Chris leest voor uit eigenwerk
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
Houd dit ook in dat deze project auto niet meer wordt geupdate?
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
.
Laatst gewijzigd door Spuugemmer op 21 feb 2014, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf MK1 GTI
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
.
Laatst gewijzigd door Spuugemmer op 21 feb 2014, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf MK1 GTI
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
hoort zich goed aan .. eh ziet er goed uit
vertel eens met die methanol injectie dat schijnt heel gevoelig te zijn , net de verkeerde afstelling en alles loopt naar de ** . Ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat , heb er al vaker over gelezen maar nog niemand die het echt heeft ingebouwt . Ik heb ook al eens gezien dat er iemand van de directe injectie is afgestapt en een inlaat zelf heeft gemaakt met de injectoren in het spruitstuk . Ben je ook meteen van die vervuilde inlaat kleppen af . Meschien een idee ?

Re: Chris leest voor uit eigenwerk
Oei! Jammer dat het niet zo goed gaat met het blokje.
Maar als ik het goed begrijp ga je je internals versterken, maar terug in het vermogen? Expres? Ben je nu meer uit op betrouwbaarheid/levensduur dan vermogen pompen?
Maar als ik het goed begrijp ga je je internals versterken, maar terug in het vermogen? Expres? Ben je nu meer uit op betrouwbaarheid/levensduur dan vermogen pompen?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
.
Laatst gewijzigd door Spuugemmer op 21 feb 2014, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf MK1 GTI
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
Wat is dan wel de belangrjnkste reden om water/meth te gaan rijden?
De enigste 2 redenen die ik zelf kan bedenken zijn meer vermogen.. Maar mits je niet te ver wil gaan snap ik hem nie? Zou bio ethanol mix in je brandstoftank toch stabieler meer vermogen geven?
En 2 de reinigende werking.. Mits alles goed stabiel en storings vrij kan draaien wel een dikke plus denk ik.
Maar als je net zo als jij vaak sleutelt is dan zo nu en dan je inlaat spruitstuk los halen en alles ff reinigen en een goede carch can en of open air carter ventilatie dan niet makkelijker?
Ben erg nieuwsgierig naar jou idee over de water/meth kits en je beweegredenen!
De enigste 2 redenen die ik zelf kan bedenken zijn meer vermogen.. Maar mits je niet te ver wil gaan snap ik hem nie? Zou bio ethanol mix in je brandstoftank toch stabieler meer vermogen geven?
En 2 de reinigende werking.. Mits alles goed stabiel en storings vrij kan draaien wel een dikke plus denk ik.
Maar als je net zo als jij vaak sleutelt is dan zo nu en dan je inlaat spruitstuk los halen en alles ff reinigen en een goede carch can en of open air carter ventilatie dan niet makkelijker?
Ben erg nieuwsgierig naar jou idee over de water/meth kits en je beweegredenen!
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
Zijn inderdaad de 2 meest voordehand liggende keuzes. Echter op het moment dat je alles zo belachelijk hufter proef gaat maken. Dat je zeg een 500 pk motor bouwt en je hem dan weg zet op 400 pk. Dan heb je zoveel marge dat dit de betrouwbaarheid enkel ten goede komt. Dat is dus mijn idee er achter. Maar ik zou ik niet zijn als die 500 pk modus niet gewoon aanwezig moet zijn 

