Olie verversen
-
- Type auto: golf mk5 gti
Olie verversen
beste leden
Vorige maand heb mijn moterolie ververst maar dat olie gebruik word ik een beetje simpel van dus ga andere olie erin gooien zit
er aan te denken om er 5w40 in te doen van castrol , heb al verschillende topics doorgespit en gelezen, mijn vraag(en) is nu wat is nu
het beste of een van de betere om erin te doen ? want die LL olie is niet meer mijn ding, en mijn andere vraag is moterflush werkt dat nu ook ? , of een ander middel om je oude
olie en aangekoekte delen om die helemaal schoon te krijgen?
grtjs allemaal
Vorige maand heb mijn moterolie ververst maar dat olie gebruik word ik een beetje simpel van dus ga andere olie erin gooien zit
er aan te denken om er 5w40 in te doen van castrol , heb al verschillende topics doorgespit en gelezen, mijn vraag(en) is nu wat is nu
het beste of een van de betere om erin te doen ? want die LL olie is niet meer mijn ding, en mijn andere vraag is moterflush werkt dat nu ook ? , of een ander middel om je oude
olie en aangekoekte delen om die helemaal schoon te krijgen?
grtjs allemaal
Re: Olie verversen
Zoals je zelf al zegt. Castrol 5w40 Edge is perfect als je last hebt van olie verbruik.
mijn auto verbruikt aanzienlijk minder nu ik gewisseld ben! ik rij op 1 liter zeker 3000 kilometer meer. de 2.0 TFSI staat er ook wel bekend om dat hij een slokje olie lust.
wat verbruikt die van jou?
hier nog een Fototje van de olie die je moet hebben.

mijn auto verbruikt aanzienlijk minder nu ik gewisseld ben! ik rij op 1 liter zeker 3000 kilometer meer. de 2.0 TFSI staat er ook wel bekend om dat hij een slokje olie lust.
wat verbruikt die van jou?
hier nog een Fototje van de olie die je moet hebben.

-
hoeveel de mijne verbruikt heb ik niet egt in de gaten gehouden maar sinds ik de auto heb heb ik om en nabij 3000/3500 km gereden en tog dik 2 ltr bij moeten vullen, maar dan is de keuze snel gemaakt stap ik mooi over.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Ik heb deze olie ook in mijn auto
Ik had voor dat ik deze olie had een soms hoorbare tik na deze olie geen last meer van.
En verbruik kan ik niet over mee praten want ik had al geen verbruik.
Ik had voor dat ik deze olie had een soms hoorbare tik na deze olie geen last meer van.
En verbruik kan ik niet over mee praten want ik had al geen verbruik.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
dan val je onder de categorie mazzelaar ( geen verbruik ) 
ben benieuwd bij de mijne na deze olie

ben benieuwd bij de mijne na deze olie
- Verlengsnoer
attenooije!!!! 2 liter. Ik heb sinds aanschaf 18K gereden en heb een kwart liter bijgegooid (LONGLIFE). De teller staat inmiddels op 70K.
Jayke schreef:hoeveel de mijne verbruikt heb ik niet egt in de gaten gehouden maar sinds ik de auto heb heb ik om en nabij 3000/3500 km gereden en tog dik 2 ltr bij moeten vullen, maar dan is de keuze snel gemaakt stap ik mooi over.
-
ja precies zo stond ik dus ook met die uitdrukking toen ik de peilstok in mn handen had haha, hij verbruikt nog meer olie dan mn oude bmw van 91 2.5i 6 cilinder hahaha
afijn ff wisselen en hopen dat het minder word
afijn ff wisselen en hopen dat het minder word

je verbruik valt wel binnen de VW normen. maar ik vind het erg fors! ik zou maar is kijken of er niks mis is met je carter ontluchting etc. pcv lek? overstappen zal wel helpen maar dan rij je straks nog maar 3k op 1 liter. Ik rijd zelf 8 a 9 k op 1 liter. is nog veel vind ik. maar het is niet anders 

