Andere turbo? Garret 28
Andere turbo? Garret 28
Hallo ik had een vraag
Ik wil graag een andere turbo op mijn golf.
Ik zit te denken aan een garret 28?
Ik wil graag richting de 400+ pk
Ik weet dat er veel aanpassingen voor nodig zijn maar wil graag weten of er iemand meer over weet
Of juist andere ideeën hebben?
Alvast bedankt Gr. Roy
Ik wil graag een andere turbo op mijn golf.
Ik zit te denken aan een garret 28?
Ik wil graag richting de 400+ pk
Ik weet dat er veel aanpassingen voor nodig zijn maar wil graag weten of er iemand meer over weet
Of juist andere ideeën hebben?
Alvast bedankt Gr. Roy
Streetgasm


- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Andere turbo? Garret 28
Even een andere vraag 
Je verkocht hem toch ? of doe je net als ik als je eenmaal de auto kan verkopen er toch een beetje spijt van krijgt haha en dan toch maar een jaartje houd
Oja Spuugemmer kan deze vragen denk ik goed beantwoorden of Race eend, misschien even een PM sturen of geduldig wachten op hun antwoord

Je verkocht hem toch ? of doe je net als ik als je eenmaal de auto kan verkopen er toch een beetje spijt van krijgt haha en dan toch maar een jaartje houd
Oja Spuugemmer kan deze vragen denk ik goed beantwoorden of Race eend, misschien even een PM sturen of geduldig wachten op hun antwoord

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Andere turbo? Garret 28
Hahaha
Ja zoiets ja :p
Toch maar houden en beetje opfocken
Ja zat er ook aan te denken om een pm te sturen maar nu kunnen er meerder mensen zeggen wat ze denken of vinden ofzo
Ja zoiets ja :p
Toch maar houden en beetje opfocken

Ja zat er ook aan te denken om een pm te sturen maar nu kunnen er meerder mensen zeggen wat ze denken of vinden ofzo

Streetgasm


- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Andere turbo? Garret 28
Heb je al gekeken naar een APR stage 3 pakket? 380-400pk.
Beter zuigers is wel een aanrader. Alhoewel je ziet dat het zonder ook prima heel blijft.
Gr. René
Beter zuigers is wel een aanrader. Alhoewel je ziet dat het zonder ook prima heel blijft.
Gr. René
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Andere turbo? Garret 28
Garrett GT28 is niet echt geweldig op een 2.0 TFSI. Spoelt slecht op. Hebben regelmatig Duitse S3's gehad met deze set, errrrg loom onder de 4000rpm.
Beter een Hybrid k04 van finturbo of loba motorsport etc.
Op een AXX-BWA gaat het niet goed met 380 echte PK's. Dan gaan de drijfstangen krom op een gegeven moment je hebt er uiteraard genoeg die het adverteren, maar rol ze maar eens na op een onafhankelijke bank....
Dus als je dat wil moet je ook S3 injectoren/HDpomp/drijfstangen etc doen.
Beter een Hybrid k04 van finturbo of loba motorsport etc.
Op een AXX-BWA gaat het niet goed met 380 echte PK's. Dan gaan de drijfstangen krom op een gegeven moment je hebt er uiteraard genoeg die het adverteren, maar rol ze maar eens na op een onafhankelijke bank....

Dus als je dat wil moet je ook S3 injectoren/HDpomp/drijfstangen etc doen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Andere turbo? Garret 28
Ik wil straks rond de 400 pk drukken
Op de Jullie bank.
Zou je voor mij eens willen kijken wat het helemaal
Compleet zou kosten?
Gr
Op de Jullie bank.
Zou je voor mij eens willen kijken wat het helemaal
Compleet zou kosten?
Gr
Streetgasm


- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Andere turbo? Garret 28
is allemaal terug te vinden op de site van JD heb effe geknipt en geplakt en voila hier kun je uit kiezen wat bij je wensen in de buurt komt
Stage 5
Complete turboset incl.ballbearing turbo, speciaal spruitstuk incl. buizen leidingen, filter , grotere Luchtmassameter enz.. incl. spec. Bougies, aangepaste benzinedruk, Grotere injectoren, grotere benzinepomp Gesmede zuigers met lagere compressie, H-profiel drijfstangen Speciale lagers, koppaking enz.. Powercontroller, meerdere standen en versnellingsafhankelijk Compleet uitlaatsysteem & Chiptuning op maat, op rollenbank 376pk 445Nm
€ 14.970,=
Montage € 2470,=
Stage 6
Complete turboset incl.dual ballbearing turbo, speciaal spruitstuk incl. buizen leidingen, Airbox en filter , grotere Luchtmassameter enz.. incl. spec. Bougies aangepaste benzinedruk, grotere benzinepomp Grotere injectoren, grotere benzinepomp Gesmede zuigers met lagere compressie, H-profiel drijfstangen Speciale lagers, koppaking enz.. Diverse extra modifcaties Powercontroller, meerdere standen en versnellingsafhankelijk Speciale koppelingset Compleet uitlaatsysteem & Chiptuning op maat, op rollenbank 416pk 490Nm
€ 16.980,=
Montage € 2960,=

Stage 5
Complete turboset incl.ballbearing turbo, speciaal spruitstuk incl. buizen leidingen, filter , grotere Luchtmassameter enz.. incl. spec. Bougies, aangepaste benzinedruk, Grotere injectoren, grotere benzinepomp Gesmede zuigers met lagere compressie, H-profiel drijfstangen Speciale lagers, koppaking enz.. Powercontroller, meerdere standen en versnellingsafhankelijk Compleet uitlaatsysteem & Chiptuning op maat, op rollenbank 376pk 445Nm
€ 14.970,=
Montage € 2470,=
Stage 6
Complete turboset incl.dual ballbearing turbo, speciaal spruitstuk incl. buizen leidingen, Airbox en filter , grotere Luchtmassameter enz.. incl. spec. Bougies aangepaste benzinedruk, grotere benzinepomp Grotere injectoren, grotere benzinepomp Gesmede zuigers met lagere compressie, H-profiel drijfstangen Speciale lagers, koppaking enz.. Diverse extra modifcaties Powercontroller, meerdere standen en versnellingsafhankelijk Speciale koppelingset Compleet uitlaatsysteem & Chiptuning op maat, op rollenbank 416pk 490Nm
€ 16.980,=
Montage € 2960,=
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Andere turbo? Garret 28
Wat voorn Turbo heeft spuugemmer die had het er toen ook over dat het op spoelen niet ze heel snel ging, maar als die eenmaal ging is het een monster.Race Eend schreef:Garrett GT28 is niet echt geweldig op een 2.0 TFSI. Spoelt slecht op. Hebben regelmatig Duitse S3's gehad met deze set, errrrg loom onder de 4000rpm.
Beter een Hybrid k04 van finturbo of loba motorsport etc.
Op een AXX-BWA gaat het niet goed met 380 echte PK's. Dan gaan de drijfstangen krom op een gegeven moment je hebt er uiteraard genoeg die het adverteren, maar rol ze maar eens na op een onafhankelijke bank....
Dus als je dat wil moet je ook S3 injectoren/HDpomp/drijfstangen etc doen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Andere turbo? Garret 28
Chris (spuugemmer) heef er een onbewerkte TD05 20G geloof ik. Maar die spoelt maar minimaal slechter op dan een k04 hoor, 1000rpm eerder dan een GT28 (een gt28 heeft ook weer turbogat na het overschakelen bijvoorbeeld.
@ Taz, jij hebt een G5 GTI bwa/axx?
Je kunt je huidige motor van zuigers en drijfstangen etc voorzien (dit kan bij JD) of je moet op zoek naar een s3/ed30/cupra etc blok om naar 400pk te gaan.
De set kan overigens voordeliger met een hybrid turbo, dan zit je rond de 380-400pk met een goede spoolup, een td05 doet 400-420pk.
@ Taz, jij hebt een G5 GTI bwa/axx?
Je kunt je huidige motor van zuigers en drijfstangen etc voorzien (dit kan bij JD) of je moet op zoek naar een s3/ed30/cupra etc blok om naar 400pk te gaan.
De set kan overigens voordeliger met een hybrid turbo, dan zit je rond de 380-400pk met een goede spoolup, een td05 doet 400-420pk.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Andere turbo? Garret 28
Iemand van het VWforum verkoopt een compleet geprepareerd blok van een TFSI. Ik kan geen link plaatsen (moet je lid zijn om te koop sectie te zien), dus heb zijn advertentie even gekopieerd.
Volgens mij heb je dan een goeie basis.
wegens beëindiging hobby te koop
motorblok code AXX 20.tfsi
motor is helemaal aangepast met o.a.
custom made drijfstangen en zuigers
complete revisie met hoogwaardige race onderdelen
inlaat bewerkt
alle kleppen vernieuwt om een vermogen tot +- 700 PK te behalen
motor is aangepast om met welke stand alone dan ook te werken
blok is opgebouwd bij Van Kronenburg
vraagprijs voor dit moois inclusief bobines en kabelboom
€2950
foto's vía mail
mvg
wies
Volgens mij heb je dan een goeie basis.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Andere turbo? Garret 28
100 octaan uitdraai S3 GT2871RS (4e versnelling)

