Opwarmtijd water tot 90 graden

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
GTI-mkVII
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Opwarmtijd water tot 90 graden

Bericht door GTI-mkVII »

Hey Tonnie,

Zou toch wel erg toevallig zijn als onze beide nieuw vervangen thermostaten stuk zijn :roll: :roll:
Vrijdag hebben ze bij mij in de garage ook de sensor in de thermostaat vervangen maar heeft niet geholpen. Heb precies het zelfde, temp komt na lang rijden ergens tussen de 70 en 90 graden te staan. Als ik erna stil ga staan, of echt flink belast gaat ie wel naar 90 graden, maar daarna weer rustig rijden, of de kachel in temperatuur hoger zetten, dan zakt ie weer naar 70-90 graden. Eigenlijk haalt ie gewoon amper de 90, laat staan dat de meter daar blijft staan....

Wat kan dit toch zijn ?
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
GTI-mkVII

Bericht door GTI-mkVII »

en als aanvulling nog, dit doet zich pas voor als het buiten 5 graden boven nul is of kouder, daarvoor gebeurde dat absoluut nite, duurde wel langer voordat de meter op 90 stond maar kwam daar wel en bleef daar staan...
Voorheen :
Saab Aero 9.5
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Hebben ze bij jou ook naar de 2e thermostaat gekeken ?
Dat heb ik zelf ook nog niet gedaan er zit 1 thermostaat op het blok geschroeft (die heb ik vervangen) en de 2e zit tussen de slangen rechts onderin ( vanuit de bestuurders stoel gezien ) Ik ga zo even infomeren of wat deze kost en misschien vervangen. hebben ze ook naar je G62 senor gekeken of ook niet ? want deze heb ik ook nog niet vervangen. en die kost de kop ook niet.

Je hoort van me..
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
GTI-mkVII

Bericht door GTI-mkVII »

geen idee, wist niet dat er twee op zitten, welke is dan de standaard thermostaat die ze vervangen ?
Voorheen :
Saab Aero 9.5
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

GTI-mkv schreef:geen idee, wist niet dat er twee op zitten, welke is dan de standaard thermostaat die ze vervangen ?
De thermostaat op het blok vervangen ze normaal inclusief sensor die erop zit.
Andere thermostaat is onderdeel nummer 1K0 965 561D Kost Rond de 200 euro kan 3 tientjes verschil inzitten

Zo ziet die eruit

Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
GTI-mkVII

Bericht door GTI-mkVII »

Tonnie ben jij er al verder mee gekomen ?
Voorheen :
Saab Aero 9.5
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Goedemiddag !
Ik heb net zeker een kleine 30Min met Hans Sloot aan de telefoon gezeten,
Heb toen even allemaal uitgelegd wat ik tot nu toe allemaal vervangen heb,
En wat mijn bevindingen zijn geweest en vorderingen Hans vond het een heel apart verhaal maar hij had dit dus al een keer mee gemaakt met een Audi A3 met ook de motorcode AXX ( dat is ook mijn motor code )
Toen heeft die bij deze jongeman ook de thermostaat vervangen en de waterpomp wou deze klant vervangen hebben, wat bij mij dus ook al is vervangen en na alles vervangen te hebben was het probleem nog steeds zichtbaar na wat verhalen heen en weer te vertellen zei Hans ook als je een DSG bak heb dat het sowieso een stuk langer duurt wat bij mij niet het geval is omdat ik een handbak heb,Toen vertelde ik Hans dat ik bij mij op het werk goed de onderdelen bestudeerd had en dat er nog Twee kleine thermostaten zag zitten Tussen de slagen *Zie foto*