-
ben even naar de auto toegelopen en goed berekend zat er zelf btje verkeerd bij ( tis nog geen 12 uur denk )
tussentijd 4778km gereden en 2 ltr bijgegooid..
tussentijd 4778km gereden en 2 ltr bijgegooid..

dat is al wat positiever! maar nog veelste veel naar mijn mening. Ik denk dat je vorige eigenaar het niet zo nou heeft laten komen met verversen en bij vullen. mijn GTI dit altijd boven aan gevuld. Zoals ik al zei kan er wat met je carter ontluchting zijn.
-
Zal op korte termijn alles na laten kijken want ook ik ben niet een fan van het verbruik, valt dit zo te controleren ? of ?
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =20&t=2049
lees dit draadje maar even door. staat ook hoe je de carterontluchting kan testen. Misschien dat hier nog mensen zijn met meer tips?
lees dit draadje maar even door. staat ook hoe je de carterontluchting kan testen. Misschien dat hier nog mensen zijn met meer tips?
-
Bedankt !! Zal het zo even doorlezen
hier kan je zien waar carter ontluchtingen zitten. als ze neit goed functioneren kan je carter druk te hoog worden. waardoor de auto olie verbruikt
- MkVI Nmgn
Tot nu toe heb ik met de Castrol 5W40 Turbodiesel Edge ±5000km gereden vanmorgen vroeg nog even de olie gecontroleerd en zat nog exact het zelfde als toen ik een grote service beurt gedaan had.
Als ik over 10.000km weer een service beurt ga doen dan tap ik de olie af in een Maatkan en dan exact kijken hoeveel olie er verbruikt is.
Als ik over 10.000km weer een service beurt ga doen dan tap ik de olie af in een Maatkan en dan exact kijken hoeveel olie er verbruikt is.
Groetjes Tonnie
-
dat is velen maler netter dan de mijne haha, ik ga het een deze dagen toch proberen te verversen ga eerst voor de zekerheid de ontluchting controleren
, en hoe zit het met dat spul wat je in je olie gooit voor het verversen dat die de aangekoekte olie verwijderd ? of is dit gewoon onzin wat ze zeggen?
, en hoe zit het met dat spul wat je in je olie gooit voor het verversen dat die de aangekoekte olie verwijderd ? of is dit gewoon onzin wat ze zeggen?
Dat kan je ook proberen ja. Heeft De dealer ook bij mij gedaan destijds
- MkVI Nmgn
Fushen is geen probleem,
Alleen vergeet de motor niet na te spoelen met goedkope action olie want die rommel moet er wel allemaal uit waarmee je fusht,
Ben zelf geen voorstander van fushen want wie zegt dat je olie zeef niet verstopt raakt als je gaat flushen, want je moet de motor ±20min laten fushen op stationair toerental en tussen door verhogen en weer stationair laten lopen,En er komt hier en daar rommel los en die kan voor de zeef gaan zitten dus als je het goed wilt doen Fushen,spoelen,en olie zeef vervangen en dan de verse olie erin, Zelf heb ik bij mijn vorige Beurt de oliezeef vervangen en dat was ook wel nodig zat aardig wat rommel voor dus ik was gelukkig op tijd,
Alleen vergeet de motor niet na te spoelen met goedkope action olie want die rommel moet er wel allemaal uit waarmee je fusht,
Ben zelf geen voorstander van fushen want wie zegt dat je olie zeef niet verstopt raakt als je gaat flushen, want je moet de motor ±20min laten fushen op stationair toerental en tussen door verhogen en weer stationair laten lopen,En er komt hier en daar rommel los en die kan voor de zeef gaan zitten dus als je het goed wilt doen Fushen,spoelen,en olie zeef vervangen en dan de verse olie erin, Zelf heb ik bij mijn vorige Beurt de oliezeef vervangen en dat was ook wel nodig zat aardig wat rommel voor dus ik was gelukkig op tijd,
Groetjes Tonnie
-
oke tonnie super tip!
is er nog een speciale manier van fushen dan aangezien je het toerental moet verhogen en om de hoeveel minuten op hoeveel
toeren en hoelang op die toeren ( poeh wat een vragen :$ ) en bij de action olie moet ie erin en eruit ? of moet daar ook station bij gedraaid worden?
Kost zon oliezeefje eig ? wil dat best vervangen ben bang dat dat nooit gebeurd is bij de mijne,
is er nog een speciale manier van fushen dan aangezien je het toerental moet verhogen en om de hoeveel minuten op hoeveel
toeren en hoelang op die toeren ( poeh wat een vragen :$ ) en bij de action olie moet ie erin en eruit ? of moet daar ook station bij gedraaid worden?
Kost zon oliezeefje eig ? wil dat best vervangen ben bang dat dat nooit gebeurd is bij de mijne,
een olie zeef word normaal nooit vervangen. deze zit onder in het carter. De carterpan moet er dan af.
voor flushen kan je de gebruiksaanwijzing gebruiken die op het blik/pak/flesje staat.
1. flush erin. 20 min stationair laten draaien
2. oude olie en flush gloeiend heet aftappen dit is belangrijk.
3. goedkope meuk olie erin. Let op de viscositeit , dit moet bv 5w40 of 0w40 zijn. 10w40 of dikker gaan je kleppen niet leuk vinden.
4. ook de goedkope olie bloedje heet aftappen! dan is alle losse zooi er wel uit.
5 nieuwe olie van castrol erin en klaar.
tussen 4 en 5 kan je inderdaad je carter nog loshalen en de zeef vervangen mocht het echt een zooitje zijn. mocht er niks bekend zijn over onderhoud van jou auto. zou ik het doen. je kan het al zien aan de carterpan als hij eraf hoe veel onderhoud je auto gehad heeft. suc6 met deze operatie
voor flushen kan je de gebruiksaanwijzing gebruiken die op het blik/pak/flesje staat.
1. flush erin. 20 min stationair laten draaien
2. oude olie en flush gloeiend heet aftappen dit is belangrijk.
3. goedkope meuk olie erin. Let op de viscositeit , dit moet bv 5w40 of 0w40 zijn. 10w40 of dikker gaan je kleppen niet leuk vinden.
4. ook de goedkope olie bloedje heet aftappen! dan is alle losse zooi er wel uit.
5 nieuwe olie van castrol erin en klaar.
tussen 4 en 5 kan je inderdaad je carter nog loshalen en de zeef vervangen mocht het echt een zooitje zijn. mocht er niks bekend zijn over onderhoud van jou auto. zou ik het doen. je kan het al zien aan de carterpan als hij eraf hoe veel onderhoud je auto gehad heeft. suc6 met deze operatie
-
duidelijker dan dit kan niet maurice!
bedankt ga het zo snel mogelijk doen zal het laten weten hoe het is afgelopen
bedankt ga het zo snel mogelijk doen zal het laten weten hoe het is afgelopen

