Levertijd?
Levertijd?
Hoi,
Ik heb op 24 maart 2012 een GTI besteld. Een vriend van mij een week eerder. Hij heeft hem al. Dus ik was benieuwd. Krijg ik (van dezelfde dealer) te horen dat mijn auto in week 26/27 komt. Net na 1 juli, scheelt maar liefst 1500 euro (voel me dus nu wel een beetje opgelicht.. Dat is wel heel erg vreemd. Het verschil tussen mijn versie en die van mij kameraad is dat ik een 2 deurs heb besteld en met het advance pakket. Dat had hij niet.
Bij de dealer konden ze geen verklaring geven alleen dat het aan de DSG lag (had mijn kameraad ook trouwens dus wel vreemd). Ze hebben wel 5 keer gezegd dat hij direct op 24 maart besteld was, maar begin daar toch een beetje aan te twijfelen. De produktiedatum zou volgens de dealer in week 23 liggen.
Wat is jullie ervaring met de huidige levertijden?
Groeten,
Roland
Ik heb op 24 maart 2012 een GTI besteld. Een vriend van mij een week eerder. Hij heeft hem al. Dus ik was benieuwd. Krijg ik (van dezelfde dealer) te horen dat mijn auto in week 26/27 komt. Net na 1 juli, scheelt maar liefst 1500 euro (voel me dus nu wel een beetje opgelicht.. Dat is wel heel erg vreemd. Het verschil tussen mijn versie en die van mij kameraad is dat ik een 2 deurs heb besteld en met het advance pakket. Dat had hij niet.
Bij de dealer konden ze geen verklaring geven alleen dat het aan de DSG lag (had mijn kameraad ook trouwens dus wel vreemd). Ze hebben wel 5 keer gezegd dat hij direct op 24 maart besteld was, maar begin daar toch een beetje aan te twijfelen. De produktiedatum zou volgens de dealer in week 23 liggen.
Wat is jullie ervaring met de huidige levertijden?
Groeten,
Roland
- Glenne
- Type auto: Golf VI GTI
Re: Levertijd?
ik denk dat de levertijd van jou normaler is dan die van jou vriend en dus eerder een uitzondering.
Golf VI GTI
5 deurs worden veel meer geleverd zei de verkoper (die geen echte verkoper is omdat hij geen moeite wilde doen) 80% ofzo, 3 deurs is altijd langer wachten daardoor. kopers zijn nu meer vaders (wegens de vraagprijs in nederland) terwijl over een jaar of wat de jongeren staan te trappelen om een 3 deurs!, balen van de 1500 extra bijdrage aan (ja aan wat eigenlijk de overheid gooit het netjes over de balk). maar zodra je ermee wegrijd zal je het hopelijk snel vergeten
Dat geeft VW zelf ook aan:Roland schreef:Bij de dealer konden ze geen verklaring geven alleen dat het aan de DSG lag...
Dennoch: Trotz zusätzlicher Schichten ist es uns nicht gelungen, diese Nachfrage zu befriedigen. 2011 fehlten die Kapazitäten für einige tausend Stück. Damit dies nicht wieder passiert, werden in diesem Jahr die Fertigungs-Kapazitäten bei den Getrieben DSG 200, DSG 250 und DSG 500 mit 100 Millionen erweitert.
(12-03-2012)
Volkswagen hat 2011 erneut Rekorde bei Absatz, Umsatz und Ertrag eingefahren. Der Volkswagen-Konzern übertraf damit seine ehrgeizigen Ziele. Auch das VW-Werk Kassel in Baunatal stand gut da: Es fertigte vier Millionen Getriebe.
„Der Volkswagen Konzern hat seine Erfolgsserie in 2011 nahtlos fortgesetzt. Wir kommen auf unserem Weg an die Spitze der Automobilindustrie Stück für Stück voran“, sagte Martin Winterkorn, VW-Vorstandsvorsitzender, am Montag bei der Vorlage der Bilanz für das Geschäftsjahr 2011.
Der Umsatz stieg um 25,6 Prozent auf 159,3 Milliarden Euro. Das operative Ergebnis stieg um 4,1 auf den Rekordwert von 11,3 Milliarden Euro. Auch quantitativ kam der Konzern voran: Erstmals wurden über acht Millionen Fahrzeuge verkauft. Das spürte auch das VW-Werk Kassel in Baunatal. Im vergangenen Jahr fertigte das Werk rund vier Millionen Getriebe. Im Jahr zuvor waren es noch 3,5 Millionen Stück gewesen, sagte Werkleiter Hans-Helmut Becker. (mwe)[1]
Der Leiter des VW-Werks Kassel in Baunatal, Prof. Dr. Hans-Helmut Becker, im HNA-Interview: "Niemand muss sich momentan Sorgen um seinen Arbeitsplatz machen."
■ 2011 war das erfolgreichste Geschäftsjahr für den VW-Standort Baunatal. Wie sehen die Zahlen aus?
Prof. Hans-Helmut Becker: Wir haben 2011 rund vier Millionen Getriebe gebaut. Die größere Hälfte waren Schalter, die kleinere Hälfte Automaten (DSG). Im Jahr davor waren es knapp 3,5 Millionen. Aktuell sind dies 16 000 Stück pro Tag. Wenn wir auf diesem Niveau bleiben, dürften wir am Jahresende bei über vier Millionen Stück liegen.
■ Welche Getriebe waren besonders gefragt?
Becker: Doppelkupplungsgetriebe waren und sind sehr gefragt. Dort wird die Nachfrage zunehmen. Dennoch: Trotz zusätzlicher Schichten ist es uns nicht gelungen, diese Nachfrage zu befriedigen. 2011 fehlten die Kapazitäten für einige tausend Stück. Damit dies nicht wieder passiert, werden in diesem Jahr die Fertigungs-Kapazitäten bei den Getrieben DSG 200, DSG 250 und DSG 500 mit 100 Millionen erweitert. In den Anlauf neuer Produkte – ein Audi- und ein Hybrid-Getriebe – werden weitere 100 Millionen Euro ausgegeben. Insgesamt werden am Standort 460 Millionen investiert. 2011 waren es 290 Mio. Euro.
■ Haben Sie ein Erfolgsrezept?
Becker: Es ist nur möglich, wenn die Mannschaft mitzieht. Die hohe Nachfrage ist auch künftig nur mit Vier-Schicht-Mannschaften an sechs Tagen in der Woche zu erfüllen. Mit herkömmlichen Modellen funktioniert es nicht. Das bedeutet auch, dass die Instandhaltung in Baunatal in vielen Bereichen an allen sieben Tagen der Woche arbeitet. Wichtig ist, dass bei diesen Entscheidungen, die Mitarbeiter die Chance haben, ihr Arbeitsumfeld mitzugestalten. Das führt zu Akzeptanz. Dies ist uns gemeinsam mit dem Betriebsrat gelungen. Letztlich ist es eine Frage der Motivation. Sie sollte so hoch sein, dass der Einzelne täglich sagt: Zu Volkswagen gehe ich gern hin.