Afbeelding

Als de Linker thermostaat open blijft staan dan word de Thermostaat op het Blok ook meteen warm en gaat deze ook openstaan en dan kan het erg lang duren voor dat de Temperatuur omhoog gaat, Dus ik zal me eigen wel opofferen als Proef konijntje :P En koop ik twee nieuwe klein thermostaten die tussen de slangen komen en hopelijk is dan het probleem opgelost! Ik weet nog niet exact wanneer ik dat ga doen omdat mijn vriendin een nieuwe baan heeft heb ik de zaterdag vanaf nu een *Papadag* en kan ik niet gaan sleutelen aan de auto, Maar het klinkt erg logies als die kleine thermostaat kapot is dat het erg lang duurt voor dat het Koelwater warm word omdat de grote thermostaat dan vrijwel direct opengaat en als de Rechter thermostaat open blijft staan dan Krijg de Sensor G62 dus geen warme koelvloeistof en dan gaat de meter in de auto ook niet omhoog, Hoop dat je er wat wijzer van geworden ben want ik ben het zeer zeker wel!
Met dank aan Hans Sloot en het aan dringen van Rob ;) ga er snel een keertje langs om een bakkie te doen ondanks zijn erg drukke schema heeft hij toch de moeite genomen om 30min aan de telefoon te hangen en elkaar een beetje wijzer te maken wat het zal kunnen zijn
Groetjes Tonnie
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Hé goed nieuws Tonnie. Eindelijk een beetje schot in de zaak. Hoop voor je dat dit het is, moet haast ook wel toch!

Was ook mijn ervaring met Hans, hij neemt echt de tijd, gaat zorgvuldig om met je spullen en heeft er ook nog verstand van :D .
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik ben niet de enigste met dit probleem,
Toevallig weet ik dat er 2 jongens op dit Forum zijn met de zelfde problemen,
Dus zijn we samen tot de conclusie gekomen Hans en Ik dat dit toch echt het probleem moet zijn omdat ik alles al vervangen heb
en ik weet ook dat Hans de andere jongen met zelfde probleem gebeld heeft en hem te vertellen dat die weet wat het probleem is en dat is na dat gesprek geweest tussen ons gister vind het echt een super kerel, Goed gesprek kunnen voeren nu heb ik ook aangeboden als ik weet wanneer de thermostaten bij deze jongen vervangen worden dat ik dan ook kom en kijken of het geholpen heeft ben ik zelf erg nieuwsgierig en natuurlijk neem ik dan een taartje mee alleen al voor de moeite die deze drukke man genomen heeft!
Groetjes Tonnie
RobScania

Bericht door RobScania »

tonnie024 schreef:Ik ben niet de enigste met dit probleem,
Toevallig weet ik dat er 2 jongens op dit Forum zijn met de zelfde problemen,
Dus zijn we samen tot de conclusie gekomen Hans en Ik dat dit toch echt het probleem moet zijn omdat ik alles al vervangen heb
en ik weet ook dat Hans de andere jongen met zelfde probleem gebeld heeft en hem te vertellen dat die weet wat het probleem is en dat is na dat gesprek geweest tussen ons gister vind het echt een super kerel, Goed gesprek kunnen voeren nu heb ik ook aangeboden als ik weet wanneer de thermostaten bij deze jongen vervangen worden dat ik dan ook kom en kijken of het geholpen heeft ben ik zelf erg nieuwsgierig en natuurlijk neem ik dan een taartje mee alleen al voor de moeite die deze drukke man genomen heeft!

Je mag mijn naam wel noemen Tonnie met dit probleem, zoals jij weet heb ik gister met Hans samen een stuk gereden met de laptop aangesloten in mijn GTI en zag hij hetzelfde probleem als bij jouw, dus ben allang blij dat hij met jouw tot een (hopelijk )oplossing heeft kunnen komen.

P.s Tonnie ik voel me wel vereerd dat je me jongen noemt met mijn 42 jaar ................heerlijk houd me jong ;) :oops: :oops: :oops: :D

gr Rob
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Hoi Rob
Niet iedereen wil hebben dat zijn of haar naam genoemd word daarom doe ik het liever zo,
zoals jij weet heb ik gister met Hans samen een stuk gereden met de laptop aangesloten in mijn GTI en zag hij hetzelfde probleem als bij jouw, dus ben allang blij dat hij met jouw tot een (hopelijk )oplossing heeft kunnen komen.
Ik ben zelf ook zeer te spreken over hoe het gesprek verliep ondanks ik die 30min rond aan het rijden was en soms even een stilte viel omdat er een politie voorbij reed, En ik weet bijna wel zeker dat dit ook daadwerkelijk het probleem is eigenlijk ook heel logies na alles wat er al vervangen is in mijn geval ^^
Hoop dat je er snel heen gaat Rob dan kom ik zeer zeker ook!

Ps: Jongen noem ik je omdat je geen Meisje bent ;)
En 42 is een leeftijd dan weet je tenminste hoe je moet genieten
En niet zoals ik op mijn 25 die net komt kijken -.-
Groetjes Tonnie
Edition30

Bericht door Edition30 »

@Tonnie
Is nogal stellig als je zegt dat je op je 25e niet weet hoe je moet genieten. Denk ook dat je ernaast zit, jij rijdt toch niet voor niets Golf GTI :mrgreen:
Gr. Renco

RobScania

Bericht door RobScania »

tonnie024 schreef:Goedemiddag !
Ik heb net zeker een kleine 30Min met Hans Sloot aan de telefoon gezeten,
Heb toen even allemaal uitgelegd wat ik tot nu toe allemaal vervangen heb,
En wat mijn bevindingen zijn geweest en vorderingen Hans vond het een heel apart verhaal maar hij had dit dus al een keer mee gemaakt met een Audi A3 met ook de motorcode AXX ( dat is ook mijn motor code )
Toen heeft die bij deze jongeman ook de thermostaat vervangen en de waterpomp wou deze klant vervangen hebben, wat bij mij dus ook al is vervangen en na alles vervangen te hebben was het probleem nog steeds zichtbaar na wat verhalen heen en weer te vertellen zei Hans ook als je een DSG bak heb dat het sowieso een stuk langer duurt wat bij mij niet het geval is omdat ik een handbak heb,Toen vertelde ik Hans dat ik bij mij op het werk goed de onderdelen bestudeerd had en dat er nog Twee kleine thermostaten zag zitten Tussen de slagen *Zie foto*

Afbeelding

Als de Linker thermostaat open blijft staan dan word de Thermostaat op het Blok ook meteen warm en gaat deze ook openstaan en dan kan het erg lang duren voor dat de Temperatuur omhoog gaat, Dus ik zal me eigen wel opofferen als Proef konijntje :P En koop ik twee nieuwe klein thermostaten die tussen de slangen komen en hopelijk is dan het probleem opgelost! Ik weet nog niet exact wanneer ik dat ga doen omdat mijn vriendin een nieuwe baan heeft heb ik de zaterdag vanaf nu een *Papadag* en kan ik niet gaan sleutelen aan de auto, Maar het klinkt erg logies als die kleine thermostaat kapot is dat het erg lang duurt voor dat het Koelwater warm word omdat de grote thermostaat dan vrijwel direct opengaat en als de Rechter thermostaat open blijft staan dan Krijg de Sensor G62 dus geen warme koelvloeistof en dan gaat de meter in de auto ook niet omhoog, Hoop dat je er wat wijzer van geworden ben want ik ben het zeer zeker wel!
Met dank aan Hans Sloot en het aan dringen van Rob ;) ga er snel een keertje langs om een bakkie te doen ondanks zijn erg drukke schema heeft hij toch de moeite genomen om 30min aan de telefoon te hangen en elkaar een beetje wijzer te maken wat het zal kunnen zijn
Zaterdag a.s gaat Hans bij mij het onderdeel vervangen wat de problemen waarschijnlijk veroorzaakt, ik hoop ook voor de andere dat dit het probleem is.
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Edition30 schreef:@Tonnie
Is nogal stellig als je zegt dat je op je 25e niet weet hoe je moet genieten. Denk ook dat je ernaast zit, jij rijdt toch niet voor niets Golf GTI :mrgreen:
De auto vind ik wel leuk maar zoek niet voor niets elk jaar wat anders -.- moet elk keer wat harder en net wat mooier,

@RobScania Zie je dan misschien zaterdag even oppas regelen voor me zoontje
want voor mij is het een kleine 100km maar daar zit die nog niet op te wachten :P
Groetjes Tonnie
GTI-mkVII

Bericht door GTI-mkVII »

mijn garage heeft die andere thermostaatjes ook binnen, dus even een afspraak maken !
Voorheen :
Saab Aero 9.5
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

GTI-mkv schreef:mijn garage heeft die andere thermostaatjes ook binnen, dus even een afspraak maken !
Nr 21 bedoel je of Nr 15?
Groetjes Tonnie
GTI-mkVII

Bericht door GTI-mkVII »

volgens mij beide, als dit niet de standaard "thermostaat" is, heb even je tekst meegestuurd naar hun!
Voorheen :
Saab Aero 9.5
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

GTI-mkv schreef:volgens mij beide, als dit niet de standaard "thermostaat" is, heb even je tekst meegestuurd naar hun!
Standaard Thermostaat zit op het blok,Deze heb je ook al vervangen dus dat zal het wel niet zijn,
Deze kleine thermostaten zitten tussen de slangen maar niet op elk blok,
Ik weet wel 100% zeker dat een AXX motor zitten en Nr 15 is de elektrische thermostaat dus doet het wel of doet het niet en krijg je een foutmelding als deze niet werkt dat was bij mij en bij jou dus ook niet het geval dus dan zal die ook wel niet kapot zijn
Dus ik denk dat bij jou ook het zelfde probleem is Nr 21 dat zijn twee kleine thermostaten die in de koelslangen zitten
Op de afbeelding is het duidelijk te zien met de rode cirkel
Groetjes Tonnie
GTI-mkVII

Bericht door GTI-mkVII »

ga er vanuit dat hij die ook besteld heeft omdat ik de tekening doorgestuurd heb, maar vraag het nog even als ik hem breng....
Voorheen :
Saab Aero 9.5
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

GTI-mkv schreef:ga er vanuit dat hij die ook besteld heeft omdat ik de tekening doorgestuurd heb, maar vraag het nog even als ik hem breng....
Ja ben wel erg benieuwt ze zullen nu ook wel alles vervangen dat ze eindelijk van je af zijn :P
Groetjes Tonnie
GTI-mkVII

Bericht door GTI-mkVII »

tonnie024 schreef:
GTI-mkv schreef:ga er vanuit dat hij die ook besteld heeft omdat ik de tekening doorgestuurd heb, maar vraag het nog even als ik hem breng....
Ja ben wel erg benieuwt ze zullen nu ook wel alles vervangen dat ze eindelijk van je af zijn :P
dat denk ik zeker omdat het nog een garantiegevalletjes is, en telkens weer een autootje mee :P
Voorheen :
Saab Aero 9.5
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

GTI-mkv schreef:
tonnie024 schreef:
dat denk ik zeker omdat het nog een garantiegevalletjes is, en telkens weer een autootje mee :P
Dan weet ik het wel zeker is een dure grap elke keer een Leenauto daarom zullen ze nu ook wel grondig controleren na dat deze montage of die nu ook daad werkelijk snel 90grade word, Ze zullen je nu niet nog een keer terug laten komen voor het zelfde probleem want dan gaat de klant tevredenheid ook snel omlaag dus misschien ben je de auto nu wel 2 dagen kwijt dat ze zeker willen weten dat het probleem opgelost is wat natuurlijk ook de bedoeling is!
Groetjes Tonnie
GTI-mkVII

Bericht door GTI-mkVII »

ja alleen als het weer 5 graden of hoger is kun je het effect niet zien...
Voorheen :
Saab Aero 9.5
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Hee Tonnie jij bent al net zo als mij.. Net zo lang blijven zoeken tot je een voor je zelf logische
Verklaring hèb..
En heb ff de laatste paar post gelezen. En denk wel dat je goed zit met die kleine termostaten.

Maar kan je ze niet uitkoken met azijn?
Daar doet me vrouw ook zo nu en dan de waterkoker mee.
Edition30

Bericht door Edition30 »

tonnie024 schreef:
Edition30 schreef:@Tonnie
De auto vind ik wel leuk maar zoek niet voor niets elk jaar wat anders -.- moet elk keer wat harder en net wat mooier,

@RobScania Zie je dan misschien zaterdag even oppas regelen voor me zoontje
want voor mij is het een kleine 100km maar daar zit die nog niet op te wachten :P
@Tonnie
Zie je wel dat je kan genieten, je bent alweer opzoek naar iets wat nog sneller is (als het maar wel een GTI is).

@RobScania + Tonnie
Succes bij Hans a.s. zaterdag en doe hem de groeten.
Gr. Renco

Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”