Golf MK1 GTI
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
500



GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
Tuurlijk kun je een 500pk setup op 400pk zetten, maar dat is eigenlijk zonde, je kiest dan een joekel van een turbo om 500pk uit een 2 liter te halen en vervolgens gebruik je het niet, terwijl je de turbolag van de grotere turbo wel gaat krijgen.
Als je de setup op 400pk bouwt , kun je daar prima op rijden, mits je natuurlijk je huiswerk goed gedaan hebt (bij een TFSI met veel vermogen is dat je voornamelijk brandstofpompen goed voor elkaar hebben, in dit geval je leidingwerk etc dikker maken..). Ik denk dat je prima de vinger op de zere plek kunt leggen en dat het eigenlijk niet zo spannend is om dit opgelost te krijgen. Zet hem maar neer als je motor klaar is zou ik zeggen.
Als je de setup op 400pk bouwt , kun je daar prima op rijden, mits je natuurlijk je huiswerk goed gedaan hebt (bij een TFSI met veel vermogen is dat je voornamelijk brandstofpompen goed voor elkaar hebben, in dit geval je leidingwerk etc dikker maken..). Ik denk dat je prima de vinger op de zere plek kunt leggen en dat het eigenlijk niet zo spannend is om dit opgelost te krijgen. Zet hem maar neer als je motor klaar is zou ik zeggen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
Komt ook allemaal wel goed. Alleen werkt mijn arm nog steeds niet mee. Gisteren de bumper en front eraf gehaald en ik was gewoon klaar. Heb de rest van de dag zielig in een hoekje gezeten kan helemaal niets meer. Is gewoon irritant. Dat het allemaal zo lang moet duren.
Golf MK1 GTI
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
Denk zelf ook dat wat mark zegt de lekkerste daily driver blijft als je de 400pk wil rijden.
500pk wordt zeker als je hem afsteld op 400pk geen fijne auto denk ik.
Mijn keus zou zijn betrouwbaarbeid.. K04 hybride of iets vergelijkbaars andere hpfp en lpfp
3"uitlaat, andere inlaat, eventuel andere injectoren, andere intercooler, wat andere buis werk van turbo naar de motor.
Dit alles wel op een schoon gemaakte motor, chip op maat dan zou de 400pk zeker moeten lukken
Rij je doordeweeks op bp98 en als je wil pieken op mix bio
Ik hou wel van dit soort projecten helaas zijn er niet veel mensen die zo ver durven gaan en zeker niet als eerst
Jou experimentelen kant in deze heb ik zeker.respect voor!!
Zou willen dat ik de middelen had om zo als jij een motor van de grond af na eigen inzicht op te bouwen.
Blijf dit topic weer aandachtig volgen.
500pk wordt zeker als je hem afsteld op 400pk geen fijne auto denk ik.
Mijn keus zou zijn betrouwbaarbeid.. K04 hybride of iets vergelijkbaars andere hpfp en lpfp
3"uitlaat, andere inlaat, eventuel andere injectoren, andere intercooler, wat andere buis werk van turbo naar de motor.
Dit alles wel op een schoon gemaakte motor, chip op maat dan zou de 400pk zeker moeten lukken
Rij je doordeweeks op bp98 en als je wil pieken op mix bio
Ik hou wel van dit soort projecten helaas zijn er niet veel mensen die zo ver durven gaan en zeker niet als eerst
Jou experimentelen kant in deze heb ik zeker.respect voor!!
Zou willen dat ik de middelen had om zo als jij een motor van de grond af na eigen inzicht op te bouwen.
Blijf dit topic weer aandachtig volgen.
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
.
Laatst gewijzigd door Spuugemmer op 21 feb 2014, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf MK1 GTI
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
wat een vermogen zeg!
zie ik daar trouwens Wedsport lichtgewicht velgen onder jou GTI ?
super dingen !!!
zie ik daar trouwens Wedsport lichtgewicht velgen onder jou GTI ?
super dingen !!!
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
.
Laatst gewijzigd door Spuugemmer op 21 feb 2014, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf MK1 GTI
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
Hoe is dat dan gekomen ? :O
Veer gebroken ?
Of geen smering ?
Veer gebroken ?
Of geen smering ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
Smering is goed!!!
Dus een gebroken veer is idd een goede optie echter ga ik nergens meer zomaar vanuit. Dus als die helemaal uit elkaar is dan weten jullie het ook
Zuigerveer breekt doorgaans alleen bij verkeerde montage....
Dus een gebroken veer is idd een goede optie echter ga ik nergens meer zomaar vanuit. Dus als die helemaal uit elkaar is dan weten jullie het ook

Golf MK1 GTI
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
I know
En je vertelde ooit ook eens dat je het zelf niet gemonteerd heb daarom durf ik er ook gebroken veer bij te zetten
Anders lijkt het net of je een Prutser ben


En je vertelde ooit ook eens dat je het zelf niet gemonteerd heb daarom durf ik er ook gebroken veer bij te zetten

Anders lijkt het net of je een Prutser ben


Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
dat ziet er niet zo best uit .. Moet je de cilinderwand laten uithonen nu ? En overmaat zuigers ? Ben benieuwd .. Is de auto trouwens ooit blauw geweest ?
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
Dat is die nog steedsChris5gti schreef:trouwens ooit blauw geweest ?

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
oh omdat de moterruimte lichter blauw is en de spatborden zwart lijken op de fotoMKV Nmgn schreef:Dat is die nog steedsChris5gti schreef:trouwens ooit blauw geweest ?

voren op de chasisbalken is normaal daar is de kleur nooit echt dekkend maar ik bedoelde bij het schutbord daar in die buurt .. Maar het zal denk ik dan aan de lichtinval liggen
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
.
Laatst gewijzigd door Spuugemmer op 21 feb 2014, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf MK1 GTI
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
Spuugemmer schreef:Hij is heel zijn leven als Shadow Blue misschien vandaar ook de verwarring met zwartMaar idd stukje lichtval.
Ja sowieso boren en honen en dan overmaat zuigers erin. Al zou er niets mis zijn met deze zuigers dan kunnen ze alsnog de prullenbak in of daar gaat weer een honderdtje of 7 a 8...
@MKV (Geeft geen ruk om voetbal;) ):D , Ja klopt idd ben nog wel meer tegen gekomen wat me erg teleur heeft gesteld...
Loop stiekem met de gedachten te spelen om (aangezien er toch veel aan moet gebeuren) er een atmos motor in te hangen is ook wel leuk 270-300 atmos pks komt alleen wel wat meer werk bij kijken dan.....
Een leuke 6 cilinder is nooit verkeerd

alleen dan komt er heel wat meer bij kijken want dan zal je ook een bak moeten plaatsen waar geen 4x4 op zit of afdoppen als dat kan,
Of gewoon met zo een motor opnieuw beginnen http://link.marktplaats.nl/571632866 ( Reactie eigenaar *ik wil er minimaal 1350 voor hebben*)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Chris leest voor uit eigenwerk
Kan het niet een stukje afgebrokkeld carbon vuil zijn? Of een te schralen lucht brandstof verhouding?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten