me auto geen storings lampje meer gehad..
En rijd verder gewoon top.. Mischien toch het koude weer invloed geweest?..
Ga zo ie zo wel als het weer wat beter is de standaard dingen checken pvc en dv..
Zal ook dan nieuwe bougies erin doen.
En me gasklephuis reinigen en inleren..
Maar dat doen we wel als het lekker warm is buiten..
Tot nu toe dus geen storing lampjes
En rijd verder gewoon top.. Mischien toch het koude weer invloed geweest?..
Ga zo ie zo wel als het weer wat beter is de standaard dingen checken pvc en dv..
Zal ook dan nieuwe bougies erin doen.
En me gasklephuis reinigen en inleren..
Maar dat doen we wel als het lekker warm is buiten..
Tot nu toe dus geen storing lampjes
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Mackdennis schreef:Nee dat motor lampje is denk ik deze geweest..
001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON
Wat dat allemaal precies inhoud weet ik niet.. Echter als ik het goed heb begrepen
Is de term MIL ON de rede dat je lamp gaat branden..
Maar nogmaals is ben pas aan het stoeien met dat vcds dus weet ook nog niet alles.
Weet het wel zeker staat ook in de foutmelding (MIL ON)
Golf MK1 GTI
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Als dat de rede is van me lampje.. Maak ik me niet druk... Komt door me 3" uitlaat systeeem en de 100 cells kat.. En waarschijnlijk de buiten temp!
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
vorige week hebben we een motor van een golf 6 gti vervangen met de motor code ccz na twee dagen gereden te hebben geeft die motorstoring aan en epc en lijkt wel dat die op 3 cilinders loopt en rookt witte rook en de motorstoring geef alle 4 de cilinders cilinder overslag mijn vraag is weet iemand misschien of het de injectoren kan zijn of de regeleeinheid?
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Gasklephuis inleren?
wat bedoelen jullie hiermee?
Moet dat altijd nadat deze gedemonteerd is ofzo?
Grtz
wat bedoelen jullie hiermee?
Moet dat altijd nadat deze gedemonteerd is ofzo?
Grtz
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
yep.Freddier schreef:Gasklephuis inleren?
wat bedoelen jullie hiermee?
Moet dat altijd nadat deze gedemonteerd is ofzo?
Grtz
officeel moet het zelfs als je accu is los geweest

De klep word dan naar basis stand ingeleerd zodat hij goed functioneerd.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 00:14
- Type auto: Golf V GTI 2006
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
Goedeavond,
Ik heb gisteren ook een bericht geplaatst, nokkenasversteller en meer.... (deknipcorner).
Ook bij mij ging op een gegeven moment het "gele motortje" branden maar .... hij ging na twee ritten ook weer uit (later ook weer aan).
Toch maar even laten uitlezen, auto loopt/liep overigens gewoon normaal.
Conclusie: Nokkenasversteller kapot. Weet niet wat de foutcode was (sorry).
Na wat navraag werd mij wel duidelijk dat dit de juiste diagnose moest zijn.
Kenmerk, niet vloeiend aanslaan van de moter en een ratel bij de koude start.
Dit sluipt er langzaam in en de golf V GTI staat min of meer bekent om zijn enigszins rauwe loop.
Had al wel een paar keer wat mensen laten luisteren (afgelopen maanden) maar de meeste zijden, normale loop voor een GTI.
Tja..... waarschijnlijk is het bij jouw wat anders. Ik ga morgen mijn auto weer ophalen met een gedoofd geel lampje, hoop ik.
succes!
Sidney
Ik heb gisteren ook een bericht geplaatst, nokkenasversteller en meer.... (deknipcorner).
Ook bij mij ging op een gegeven moment het "gele motortje" branden maar .... hij ging na twee ritten ook weer uit (later ook weer aan).
Toch maar even laten uitlezen, auto loopt/liep overigens gewoon normaal.
Conclusie: Nokkenasversteller kapot. Weet niet wat de foutcode was (sorry).
Na wat navraag werd mij wel duidelijk dat dit de juiste diagnose moest zijn.
Kenmerk, niet vloeiend aanslaan van de moter en een ratel bij de koude start.
Dit sluipt er langzaam in en de golf V GTI staat min of meer bekent om zijn enigszins rauwe loop.
Had al wel een paar keer wat mensen laten luisteren (afgelopen maanden) maar de meeste zijden, normale loop voor een GTI.
Tja..... waarschijnlijk is het bij jouw wat anders. Ik ga morgen mijn auto weer ophalen met een gedoofd geel lampje, hoop ik.
succes!
Sidney
JD Stage 2, DSG Stage 1, Full Milltek
Re: Epc esp Uitlaatsysteem(het gele motortje)
mijn auto start af en toe ook met een beetje gerateld. maar bij mij is heel het zooitje al vervangen toen ik de auto kocht. ik heb overigens nooit foutcodes gehad op de nokkenas versteller.
Starten doet hij wel goed. dus ja ik vraag me dan altijd af wat is normaal en wat niet. ik heb ook wel is andere Edition's 30 vergeleken maar die lopen allemaal het zelfde. een handbak klinkt ook weer anders als een DSG.
Starten doet hij wel goed. dus ja ik vraag me dan altijd af wat is normaal en wat niet. ik heb ook wel is andere Edition's 30 vergeleken maar die lopen allemaal het zelfde. een handbak klinkt ook weer anders als een DSG.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 24 gasten