DDC nuttig?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
JeroenRS
Type auto: RS

DDC nuttig?

Bericht door JeroenRS »

Hallo allen,

Ik ben een GTI aan het samenstellen tbv m'n volgende leaseauto.
Nu zit ik in de buurt van het maximum leasebudget en weet niet welke keuze te maken.
DDC er wel of niet op?

Hoe zijn de 3 DDC standen in verhouding tot het normale onderstel?

In de GTI met het normale onderstel en 18" heb ik al proefgereden.
Maar met DDC komt de auto op 17" te staan, zonder DDC kan ik de 18ers nog aanvinken ivm het leasebudget.
Golf VI GTI Adidas
Type auto: Golf 6 GTI Adidas

Re: DDC nuttig?

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Ik heb het in m'n Golf VI GTI zitten. Om eerlijk te zijn, zou ik de optie links laten liggen... Bij mij staat ie altijd op de comfort stand omdat ik hem in Sport gewoon te hard vind. Ik weet niet of je van plan bent om het circuit op te gaan oid, maar voor alledaags gebruik zal je hem niet snel in sport zetten.

In m'n Golf V GTI zit het niet, en vind het onderstel gewoon perfect afgesteld.. Mis de functie daarom ook totaal niet...

Veel plezier met samenstellen! (btw.. de 18 inch Detroit velgen zijn wel een must ;) )
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Stoffn
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door Stoffn »

Als ik de keuze moest maken tussen DCC of de 18" Detroits, dan was mijn keuze zonder twijfel de 18" Detroits!
DCC vind ik persoonlijk waardeloos :oops:
gerben302JD
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door gerben302JD »

Vindt de optie 18 inch wielen belangrijker dan het knopje DDC bij de asbak! ;)

Comfort: licht sturen, vooral bij winterbanden wat niet zo breed zijn- Persoonlijk wordt ik misselijk op de snelweg bij deze stand :)
Een beetje golvend over het asvalt rij je dan.

Sport: Vindt het verschil met comfort wel redelijk merkbaar, stuurd veel zwaarder en je hebt het gevoel dat je meer controle hebt over de auto.

Normaal:Eigenlijk staat hij 9 van de 10 keer op deze stand gewoon lekker er tussenin!

Dus einduitslag: Waarschijnlijk is de normale stand op de DDC ook de standaard op het onderstel van de GTI V

Je ziet trouwens 2 benamingen ervoor:

DCC: Dynamic Chassis Control
DDC: Dynamic Drive Control

Dit is natuurlijk wat ik er van vindt!
Succes!!

Groet Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
yal
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Bericht door yal »

Ik zou het niet gekozen hebben , maar nu het toch op de ED35 zit is het eigenlijk wel een fijne optie.
De comfort stand gebruik ik alleen op slechte wegen, met veel drempels en op klinkerwegen.
Of als de vrouw en kinderen meerijden.

De sportstand is erg stug maar met hoge snelheid is het zwaarder/directer sturen wel prettig.

Normaal is hier de meeste gebruikte stand.

Succes met je keuze ,

Grtn yal

ps. mooie velgen kunnen achteraf nog , DCC niet.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Stoffn
Type auto: Golf MK6 GTI

Bericht door Stoffn »

Misschien niet onbelangrijk, maar denk ook even aan de kostprijs als zo'n demper versleten is :)
Zal ook een gezonde rekening zijn.
JeroenRS

Bericht door JeroenRS »

Hmm.. ik denk dat DDC erop gaat komen nav de opmerking van yal over het comfort.
Blijft de laatste DDC stand in het geheugen staan of gaat deze altijd terug naar normaal als de auto uitgezet wordt?
gerben302JD

Bericht door gerben302JD »

JeroenRS schreef:Hmm.. ik denk dat DDC erop gaat komen nav de opmerking van yal over het comfort.
Blijft de laatste DDC stand in het geheugen staan of gaat deze altijd terug naar normaal als de auto uitgezet wordt?
Het blijft op de stand staan,
waarmee je hebt laatst mee hebt gereden!

Groet Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

Ik heb het ook en vind het zeer prettig moet ik zeggen!

Comfort stand: is ideaal voor op de slechte wegen en bv in wijken/dorpjes met bv kinderkopjes/klinkers, ik rij met 19" en dat gaat dan echt comfortabel, ook stuurt hij dan een heel stuk lichter.

Sport stand: weggedrag is gelijk merkbaar beter en hij is lekker direct op zijn stuur.

normaal: is een beetje de tussenweg van de 2

Hier staat hij meestal in de sportstand (vind dat wel lekker rijden :) ) , maar zodra ik merk dat de weg wat slechter is, heb je met een druk op de knop gelijk een comfortabel rijgedrag.
MVG EMServices

Afbeelding
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

staffpride schreef:Ik heb het ook en vind het zeer prettig moet ik zeggen!

Comfort stand: is ideaal voor op de slechte wegen en bv in wijken/dorpjes met bv kinderkopjes/klinkers, ik rij met 19" en dat gaat dan echt comfortabel, ook stuurt hij dan een heel stuk lichter.

Sport stand: weggedrag is gelijk merkbaar beter en hij is lekker direct op zijn stuur.

normaal: is een beetje de tussenweg van de 2

Hier staat hij meestal in de sportstand (vind dat wel lekker rijden :) ) , maar zodra ik merk dat de weg wat slechter is, heb je met een druk op de knop gelijk een comfortabel rijgedrag.
Helemaal mee eens.
Je kan de auto lekker in de stand zetten, die het beste past bij je "mood" :mrgreen:

Als je moet kiezen tussen DDC of 18" rims. Is eigenlijk een afweging of je voor extra comfort of voor looks gaat.

Ben benieuwd wat je gaat kiezen, succes ;)
Afbeelding
HC1973

Bericht door HC1973 »

Ik rij nu ongeveer 10 maanden met DDC in combinatie met 18". Ik moet zeggen dat de DDC optie me wat tegen is gevallen. Ik had grotere verschillen verwacht tussen met name de comfort en de sport stand. De sport stand doet wat deze moet doen, maar de comfort stand is nog steeds redelijk "strak". Nu kan dat ook liggen aan eht feit dat er 18"onder ligt, maar toch. Je merkt het verschil (bij normaal gebruik) pas echt op oneffen wegdek. In de comfort stand wordt dat dan wat beter weggefilterd.

Als ik nog een keer moest kiezen, zou ik die € 1.050,- in mijn zak houden (of besteden aan andere leuke opties ;-)).
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
JeroenRS

Bericht door JeroenRS »

Nou uiteindelijk is het DDC en 18" geworden.
Zodra de auto er is, zal ik wel even een voorstel topic openen.
Crokko

Bericht door Crokko »

JeroenRS schreef:Nou uiteindelijk is het DDC en 18" geworden.
Zodra de auto er is, zal ik wel even een voorstel topic openen.
Helemaal mooi :D
Ben benieuwd wat je er van vindt?

Gr
Afbeelding
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Goede keus om DDC aan te schaffen. Het is mijn meest gebruikte knopje. De verschillen hadden iets groter mogen zijn, maar het scheelt zeker significant. En ik vind het jammer dat je niet een individual setting kunt maken. Het zware sturen in sportstand zou ik gewoon default willen hebben.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Crokko

Bericht door Crokko »

sitechris schreef:Het zware sturen in sportstand zou ik gewoon default willen hebben.
Dat ben ik met je eens.
Ik begrijp wat VW ermee heeft willen doen, maar default had comfortabeler geweest. :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”