VW-Werk Kassel in Baunatal.
Gr. Wehoo.

Dank voor de antwoorden.. Misschien dat we nog wat geluk hebben en hem voor 1 juli krijgen (oorspronkelijk stond hij gepland op 11 juni)..
Beste Roland,
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Via een contact bij volkswagen productie prioriteit gekregen.
Dus dat is mazzel hebben maar, als dat niet zou lukken. zou ik contact opnemen met je dealer en vragen of het chassis nummer al bekend is (wat waarschijnlijk al het geval is) en dan kan de dealer de auto via pon al op kenteken laten zetten voor 1 juli zodat je dus geen extra kosten hebt.
Ik hoop dat het lukt!
Succ6
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Via een contact bij volkswagen productie prioriteit gekregen.
Dus dat is mazzel hebben maar, als dat niet zou lukken. zou ik contact opnemen met je dealer en vragen of het chassis nummer al bekend is (wat waarschijnlijk al het geval is) en dan kan de dealer de auto via pon al op kenteken laten zetten voor 1 juli zodat je dus geen extra kosten hebt.
Ik hoop dat het lukt!
Succ6
Bedankt voor de tip.
Ik zal eens navragen bij de dealer. Ze zeiden in eerste instantie dat het chassisnummer niet bekend is. Ook niet als hij in produktie gaat. Maar we proberen het nog een keer
Groeten,
Roland
Ik zal eens navragen bij de dealer. Ze zeiden in eerste instantie dat het chassisnummer niet bekend is. Ook niet als hij in produktie gaat. Maar we proberen het nog een keer

