NU MET FILMPJE!! Fluittoon tijdens stationair/ Golf VI GTI
Re: NU MET FILMPJE!! Fluittoon tijdens stationair/ Golf VI G
Hier hetzelfde probleem/geluid bij mijn 6 Gti !
Heeft nu een 2600km..
Heeft nu een 2600km..
als sommige GTI_VI drivers / forum leden dit probleem blijven hebben en uiteindelijk
door de dealer is opgelost...graag jullie post dan hier
ps: geluid nog altijd niet meer hoorbaar, ondertussen 1200km verder
door de dealer is opgelost...graag jullie post dan hier

ps: geluid nog altijd niet meer hoorbaar, ondertussen 1200km verder

Ik ben vandaag bij de dealer geweest en je raad het al, geluid was weg. Ik had het geluid opgenomen met mijn FOON en dat was voor de monteur volgens mij genoeg want hij wilde het geluid graag via de mail hebben en maakte gelijk een afspraak voor volgende week. Hij wilde nog niets zeggen maar hij had wel een idee. Toen ik vroeg of dit alles kosteloos was antwoorde hij met een positief antwoord. Dus ik heb wel een idee dat hij wel weet wat het is maar dat hij eerst zekerheid wilde hebben door de auto een dag te hebben. Ik ben benieuwd en heb er wel vertrouwen in.. Ik hou jullie op de hoogte.
Vandaag de auto gebracht maar het geluid konden ze niet horen. Ze hadden contact
Opgenomen met de importeur en wilde de auto nog een dag houden voor het geval ze onderdelen moeten bestellen. Ik snap er in ieder geval niet veel meer van maar er word aan gewerkt. Morgen misschien duidelijkheid, althans dat hoop ik. Ik laat het wel horen
Opgenomen met de importeur en wilde de auto nog een dag houden voor het geval ze onderdelen moeten bestellen. Ik snap er in ieder geval niet veel meer van maar er word aan gewerkt. Morgen misschien duidelijkheid, althans dat hoop ik. Ik laat het wel horen
Ik kan de GTI halen. Ze hebben er 2 dagen van alles aan gedaan en natuurlijk was het geluid niet te horen. Ik heb wel het gevoel dat ze echt hun best hebben gedaan. Ze hebben contact gehad met de importeur maar daar was dit probleem NIET bekend. Wel vreemd want op een ander forum was dit probleem wel bij de importeur bekend en ik neem aan dat dit de zelfde is. Ik heb met de heer A, naam niet voluit wegens privacy, contact gehad en zodra het geluid er is rijd ik zo de werkplaats in, hihi
Hij staat garant voor 2 jaar garantie dus geen zorgen en hij zei ook dat het geen gevaarlijk iets is maar dat was al enig sinds bekend. Ik heb er wel een goed gevoel over dus nu maar hopen dat ik of het geluid nooit meer hoor en mag dat wel het geval zijn dat ik direct naar Arnhem kan rijden. Oja, ik weet dat daar een flits kast staat dus nu maar hopen dat ze er niet door heen gereden hebben met een rot gang. Al met al een dikke voldoende voor van Zijm Arnhem en mag dat veranderen dan horen jullie dat. Morgen maar de auto halen, misschien hadden ze de auto nog nodig.