Kan het geen kwaad dat de olie eigelijk voor dieselmotoren zijn dan..?
Grtz.
Grtz.
Grtz. GTI_6
- Race Eend
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Contacteer:
is geen diesel olie, hebben ze tegenwoordig zo als naam gegeven, maar het is gewoon de al-oude castrol edge sport 5w40 maar dan nu met een nieuwe naam.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Klopt helemaal, heb een tijdje geleden een mail gestuurd naar castrol. Ben namelijk ook overgestapt naar castron edge 5w40.
Goedemorgen,
De EDGE Turbo Diesel 5W-40 is inderdaad toepasbaar voor benzinemotoren.
Het bezit ook de VW 502.00 specificatie welke VW vraagt voor de standaard interval.
De EDGE Turbo Diesel 5W-40 en de Magnatec 5W-40 C3 verschillen in formulatie.
De beste/sterkste is de EDGE Turbo Diesel 5W-40 en heeft ook een VW specificatie 505.01.
Dit is een zware test en heeft o.a. te maken met de krachtige smeerfilm bij hoge belastingen.
De EDGE zal in uw auto absoluut beter presteren dan de Magnatec.
met vriendelijke groet / kind regards
G.J. te Grotenhuis
Technical Advisor
Castrol Smeermiddelen
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair