RNS510 kaartversie V8.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door staffpride »

Alennno schreef:Nu versie 7698 gedownload en gebrand morgen ff testen wat is er beter in de versie dan 7692? en welke gebruiken jullie momenteel.
Ik gebruik de KlouxOne plus versie van 7698 die is extra met laatste europese flitsers, gescheiden op mobiele en vaste flitspalen met aparte icoontjes en nudistencampings :mrgreen: :lol:
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door KlouxOne »

Speciaal voor u op maat gemaakt! :)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

staffpride schreef: gescheiden op mobiele en vaste flitspalen met aparte icoontjes
Ik dacht dat deze scheiding met aparte iconen in een voorgaande versie was. En er nu dezelfde iconen zijn omdat de iconen voor de mobiele flitsers nogal klein en moeilijk zichtbaar waren.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door staffpride »

wehoo schreef:
staffpride schreef: gescheiden op mobiele en vaste flitspalen met aparte icoontjes
Ik dacht dat deze scheiding met aparte iconen in een voorgaande versie was. En er nu dezelfde iconen zijn omdat de iconen voor de mobiele flitsers nogal klein en moeilijk zichtbaar waren.
Dat was voor de roodlicht flitsers die kleine icoontjes, nu heb ik de mobiele flitslocaties met hetzelfde icoon als de normale flitsers alleen dan in het blauw. Flitsers zijn nu ook te wissen met een paar handelingen, mocht je toevallig op vakantie gaan in een land waar het niet is toegestaan en het risico loopt om je rns in te leveren + hoge boete.
Heb een aangepaste versie (is niet te downloaden overigens, technisch verhaal ivm de te wissen flitserlocaties)

Ziet er iig super uit met die icoontjes :!:
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alennno
Berichten: 46
Lid geworden op: 14 jun 2012, 14:08
Type auto: Golf 5 fsi

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door Alennno »

7698 net geinstaleerd, laat jullie snel horen wat ik er van vind.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door Crokko »

Hoi iedereen,

Ik had wat problemen met mijn RNS 510.
Hij reageerde traag en miste duidelijk wat opties die ik bij andere heb gezien.
Ik heb Klouxone en Stafffpride om hulp gevraagd. De firmware van mijn RNS bleek heel oud te zijn. :?

Zij hebben voor mij een nieuwere firmware geïnstalleerd en ik heb hiermee een volledig nieuwe RNS voor terug gekregen.
Jeetje wat een verschil!!!. Hij is sneller, mijn kaart is geupdate, gescheiden flitsers en benzinestations toegevoegd.
En dat voor een paar centen, helemaal top jongens!

Owja voor ik het vergeet, dat jullie het storingsgeheugen hebben uitgelezen en als bonus nog even het "DVD kijken tijdens het rijden" hebben geactiveerd, vind ik pas echt service!

Wist niet dat er zoveel mogelijk was met de spullen die ik al had. Ben weer helemaal gelukkig. :mrgreen:

Nogmaals hartstikke bedankt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door staffpride »

Lekker hè al die nieuwe functies :D

Nu nog je microfoon doorlussen en dan werkt je nl voicecommand ook.

dan ben je helemaal up to date
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:
wehoo schreef:
staffpride schreef: gescheiden op mobiele en vaste flitspalen met aparte icoontjes
Ik dacht dat deze scheiding met aparte iconen in een voorgaande versie was. En er nu dezelfde iconen zijn omdat de iconen voor de mobiele flitsers nogal klein en moeilijk zichtbaar waren.
Dat was voor de roodlicht flitsers die kleine icoontjes, nu heb ik de mobiele flitslocaties met hetzelfde icoon als de normale flitsers alleen dan in het blauw. Flitsers zijn nu ook te wissen met een paar handelingen, mocht je toevallig op vakantie gaan in een land waar het niet is toegestaan en het risico loopt om je rns in te leveren + hoge boete.
Heb een aangepaste versie (is niet te downloaden overigens, technisch verhaal ivm de te wissen flitserlocaties)

Ziet er iig super uit met die icoontjes :!:
Het 'technische' zit hem dan (waarschijnlijk) in het verwijderen van de flitsers in de database (poi inspector) en het flitserbestand (te downloaden) als apart bestand, als 'losstaand' poi-bestand toe te voegen.
Blijft voor de desbetreffende 'strenge landen' over, dat VIM ook niet is toegestaan en kan zorgen voor inbeslagname van je satnav.