Groeten,
Roland
Heb je bij de bestelling ook een datum van levering gehad?
Bij mij was het namelijk als volgt.
Is bij bestelling de datum van levering voor 1 juli, en de auto zou om welke reden dan ook pas na 1 juli worden geleverd (wachten op DSGbak oid), dan zou de dealer de extra kosten van € 1.500 gaan/kunnen 'verhalen' bij de importeur. Het is immers niet de schuld van de klant dat er vertraging is ontstaan in het productieproces.
Is bij bestelling de datum van levering na 1 juli, dan was dat mijn eigen risico.
Is bij bestelling de datum van levering voor 1 juli, en de auto zou om welke reden dan ook pas na 1 juli worden geleverd (wachten op DSGbak oid), dan zou de dealer de extra kosten van € 1.500 gaan/kunnen 'verhalen' bij de importeur. Het is immers niet de schuld van de klant dat er vertraging is ontstaan in het productieproces.
Is bij bestelling de datum van levering na 1 juli, dan was dat mijn eigen risico.
Sterk als je dealer een exact vastgelegde leveringsdatum geeft en daar voorwaarden (voor zichzelf aan koppelt). In de algemene voorwaarden van VW zijn clausules opgenomen om zich niet aan dergelijke leveringstermijnen te houden. M.a.w. wordt de leveringsdatum verlengd, zit je toch aan de auto vast en kun je de eventueel ontstane schade niet verhalen. Zo zijn er ook clausules t.a.v. prijsstijgingen (en prijsverlagingen, als die zich al voordoen); die worden doorberekend.WimGTI schreef:Heb je bij de bestelling ook een datum van levering gehad?
Gr. Wehoo.

De auto zou in eerste instantie op 11 juni geleverd worden (ruim op tijd dus).. Staat ook op papier. Op papier staat ook als hij na 1 julie komt dat de 1500 euro voor mijn rekening zijn. Echter kan ik je wel vertellen dat het dan erg lang gaat duren voordat ik de auto accepteer.. Ik ga er nog steeds vanuit dat het goed gaat (misschien naief, maar om je daar nu de hele dag druk over te maken). Maar het is wel niet erg klant vriendelijk moet ik zeggen.
Mijn zusje heeft een upje gekocht ergens bij een VW dealer Breda in de buurt en zij werd ook persoonlijk op de hoogte gebracht door de dealer en VW wanneer de auto gemaakt zou worden en wanneer deze binnenkomt. Dit heeft mijn dealer (ook een vrij grote dealer in Noord-Midden Limburg) pas nadat ik zelf maar even contact opzocht pas navraag naar de gedaan. Het is toch een Golfje van 39K dus ik zou toch wat service verwachten. Maar zoals eerder gezegd ga ik er nog maar even vanuit dat het gaat lukken. Anders zal ik nog wel zo veel pecht hebben dat ie pas na 1 oktober komt. Kan ik de 2% BTW ook nog aftikken
.
Maar ze zitten juridisch wel dichtgespijkerd dat geloof ik wel.
Allen bedankt voor de info..
Groeten,
Roland
Mijn zusje heeft een upje gekocht ergens bij een VW dealer Breda in de buurt en zij werd ook persoonlijk op de hoogte gebracht door de dealer en VW wanneer de auto gemaakt zou worden en wanneer deze binnenkomt. Dit heeft mijn dealer (ook een vrij grote dealer in Noord-Midden Limburg) pas nadat ik zelf maar even contact opzocht pas navraag naar de gedaan. Het is toch een Golfje van 39K dus ik zou toch wat service verwachten. Maar zoals eerder gezegd ga ik er nog maar even vanuit dat het gaat lukken. Anders zal ik nog wel zo veel pecht hebben dat ie pas na 1 oktober komt. Kan ik de 2% BTW ook nog aftikken

Groeten,
Roland
Er is maar één grote VW dealer in Noord-Midden Limburg. En ook die kan je zeggen wanneer de productiedatum en leverdatum is. Alles onder voorbehoud omdat er wijzigingen kunnen optreden. Maar dat spreekt voor zich. Het feit dat je dealer (=verkoper) dit niet heeft gedaan, zegt iets over de verkoper. Er zijn daar ook verkopers die het wel uitzichzelf doen. De service is (sterk) afhankelijk van de (juiste) verkoper.Roland schreef:De auto zou in eerste instantie op 11 juni geleverd worden (ruim op tijd dus).. Staat ook op papier. Op papier staat ook als hij na 1 julie komt dat de 1500 euro voor mijn rekening zijn. Echter kan ik je wel vertellen dat het dan erg lang gaat duren voordat ik de auto accepteer.. Ik ga er nog steeds vanuit dat het goed gaat (misschien naief, maar om je daar nu de hele dag druk over te maken). Maar het is wel niet erg klant vriendelijk moet ik zeggen.
Mijn zusje heeft een upje gekocht ergens bij een VW dealer Breda in de buurt en zij werd ook persoonlijk op de hoogte gebracht door de dealer en VW wanneer de auto gemaakt zou worden en wanneer deze binnenkomt. Dit heeft mijn dealer (ook een vrij grote dealer in Noord-Midden Limburg) pas nadat ik zelf maar even contact opzocht pas navraag naar de gedaan. Het is toch een Golfje van 39K dus ik zou toch wat service verwachten. Maar zoals eerder gezegd ga ik er nog maar even vanuit dat het gaat lukken. Anders zal ik nog wel zo veel pecht hebben dat ie pas na 1 oktober komt. Kan ik de 2% BTW ook nog aftikken.
Groeten,
Roland
Gr. Wehoo.

Of de dealer - wanneer het puntje bij het paaltje zou komen - er zich ook aan zou houden weet ik niet. Of ze meenden het, of het was verkoop praat omdat de levering toch voor 1 juli zou plaatsvinden.wehoo schreef:Sterk als je dealer een exact vastgelegde leveringsdatum geeft en daar voorwaarden (voor zichzelf aan koppelt). In de algemene voorwaarden van VW zijn clausules opgenomen om zich niet aan dergelijke leveringstermijnen te houden. M.a.w. wordt de leveringsdatum verlengd, zit je toch aan de auto vast en kun je de eventueel ontstane schade niet verhalen. Zo zijn er ook clausules t.a.v. prijsstijgingen (en prijsverlagingen, als die zich al voordoen); die worden doorberekend.WimGTI schreef:Heb je bij de bestelling ook een datum van levering gehad?
Dat zou kunnen ja.. Wel een vreemd spel dan... Zou ik niet met mijn klanten doen....
Ik hou jullie op de hoogte hoe het af gaat lopen...
Ik hou jullie op de hoogte hoe het af gaat lopen...
So vandaag telefoon gehad.. Het gaat lukken. Op 26 juni kan ik de kar ophalen... Toch 2 weken
langer dan eigenlijk de planning was...
Toch blij.. Scheelt 1500 euro's die ik beter ergens anders in kan investeren....
langer dan eigenlijk de planning was...
Toch blij.. Scheelt 1500 euro's die ik beter ergens anders in kan investeren....
- Gti-Mar
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Contacteer:
He Roland,
Dat is mooie meegenomen,te gek voor je...is ook geen lullig bedrag waar ze het over hebben....,nou aftellen geblazen
Dat is mooie meegenomen,te gek voor je...is ook geen lullig bedrag waar ze het over hebben....,nou aftellen geblazen

Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Precies, nog iets meer dan een weekje wachten