Ik heb maar even geregistreerd voor deze post..
Ik heb al wat onderzoek erop zitten. Originele draadje op het skodaforum; http://www.skodaforum.nl/board/f32/octa ... 19039.html
En ja, de Octavia RS TSI heeft hetzelfde blok als de MK6 GTI - alleen 10pk minder (software aanpassing)
En de inhoud;
RS eigenaren,
Ik heb een MY2011 RS met TSI blok.
Vanaf het begin was er een hoge fluit toon waarneembaar onder de motorkap - Toen ik bij JD was toendertijd, wisten ze aan te wijzen dat het mogelijk de waterpomp was. De dealer heeft dit toen vervangen en geen last meer van gehad.
Totdat vandaag..
Weer die fluit toon. Hier is eerst een filmpje van iemand anders; http://www.youtube.com/watch?v=AglZYZ7b ... r_embedded
Balen...
Er loopt al een flink draadje over op een ander forum; http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=4872
Daarin wordt ook verwezen naar een andere waterpomp; 06H 121 026 AF
ik ga binnenkort naar de dealer om even te praten over een oplossing, ook vraag ik of ze een 'seal' kunnen vervangen (O6H103085J)
Ik moet nog terug naar de dealer met dit verhaal - wellicht dat ik dit doe met de volgende beurt.
Ik heb al wat onderzoek erop zitten. Originele draadje op het skodaforum; http://www.skodaforum.nl/board/f32/octa ... 19039.html
En ja, de Octavia RS TSI heeft hetzelfde blok als de MK6 GTI - alleen 10pk minder (software aanpassing)
En de inhoud;
RS eigenaren,
Ik heb een MY2011 RS met TSI blok.
Vanaf het begin was er een hoge fluit toon waarneembaar onder de motorkap - Toen ik bij JD was toendertijd, wisten ze aan te wijzen dat het mogelijk de waterpomp was. De dealer heeft dit toen vervangen en geen last meer van gehad.
Totdat vandaag..
Weer die fluit toon. Hier is eerst een filmpje van iemand anders; http://www.youtube.com/watch?v=AglZYZ7b ... r_embedded
Balen...
Er loopt al een flink draadje over op een ander forum; http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=4872
Daarin wordt ook verwezen naar een andere waterpomp; 06H 121 026 AF
ik ga binnenkort naar de dealer om even te praten over een oplossing, ook vraag ik of ze een 'seal' kunnen vervangen (O6H103085J)
Ik moet nog terug naar de dealer met dit verhaal - wellicht dat ik dit doe met de volgende beurt.
Bedankt voor je post SileX...
Ondertussen 3500 km, nog altijd zonder de fluittoon die spontaan vanzelf gestopt is.
Ondertussen 3500 km, nog altijd zonder de fluittoon die spontaan vanzelf gestopt is.
Tot nu toe het geluid niet meer gehoord en nu maar hopen dat het
Zo blijft. Er stond trouwens een exact de zelfde GTI, nieuw in de shomroom
Met een dsg bak en vroeg wat ik bij moest leggen omdat ik misschien wel een
Beetje spijt heb dat ik geen automaat heb genomen. Mijn gti is van de 1e week
Van dit jaar met nu 2700 km op de teller. Ik weet niet of ik van deze tijd ben of
dat van Zijm een beetje in de war was maar ik schok me te ter.....g wat ik bij moest
Leggen. Om precies te zijn 7000 euro!!!!!!!!!!!
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is? Dat was bijna het zelfde bedrag
Wat ik van mijn Insignia van 18 mnd oud had gereden. Ik weet niet wat ik hiervan
Moet denken maar jullie zijn de expers en misschien dat er wel iemand zeg
Doen koopje maar dat is denk ik niet het geval.
Ik wil de gti niet meer kwijt want het is een super fijne auto maar wat krijg
Ik na 2 jaar terug als ik er nu al 7000 heb afgereden. Ik ben bang dat het niet veel meer is.
Ik hoor graag van jullie of het aan mij ligt.
Zo blijft. Er stond trouwens een exact de zelfde GTI, nieuw in de shomroom
Met een dsg bak en vroeg wat ik bij moest leggen omdat ik misschien wel een
Beetje spijt heb dat ik geen automaat heb genomen. Mijn gti is van de 1e week
Van dit jaar met nu 2700 km op de teller. Ik weet niet of ik van deze tijd ben of
dat van Zijm een beetje in de war was maar ik schok me te ter.....g wat ik bij moest
Leggen. Om precies te zijn 7000 euro!!!!!!!!!!!
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is? Dat was bijna het zelfde bedrag
Wat ik van mijn Insignia van 18 mnd oud had gereden. Ik weet niet wat ik hiervan
Moet denken maar jullie zijn de expers en misschien dat er wel iemand zeg
Doen koopje maar dat is denk ik niet het geval.
Ik wil de gti niet meer kwijt want het is een super fijne auto maar wat krijg
Ik na 2 jaar terug als ik er nu al 7000 heb afgereden. Ik ben bang dat het niet veel meer is.
Ik hoor graag van jullie of het aan mij ligt.
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
@XXX36. Ik denk dat ondanks het feit dat je dit veel geld vind (Wat het ook is) even de volgende afweging moet maken. Ervan uitgaande dat de auto die je op het oog hebt exact dezelfe uitrusting heeft als die je nu hebt, scheelt het circa 2500 euries in aanschafwaarde (DSG duurder). Dus 7000-2500 = 4500 netto prijsverschil. Je hebt inmiddels 5 maanden gereden met de auto, al is het maar 2700km. Zo gek vind ik het dus niet (900 euro per maand). Ook door de lopende acties van VW (GTI edition vanaf 29.900) zijn alle gebruikte GTI's ook minder waard geworden.
Succes met je overwegingen.
Succes met je overwegingen.
Succes met je overweging, nou dat is voor mij niet zo moeilijk maar het was wel ff schrikken en nee, ik denk er niet aan. Voor die 7000 euro heb je toch heel veel andere leuke dingen. Mijn buurman zou het niet eens zien behalve eventueel aan het nummerbord. Ik weet wel dat ik byz veel schik met de gti heb. In ieder geval bedankt, ik ben genezen. 

had ik ook en mijn garage heeft denk ik de reden te pakken. Alleen wanneer ik euro 95 tankte kwam dit voor. Bij premium verdween deze fluit. Vermoedelijk alleen bij nieuwe motoren die de additieven dus zeker in het begin goed kunnen gebruiken. Nu bij 6.000km blijft het weg wanneer ik euro 95 tank door gebrek aan beter bij de zelftankst.
cheers Boefie
cheers Boefie
- Wesley'sGTI
- Type auto: Golf MK4 GTI
kan de waterpomp zijn
een kennis van mij had ook zelfde soort fluittoon in zijn golf, en na het vervangen van de waterpomp was het weg.
lager van de waterpomp zat gewoon vast ( al bij 4500 km )
een kennis van mij had ook zelfde soort fluittoon in zijn golf, en na het vervangen van de waterpomp was het weg.
lager van de waterpomp zat gewoon vast ( al bij 4500 km )
GOLF MK4 1.8 20VT +- 240PK 380Nm