Ik lees ergens centjes, wordt het een commercieel bedrijf?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matr1x
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jun 2012, 10:27
Type auto: Sharan 2.0 TDI

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door Matr1x »

wehoo schreef:Blijft voor de desbetreffende 'strenge landen' over, dat VIM ook niet is toegestaan en kan zorgen voor inbeslagname van je satnav.
En hoe willen ze dat controleren dan? Door even de auto te lenen en een stukje te gaan rijden?

Je moet VIM natuurlijk zelf niet gebruiken in landen waar het niet mag, want dat is sowieso vragen om problemen.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

Matr1x schreef:
wehoo schreef:Blijft voor de desbetreffende 'strenge landen' over, dat VIM ook niet is toegestaan en kan zorgen voor inbeslagname van je satnav.
En hoe willen ze dat controleren dan? Door even de auto te lenen en een stukje te gaan rijden?

Je moet VIM natuurlijk zelf niet gebruiken in landen waar het niet mag, want dat is sowieso vragen om problemen.
Op dezelfde wijze als dat ze controleren of je flitspalen op je satnav. hebt. Ook al zijn ze niet geactiveerd. Men weet wel waarmee men bezig is. Het gaat er niet om of je het gebruikt, maar of het aanwezig is.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door staffpride »

wehoo schreef: Het 'technische' zit hem dan (waarschijnlijk) in het verwijderen van de flitsers in de database (poi inspector) en het flitserbestand (te downloaden) als apart bestand, als 'losstaand' poi-bestand toe te voegen.
Blijft voor de desbetreffende 'strenge landen' over, dat VIM ook niet is toegestaan en kan zorgen voor inbeslagname van je satnav.

Ik lees ergens centjes, wordt het een commercieel bedrijf?
Je technische verhaal klopt, dus vandaar niet te downloaden met flitsers, maar wel handig als je naar 1 van de landen waar het verboden is op vakantie gaat.

Vim is net zo makkelijk uit te schakelen als aan te zetten, dus mocht je op vakantie gaan naar zo'n land en je wilt het risico niet lopen kan je het altijd uitzetten.
Je kan op een originele rns overigens ook vim gebruiken, door een speciale handeling op het apparaat uit te voeren. Alleen moet je het telkens opnieuw uitvoeren als je bv schakelt tussen de menu's omdat het dan weer gedeactiveerd word.
Dacht zelfs al bij het volume aanpassen.

Wat is commercieel? Dat je je vrije middag opoffert om andere te helpen en een officiële vagcom kabel hebt aangeschaft (€) en af en toe iemand helpt die er zelf niet uitkomt?

Ben zelf ook eens naar adjego gereden(wat niet in de buurt is bij me) om wat aanpassing te doen en had het er gewoon voor over. Werd goed geholpen door hem en je ziet ook eens iemand van het forum. Had bij de dealer navraag gedaan en dan was ik het veelvoudige kwijt geweest + dat die er niet eens zo veel kennis over hadden.

Heb zelf een kabel aangeschaft, omdat ik 10001 plannen heb :D en dan kan ik het zelf doen. (Bv mijn xenonombouw)

Ik zie daar niets commercieels in en vind dat daar best wat tegenover mag staan.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door staffpride »

wehoo schreef:
Matr1x schreef:
wehoo schreef:Blijft voor de desbetreffende 'strenge landen' over, dat VIM ook niet is toegestaan en kan zorgen voor inbeslagname van je satnav.
En hoe willen ze dat controleren dan? Door even de auto te lenen en een stukje te gaan rijden?

