Verlagen door middel van andere veren
- Verlengsnoer
Verlagen door middel van andere veren
Ik wil de wagen verlagen door andere veren te nemen.
Op onderstaande link zijn diverse veren te zien voor onder mijn golf v gti.
http://www.gnjmotorsport.com/categories ... g-Springs/
Op deze pagina staan veren van neuspeed, een voor mij onbekende speler op de markt. Wat mij bij deze veren opvalt in vergelijking met de overige aangeboden veren die hier tussen staan is dat deze de wagen een stuk verder doen zakken (voor 40mm en achter 30mm).
Heeft iemand hier ervaring met neuspeed?
Heeft iemand een afbeelding van een 5 gti die voor voor 40mm en achter 30mm verlaagd is?
Alvast bedankt
Op onderstaande link zijn diverse veren te zien voor onder mijn golf v gti.
http://www.gnjmotorsport.com/categories ... g-Springs/
Op deze pagina staan veren van neuspeed, een voor mij onbekende speler op de markt. Wat mij bij deze veren opvalt in vergelijking met de overige aangeboden veren die hier tussen staan is dat deze de wagen een stuk verder doen zakken (voor 40mm en achter 30mm).
Heeft iemand hier ervaring met neuspeed?
Heeft iemand een afbeelding van een 5 gti die voor voor 40mm en achter 30mm verlaagd is?
Alvast bedankt
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Re: Verlagen door middel van andere veren
Ik ben zelf geen voorstander van alleen veren omdat je demping die je nu heb waarschijnlijk kapot gaat omdat die altijd maar een bepaalde stuk in geveerd is omdat ze niet verder konden en met verlagen gaan ze een stuk verder dus komt er meer Druk op nieuwe demping zal daar geen last van hebben maar denk dat ze gaan lekken omdat ze meer druk moeten verdragen
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn hier volgens mij een paar die rond rijden met Eibach Sportline op de originele dempers. Zoals hierboven al gezegd is moet je niet te laag gaan met alleen veren op de originele dempers. Misschien kunnen de jongens met de Eibach Sportline veren op de originele dempers hun ervaring met ons delen. Vooral hoe lang het er al onder zit en of de dempers nog heel zijn.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Ik heb zelf ook met alleen veren gereden bij me vorige auto en dan was 30/30 en me voorschokbrekers zijn toen na een tijdje kapot gegaan moet wel zeggen een 30.000km maar originele demping kost al snel duurder als een compleet setje met veren en dempers
Groetjes Tonnie
- Tino
- Type auto: Scirocco MK3
Ik gebruik altijd al Eibach Pro-kit ca 30/40mm en bevalt goed zit nu ook op de scirocco.
men ontwikeld deze ook op de orginele schokbreker kan als optie Bilstein dempers nemen.
vindt het zonde om ook ander schokbrekers te nemen als de orginele nog goed zijn.
Heb met een nieuwe Fabia 2.0 gelijk dezelfde dag verlaagd 10 jaar met de orginele dempers gedaan 155.000 km dus eerder kapot is mij onbekend.
Bij de Sportline ca 50mm zou ik wel gelijk Bilstein dempers nemen want dat kunnen de orginele dempers niet aan te weinig veerweg om goede demping te verzorgen
Tino
men ontwikeld deze ook op de orginele schokbreker kan als optie Bilstein dempers nemen.
vindt het zonde om ook ander schokbrekers te nemen als de orginele nog goed zijn.
Heb met een nieuwe Fabia 2.0 gelijk dezelfde dag verlaagd 10 jaar met de orginele dempers gedaan 155.000 km dus eerder kapot is mij onbekend.
Bij de Sportline ca 50mm zou ik wel gelijk Bilstein dempers nemen want dat kunnen de orginele dempers niet aan te weinig veerweg om goede demping te verzorgen
Tino

Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
Ik heb hiervoor met alleen Eibach veren gereden op mijn LeonII. Nu een complete kit, weer van Eibach, en dit verschil merk je wel goed. Met een complete kit blijft het comfort beter behouden omdat dempers hier op zijn afgesteld. Pro-Kit kan qua verlaging tegen gaan vallen omdat een GTI al lager staat, dus eigenlijk moet je dan wel gelijk naar de sport-kit.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
Heb met diverse auto's gereden die voorzien waren van een Pro-kit, nu dan eindelijk een KW Streetcomfort kit. Je kan lager gaan, wegligging is beduidend goed met een schroefset... het is maar net wat je wilt en hoe oud je wagen is.
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
- Verlengsnoer
Ok samengevat:
- Kortere veren op standaard demper kan ervoor zorgen dat je dempers stuk gaan aangezien deze "te ver" in kunnen. Dit is dan wel weer afhankelijk van hoeveel cm de auto verlaagd wordt door de veren. Er wordt aangeraden niet te laag te gaan met alleen veren. Het setje wat ik gezien heb zou dan iets te veel verlagen.
Het risico van kapote dempers wil ik nog wel nemen. Mocht dat gebeuren dan komt er wel een schroefset. Ik denk dat het kapot gaan van de dempers afhankelijk is van meerdere factoren en niet alleen afhankelijk van het type veer.
Nu nog kijken of ik ergens een foto kan vinden van hoe het eruit ziet als een golf V of VI voor 4cm en achter 3cm verlaagd is.
- Kortere veren op standaard demper kan ervoor zorgen dat je dempers stuk gaan aangezien deze "te ver" in kunnen. Dit is dan wel weer afhankelijk van hoeveel cm de auto verlaagd wordt door de veren. Er wordt aangeraden niet te laag te gaan met alleen veren. Het setje wat ik gezien heb zou dan iets te veel verlagen.
Het risico van kapote dempers wil ik nog wel nemen. Mocht dat gebeuren dan komt er wel een schroefset. Ik denk dat het kapot gaan van de dempers afhankelijk is van meerdere factoren en niet alleen afhankelijk van het type veer.
Nu nog kijken of ik ergens een foto kan vinden van hoe het eruit ziet als een golf V of VI voor 4cm en achter 3cm verlaagd is.
- Chris5gti
- Type auto: Golf 5 GTI
30/30 is goed te doen ik zelf heb H&R veren erin zitten dit is ook de grens wat de originele dempers aan kunnen . Klik hier onder om in mijn topic te kijken . Dan kun je zien hoe veel de auto lager is . (voorlaatste pagina)Verlengsnoer schreef:Ok samengevat:
- Verlengsnoer
Hi Chris! Dank je wel! De fotos geven een goed beeld! Ziet er goed uit!
- Glenne
- Type auto: Golf VI GTI
ik denk dat de sportline kit van eibach nog net goed is voor de originele dempers van een gti.
een gti heeft andere dempers dan een gewone golf. daardoor zakt hij niet zoveel.
maar hoe je het nu draait of keert, een set blijft altijd beter omdat ze afgesteld zijn op elkaar en daar is de prijs ook naar.
een gti heeft andere dempers dan een gewone golf. daardoor zakt hij niet zoveel.
maar hoe je het nu draait of keert, een set blijft altijd beter omdat ze afgesteld zijn op elkaar en daar is de prijs ook naar.
Golf VI GTI