sperdiff golf 5

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
loenders

sperdiff golf 5

Bericht door loenders »

zijn der al mensen die een lsd diff hebben gemonteerd in hun golf 5 gti?
zo ja welke type?

ben opzoek naar een zat te denken aan wavetrac quaife of peloquin mensen hier evt ervaring mee?
Chris5gti
Type auto: Golf 5 GTI

Re: sperdiff golf 5

Bericht door Chris5gti »

hoeveel pk heb je dan dat je denkt om een sper diferentieel in te bouwen ?
loenders

Bericht door loenders »

ik zit nu op 372pk en 480nm en rij nu ookal met r888 normaal gebruik is geen probleem op de weg is het goed te doen maar als je vol vermogen vraagt en zeker in eerste en tweede versnelling wielspin!

n ik hoop dat er mensen zijn met ervaring zodat ik de verschillen kan horen of dat iemand al een sper der inheeft
Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Ik denk dat een sper voor de eerste en 2e versnelling niet zo'n zin heeft. Een sper is toch om de snelheid van beide wielen in de bocht gelijk te houden? Dus voor circuit gebruik zal het zeker zijn voordelen hebben. :)
EJ5gti
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door EJ5gti »

Renekesgti schreef:Ik denk dat een sper voor de eerste en 2e versnelling niet zo'n zin heeft. Een sper is toch om de snelheid van beide wielen in de bocht gelijk te houden? Dus voor circuit gebruik zal het zeker zijn voordelen hebben. :)
volgensmij is een sper uitsluitend bedoeld om de snelheden van de wielen gelijk te houden zodat dus 1 wiel niet als een gek begint te spinnen en al het koppel niet goed overgebracht wordt. ik denk dat het juist wel nuttig is. (verbruik technisch werk het juist tegen omdat in de bochten de snelheden van de wielen gelijk zijn en het binnenste wiel dus gaat slippen...)
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
loenders

Bericht door loenders »

EJ5gti schreef:
Renekesgti schreef:Ik denk dat een sper voor de eerste en 2e versnelling niet zo'n zin heeft. Een sper is toch om de snelheid van beide wielen in de bocht gelijk te houden? Dus voor circuit gebruik zal het zeker zijn voordelen hebben. :)
volgensmij is een sper uitsluitend bedoeld om de snelheden van de wielen gelijk te houden zodat dus 1 wiel niet als een gek begint te spinnen en al het koppel niet goed overgebracht wordt. ik denk dat het juist wel nuttig is. (verbruik technisch werk het juist tegen omdat in de bochten de snelheden van de wielen gelijk zijn en het binnenste wiel dus gaat slippen...)

ja niet helemaal gelijk anders gaat die wringen maar nu heb ik in 1 en 2 wielspin omdat 1 wiel minder grip heeft en dan al het vermogen naar dat wiel stuurt! met een sper gebeurd dat niet en verdeeld vermogen op beiden daar door dus meer 'grip' minder wiel spin evt kan je hier alles lezen over sper's

http://www.tuning-gids.nl/differentieel.htm
wehoo

Bericht door wehoo »

loenders schreef:zijn der al mensen die een lsd diff hebben gemonteerd in hun golf 5 gti?
zo ja welke type?

ben opzoek naar een zat te denken aan wavetrac quaife of peloquin mensen hier evt ervaring mee?
Afbeelding

Link: http://www.is-racing.de/product_info.ph ... cts_id=171
Vraag maar aan Chris5gti betreffende de service van dit bedrijf. :D
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

kan ik alleen maar aanbevelen , echt super service , eerlijk advies , goede qualiteit en goede prijzen . Hun bouwen idd alles om wat je maar wil of het een dsg bak is of van 4 cilinder naar 5 cilinder ttrs moter alles is mogelijk !!
loenders

Bericht door loenders »

het probleem is niet het inbouwen dat doe ik allemaal zelf dat is geen probleem maar had graag meningen en evt praktijk info van mensen hier die evt al een sper der in hebben zitten of die met verschillende merken ervaring hebben!
Chris5gti

Bericht door Chris5gti »

je zou eventueel met de eigenaar van het bedrijf contact kunnen opnemen als je intresse hebt (Ingo Seydel ) Hij geeft altijd goed advies in de verschillen van de producten , qualiteit enz . En dit ook altijd vrij snel . Ik hoef tenminste nooit langer dan 1 dag te wachten op antwoord . vragen kost niks ;)
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Snelheidsverschil en dergelijke is ook allemaal afhankelijk van de hoeveelheid slip die het diff toestaat. Vooral al veel achterwiel aandrijvers die serieus op vermogen staan de fout in zien gaan met de verkeerde keuze van sper. met 140 op de snelweg ineens de kont omgooien. Dat soort dingen zijn niet leuk. Voorwiel aandrijver heeft daar veel minder last van. Ik zelf heb alleen ervaring met quafe en drexler diffs icm het mk5/6 platform. Quafe leuk voor sprintjes met bij veel serieus bochten werk zal het diff het niet al te lang volhouden. Dat viel mij erg tegen! Drexler alleen maar positief qua kwaliteit. Kerel straft de auto keer op keer en diff blijft het gewoon prima doen. Zelf een kleine 300 km met de auto gestuurd en moet zeggen. Dat het me best beviel. De bochtensnelheid gaat gemiddeld met een km of 10-15 omhoog.

Ik rij zelf in mijn mk1 met Drexler Diff. Maar goed dat is denk ik niet echt referentie materiaal waar je naar opzoek bent.....
Golf MK1 GTI
Ibiza_boy

Bericht door Ibiza_boy »

Ik heb hier even een vraagje over eigelijk.

Hoe monteer je dit eigelijk? steek je dat tssen je cardan? of moet je daar uw boite voor openhalen?

Mvg
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Het diff zit in de bak (boite) Dus je moet de bak uit elkaar halen.
Golf MK1 GTI
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”