Je moet VIM natuurlijk zelf niet gebruiken in landen waar het niet mag, want dat is sowieso vragen om problemen.
Op dezelfde wijze als dat ze controleren of je flitspalen op je satnav. hebt. Ook al zijn ze niet geactiveerd. Men weet wel waarmee men bezig is. Het gaat er niet om of je het gebruikt, maar of het aanwezig is.
En daarom is het makkelijk dat je ze kan wissen, als je eventueel in die landen bent/komt
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:Vim is net zo makkelijk uit te schakelen als aan te zetten, dus mocht je op vakantie gaan naar zo'n land en je wilt het risico niet lopen kan je het altijd uitzetten.
Je kan op een originele rns overigens ook vim gebruiken, door een speciale handeling op het apparaat uit te voeren. Alleen moet je het telkens opnieuw uitvoeren als je bv schakelt tussen de menu's omdat het dan weer gedeactiveerd word.
Dacht zelfs al bij het volume aanpassen.

Wat is commercieel?
VIM werkt niet met all SWversie op alle apparaten (softwarematige instelling via vagcom). Bij die speciale handeling (tenminste als je die bedoelt), mag je daarna geen toets meer aanraken, of hij "verlaat" het DVD-afspeelmenu.
Commercieel wordt het, als er winstbejag in het spel is. (misschien om de kabel/software terug te verdienen). Mijn vraag was geen waardeoordeel meer een constatering. Of je dat doet, moet je zelf weten, het zette mij alleen aan het denken. ;)

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door staffpride »

wehoo schreef: VIM werkt niet met all SWversie op alle apparaten (softwarematige instelling via vagcom). Bij die speciale handeling (tenminste als je die bedoelt), mag je daarna geen toets meer aanraken, of hij "verlaat" het DVD-afspeelmenu.
Commercieel wordt het, als er winstbejag in het spel is. (misschien om de kabel/software terug te verdienen). Mijn vraag was geen waardeoordeel meer een constatering. Of je dat doet, moet je zelf weten, het zette mij alleen aan het denken. ;)
Weet niet hoe je precies bedoel met de werking van VIM, maar ik heb VIM tot nu toe op alle fw versies aan de praat gekregen tot fw 3xxx toe.
Ja die handeling bedoel ik.

Denken mag wehoo ;)

Maar om op je eerste vraag terug te komen.
wehoo schreef:wordt het een commercieel bedrijf?
Vooralsnog is het een hobby waar je veel tijd in stop.
Je kan natuurlijk nooit in de toekomst kijken, maar het zou leuk zijn om van je hobby je werk te kunnen maken.

Zo zijn er toch veel begonnen als ondernemer ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:Denken mag wehoo ;)
Gelukkig wel, alhoewel men in dit land ook, in tegenstelling tot andere landen, mag zeggen wat men denkt.
staffpride schreef:Zo zijn er toch veel begonnen als ondernemer ;)
Nou veel, niet dat ik weet. Wel Bill Gates, die daardoor later in conflict raakte met zijn oude werkgever IBM. En, diezelfde Bill Gates, die miljarden verdient (ontvangt), nu zijn geweten sust door kapitalen van zijn vermogen aan liefdadigheidsinstellingen te geven.
http://www.gatesfoundation.org/Pages/home.aspx

Microsoft heeft de afgelopen jaren ook een reeks van schikkingen aangegaan met concurrenten om geschillen op te lossen:
IBM 707 miljoen euro
Sun Microsystems 1,4 miljard euro
America Online 600 miljoen euro
RealNetworks 660 miljoen euro
Opera Software 10 miljoen euro
Lindows 17 miljoen euro
Alcatel-Lucent 1,52 miljard dollar (1,15 miljard euro).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matr1x
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jun 2012, 10:27
Type auto: Sharan 2.0 TDI

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door Matr1x »

staffpride schreef:Vim is net zo makkelijk uit te schakelen als aan te zetten, dus mocht je op vakantie gaan naar zo'n land en je wilt het risico niet lopen kan je het altijd uitzetten.
Hoe schakel je VIM dan net zo makkelijk uit? Weer met een cd?

Ik heb die cd gebruikt en dat ging me toen eigenlijk alleen op het verborgen service menu. Wel leuk dat VIM nu ook werkt, maar ik wil eigenlijk geen risico lopen. Ik kan het allemaal weer verwijderen met een andere cd, maar dat wil ik eigenlijk niet doen. Dan ben ik immers ook het verborgen menu kwijt.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

Matr1x schreef:Hoe schakel je VIM dan net zo makkelijk uit? Weer met een cd?
Of dit nu de handigste manier is?

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matr1x
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jun 2012, 10:27
Type auto: Sharan 2.0 TDI

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door Matr1x »

VIM werkt bij mij nu al zonder de handeling hierboven (toetscombinaties). Ik kan het dus niet uitzetten denk ik. Ik moet het dus echt verwijderen met de speciale cd.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door staffpride »

Matr1x schreef:VIM werkt bij mij nu al zonder de handeling hierboven (toetscombinaties). Ik kan het dus niet uitzetten denk ik. Ik moet het dus echt verwijderen met de speciale cd.
Ja klopt, als je het met een sw update hebt aangezet moet je het met een sw update weer uitzetten.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door staffpride »

wehoo schreef:
staffpride schreef:Zo zijn er toch veel begonnen als ondernemer ;)
Nou veel, niet dat ik weet. Wel Bill Gates, die daardoor later in conflict raakte met zijn oude werkgever IBM. En, diezelfde Bill Gates, die miljarden verdient (ontvangt), nu zijn geweten sust door kapitalen van zijn vermogen aan liefdadigheidsinstellingen te geven.
Bill gates is wel het ultieme voorbeeld $$$$ :shock: ;)

Maar om het dichter bij huis te houden, volgens mij is Jeroen Dik ook ooit als hobby begonnen.
Neem het stukje publicaties op zijn website maar eens door.

Niet dat het mijn streven is hoor, om voor mezelf te beginnen. Heb tot nu toe een goede baan nog. ;)

Wat ik al zei, blijft puur hobby voor me waar meer geld en tijd in gaat als dat er uit komt ;) :lol:
En dat vind ik prima overigens.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:Bill gates is wel het ultieme voorbeeld $$$$ :shock: ;)
Ik zie Bill Gates niet als "goede" zakenman, omdat hij op "slimme wijze" een groot kapitaal bijeen vergaard heeft. (de invulling van slimme wijze mag je zelf bedenken).
Dan heb ik meer compassie met de wijze van zakendoen volgens wijlen Steve Jobs.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door staffpride »

wehoo schreef:
staffpride schreef:Bill gates is wel het ultieme voorbeeld $$$$ :shock: ;)
Ik zie Bill Gates niet als "goede" zakenman, omdat hij op "slimme wijze" een groot kapitaal bijeen vergaard heeft. (de invulling van slimme wijze mag je zelf bedenken).
Dan heb ik meer compassie met de wijze van zakendoen volgens wijlen Steve Jobs.
Heb me eerlijk gezegd nog nooit echt verdiept in hoe deze heren hun zaken doen/deden, kan er dus ook geen waardeoordeel over vellen.
Zie alleen zo af en toe de cijfertjes ($) voorbijkomen in de media en denk dan hoe krijg je het ooit op :lol:
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Alennno
Berichten: 46
Lid geworden op: 14 jun 2012, 14:08
Type auto: Golf 5 fsi

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door Alennno »

Is de v8 ook te installeren op een rns 300?
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door KlouxOne »

Alennno schreef:Is de v8 ook te installeren op een rns 300?
dat je hier nog vragen durft te posten joh? goed voor je zelf respect ook. volgens mij ben je een beetje hardleers :lol:

misschien dat je "RNS Service vriend" je antwoord kan geven op de vraag. als je goed het topic title leest moet er al een belletje bij je gaan rinkelen..... of niet. :|
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door bzb »

lol
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 9 gasten