hybrid TD05 setup:


hybrid TD05 setup:

A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Andere turbo? Garret 28
700 pk geloof ik echt niet hoorGolfL schreef:Iemand van het VWforum verkoopt een compleet geprepareerd blok van een TFSI. Ik kan geen link plaatsen (moet je lid zijn om te koop sectie te zien), dus heb zijn advertentie even gekopieerd.
wegens beëindiging hobby te koop
motorblok code AXX 20.tfsi
motor is helemaal aangepast met o.a.
custom made drijfstangen en zuigers
complete revisie met hoogwaardige race onderdelen
inlaat bewerkt
alle kleppen vernieuwt om een vermogen tot +- 700 PK te behalen
motor is aangepast om met welke stand alone dan ook te werken
blok is opgebouwd bij Van Kronenburg
vraagprijs voor dit moois inclusief bobines en kabelboom
€2950
foto's vía mail
mvg
wies
Volgens mij heb je dan een goeie basis.

- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Andere turbo? Garret 28
Het blok bepaald het vermogen niet. Dat doet de turbo. Maar staan wel een aantal apparte dingen in de advertentie. Ik ben dinsdag bij van Kronenburg. Dus dan zou ik wel even kunnen vragen hoe en wat. custom made doet mij eerder denken aan merkloos. Er zijn voldoende merk drijfstangen en zuigers te verkrijgen die prima voldoen.
Maar als hij bewerkt is voor ieder stand alone systeem zijn is waarschijnlijk de nokkenas verstelling geblokkeerd, De injectorgaten afgedopt en zo zijn er nog wat dingen.
Vandaag met een Apr golf mk6 gti met K04 hier gehad met wat problemen. Rijdt best grappig maar niet schokkend.
Als je met 400 pk wil gaan rijden voldoen in theorie alleen drijfstangen en een setje goede lagers ECHTER dan ga je met de compressie en brandstof in de problemen komen. Dus zuigers met een lagere compressie is wel handig of een dikkere koppakking echter win je daar niet zoveel mee als een setje zuigers.
Injectoren idd s3 of rs4. Hogere drukpomp is ook wel een aanrader echter maakt het niet uit welk merk je neemt dit blijft een zorgen kindje!!!
Ik kan uiteraard niet in je portemonee kijken maar zoals Mark (race-eend) al aangeeft is een hybride een hele goede optie. scheelt een hoop muntjes. Bij een grote turbo setup komt er naast de turbo een spruitstuk bij een downpipe (die op maat gemaakt moet worden) op maatgemaakt olie en koelwater leidingen maar ook als het een beetje tegen zit een op maat gemaakte inlaat of in iedergeval de slangen van en naar de turbo(koudezijde).
Ik heb zelf de stap van k04 die echt maximaal stond naar een td05-20g even de voor en nadelen op een rijtje:
Voordelen:
-Ooohw dat geluid eindelijk klinkt de motor goed en duidelijk anders dan andere tfsi motoren.
-Ja beetje meer vermogen
- Goed verhaal op feestjes en partijen
Nadelen:
- Het is allemaal wel erg op de grens (vooral omdat brandstof toevoer een probleem is bij tfsi motoren
- Het kost echt heel heel veel geld wat je er nooit meer voor terug krijgt.
conclusie:
Ja het is leuk 400 is een mooi getal maar niet zo magisch als 500
. Het verschil tussen grote turbo en een maximale k04 of een hybride k04 is zo klein dat ik het een tweede keer niet meer zo zou doen. Beste les die je kan leren als je met dit soort vermogens gaat rijden dat goedkoop duurkoop gaat worden. Als je op bepaalde onderdelen gaat besparen dan is de kans erg groot dat deze veel gevolgschade met zich mee gaan brengen. Weet niet wanneer dit alles moet gaan plaatsvinden maar anders kan je ook een keer met me meerijden dan weet je hoe en wat 400+ pk aanvoelt. Moet je wel even geduld hebben tot ik de motor af heb.
Maar als hij bewerkt is voor ieder stand alone systeem zijn is waarschijnlijk de nokkenas verstelling geblokkeerd, De injectorgaten afgedopt en zo zijn er nog wat dingen.
Vandaag met een Apr golf mk6 gti met K04 hier gehad met wat problemen. Rijdt best grappig maar niet schokkend.
Als je met 400 pk wil gaan rijden voldoen in theorie alleen drijfstangen en een setje goede lagers ECHTER dan ga je met de compressie en brandstof in de problemen komen. Dus zuigers met een lagere compressie is wel handig of een dikkere koppakking echter win je daar niet zoveel mee als een setje zuigers.
Injectoren idd s3 of rs4. Hogere drukpomp is ook wel een aanrader echter maakt het niet uit welk merk je neemt dit blijft een zorgen kindje!!!
Ik kan uiteraard niet in je portemonee kijken maar zoals Mark (race-eend) al aangeeft is een hybride een hele goede optie. scheelt een hoop muntjes. Bij een grote turbo setup komt er naast de turbo een spruitstuk bij een downpipe (die op maat gemaakt moet worden) op maatgemaakt olie en koelwater leidingen maar ook als het een beetje tegen zit een op maat gemaakte inlaat of in iedergeval de slangen van en naar de turbo(koudezijde).
Ik heb zelf de stap van k04 die echt maximaal stond naar een td05-20g even de voor en nadelen op een rijtje:
Voordelen:
-Ooohw dat geluid eindelijk klinkt de motor goed en duidelijk anders dan andere tfsi motoren.
-Ja beetje meer vermogen
- Goed verhaal op feestjes en partijen
Nadelen:
- Het is allemaal wel erg op de grens (vooral omdat brandstof toevoer een probleem is bij tfsi motoren
- Het kost echt heel heel veel geld wat je er nooit meer voor terug krijgt.
conclusie:
Ja het is leuk 400 is een mooi getal maar niet zo magisch als 500

Golf MK1 GTI
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: Andere turbo? Garret 28
Ben niet van plan om dit ook te doen (kost mij veels te veel) ,maar zou ook wel is een keer met je mee willen rijden
lijkt me super....

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 6 gasten